  • 11. Data: 2016-05-11 23:37:46
    Temat: Re: 2 trafa izolujące - po co tak?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PcmOl pisze tak:

    >.> To jest pikuś. Ale gdzie w zasilaczu impulsowym kończy się faza? :)
    >>
    > W okolicach transformatorów. Zwykle grubą linią na PCB znaczone.

    Nie o to mi chodzi. Nie gdzie może porazić tylko gdzie porazi w czasie
    normalnej pracy. Na którym elemencie od wejścia przestaje świecić
    neonówka? Po mostku gretza, na uzwojeniu, na kluczu etc?

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 12. Data: 2016-05-11 23:48:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości
    PcmOl pisze tak:

> [...]
    >normalnej pracy. Na którym elemencie od wejścia przestaje świecić
    >neonówka? Po mostku gretza, na uzwojeniu, na kluczu etc?

    Gdyby wtorna strona nie byla uziemiona do PE, to podejrzewam, ze
    neonowka swiecilaby calkiem dobrze - czestotliwosc robi swoje.
    Hm, a moze sie myle - to i na malych ladowarkach by swiecic powinna
    ... a moze i swieci.

    Ale porazenie generalnie grozi po pierwotnej stronie - ani mostek, ani
    klucz nie blokuja przeplywu pradu.

    Natomiast wtorna strona jest bezpieczna. No chyba, ze to zasilacz na
    ponad 50V.
    A i tak trzeba by sie w dwoch miejscach zlapac.

    J.

  • 13. Data: 2016-05-12 08:19:18
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 11 May 2016 23:37:46 +0200, PiteR napisał(a):

    > Nie o to mi chodzi. Nie gdzie może porazić tylko gdzie porazi w czasie
    > normalnej pracy. Na którym elemencie od wejścia przestaje świecić
    > neonówka? Po mostku gretza, na uzwojeniu, na kluczu etc?

    Po transformatorze. A jak go nie ma to neonówka nie przestaje świecić
    nigdzie :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 14. Data: 2016-05-12 09:28:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    J.F. pisze tak:

> [...]
    > neonowka swiecilaby calkiem dobrze - czestotliwosc robi swoje.
    > Hm, a moze sie myle - to i na malych ladowarkach by swiecic

    Po mostku jest powiedzmy 47uF na 450v, zasilacz nieobciążony, tętnień
    brak czyli mamy napiecie stałe. Czy neonówka zaswieci na stałym?
    Ktoś z Was sprawdzał?

    Czy stały nie będzie płynął mniej chętnie przez pojemność stóp?
    No a jeśli to o ile mniej chętnie? :)

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 15. Data: 2016-05-12 10:57:25
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello PiteR,

    Thursday, May 12, 2016, 9:28:40 AM, you wrote:

    > Po mostku jest powiedzmy 47uF na 450v, zasilacz nieobciążony, tętnień
    > brak czyli mamy napiecie stałe. Czy neonówka zaswieci na stałym?
    > Ktoś z Was sprawdzał?

    Ale względem ziemi tam nie ma napięcia stałego. Nadal jest silna
    składowa zmienna.

    > Czy stały nie będzie płynął mniej chętnie przez pojemność stóp?
    > No a jeśli to o ile mniej chętnie? :)

    j.w.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 16. Data: 2016-05-12 11:25:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    RoMan Mandziejewicz pisze tak:

    > Ale względem ziemi tam nie ma napięcia stałego. Nadal jest silna
    > składowa zmienna.

    no tak

    L na mostek przez diodę, do człowieka i do ziemi.

    --
    Piotrek

    Let me see your war face.

  • 17. Data: 2016-05-12 11:32:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "PiteR" napisał w wiadomości grup
    .net...
    J.F. pisze tak:

> [...]
    >Ktoś z Was sprawdzał?
    >Czy stały nie będzie płynął mniej chętnie przez pojemność stóp?

    Ale nie ma pradu stalego.
    Jesli na jednym drucie masz potencjal wzgledem ziemii 0V, a na drugim
    +/- 300V,
    to na jednym wyjsciu mostka masz potencjal skaczaczy miedzy -300 a 0,
    a na drugim miedzy 0 a +300V.

    Po dodaniu kondensatora sytuacja wymyka sie klasycznej analizie ...
    ale po dotknieciu paluchem wraca :-)

    J.

  • 18. Data: 2016-05-12 11:38:19
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 11 May 2016 18:26:40 +0100, AlexY <a...@i...pl> wrote:
    > Hasło na dziś: izolacja galwaniczna.

    Po co w takim razie od najbliżej rozdzielni np. 15k/400 jest
    doprowadzana faza z potencjałem względem ziemi? Czemu tej separacji
    nie robi się już w rozdzielni (o ile dobrze pamiętam odczep neutralny
    trafa 15k/400 jest uziemiony).

    --
    Marek

  • 19. Data: 2016-05-12 11:46:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > doprowadzana faza z potencjałem względem ziemi? Czemu tej separacji
    > nie robi się już w rozdzielni (o ile dobrze pamiętam odczep neutralny

    Też było wyjaśnione. Ale przypomnę. Ja sobie doziemię (drutem lub
    osobą swoją) zacisk "A", sąsiad zaś zacisk "B". A wtedy...

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2016-05-12 12:31:09
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 12 May 2016 11:46:56 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Też było wyjaśnione. Ale przypomnę. Ja sobie doziemię (drutem lub
    > osobą swoją) zacisk "A", sąsiad zaś zacisk "B". A wtedy...

    Momencik, założenie jest aby NIE doziemiać, co wtedy?

    --
    Marek