  • 21. Data: 2016-05-12 13:12:13
    Temat: Re: 2 trafa izolujące - po co tak?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Momencik, założenie jest aby NIE doziemiać, co wtedy?

    Nie ma takiego założenia. Założenie mamy takie, że doziemienie
    ma nie powodować skutków, zwłaszcza negatywnych. Doziemianie
    jest przypadkowe -- uszkodzenia izolacji, przebicia, złapanie
    ręką za goły drut. Ale taki transformator separujący jest
    środkiem ochrony *indywidualnej* -- chroni, gdy nastąpił tylko
    jeden incydent doziemienia. Wtedy nie możemy polegać na stacji
    trafo.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2016-05-12 16:19:20
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 12 May 2016 11:38:19 +0200, Marek napisał(a):

    > doprowadzana faza z potencjałem względem ziemi?
    A jak sobie wyobrażasz fazę bez potencjału wzgledem ziemi? :)

    > Czemu tej separacji nie robi się już w rozdzielni?
    Pojemność doziemna linii.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 23. Data: 2016-05-18 16:21:56
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PiteR <e...@f...pl> wrote:

    > Po mostku jest powiedzmy 47uF na 450v, zasilacz nieobciążony, tętnień
    > brak czyli mamy napiecie stałe. Czy neonówka zaswieci na stałym?
    > Ktoś z Was sprawdzał?

    Neonówka zaświeci na stałym, ale nie w tym rzecz.

    Napięcie stałe jest tylko między końcówkami kondensatora. Między którąś z
    końcówek kondensatora, a którąś z końcówek przed mostkiem, nadal jest AC.

    --
    http://www.chmurka.net/