  • 1. Data: 2011-02-04 10:48:37
    Temat: 2 dyski Samsunga chyba problemy?
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    1 to Samsung 1 TB pojawiła się informacja w SMART "G-sense error rate"
    2 to Samsung 400 GB pojawiła się informacja w SMART "Current Pending Sector
    Count"

    Na ile te błędy są groźne dla dysku?

  • 2. Data: 2011-02-04 12:04:13
    Temat: Re: 2 dyski Samsunga chyba problemy?
    Od: BQB <a...@a...com.invalid>

    W dniu 11-02-04 11:48, rageofhonor pisze:
    > 1 to Samsung 1 TB pojawiła się informacja w SMART "G-sense error rate"
    > 2 to Samsung 400 GB pojawiła się informacja w SMART "Current Pending
    > Sector Count"
    >
    > Na ile te błędy są groźne dla dysku?

    G-sense, to ZTCP przeciążenie dysku.

  • 3. Data: 2011-02-04 12:45:51
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 04-02-2011 o 11:48 rageofhonor napisał na pl.comp.pecet:

    To bardzo łatwo znaleźć w sieci!
    http://www.tzok.fora.pl/hardware,2/atrybuty-smart,7.
    html

    > 1 to Samsung 1 TB pojawiła się informacja w SMART "G-sense error rate"

    G-Sense Error Rate 221
    Częstość błędów występujących podczas uderzeń. Atrybut ten przechowuje
    wskazania czujnika przeciążeń i podaje łączną ilość błędów
    występujących jako rezultat wewnętrznych przeciążeń (upuszczenia dysku,
    niewłaściwej instalacji, i t.p.).
    Krytyczny: Nie

    > 2 to Samsung 400 GB pojawiła się informacja w SMART "Current Pending
    > Sector Count"

    Current Pending Sector Count 197
    Bieżąca ilość niestabilnych sektorów (oczekujących na remapowanie).
    Wartość RAW tego atrybutu wskazuje na łączną ilość sektorów
    oczekujących na reampowanie. Później, kiedy część z tych sektorów uda
    się odczytać, wartość jest zmniejszana. Jeśli błędy występują ciągle
    podczas próby odczytu niektórych sektorów, dysk podejmie próbę
    odzyskania danych, przeniesienia ich do zarezerwowanego obszaru
    (obszaru rezerwowego) i oznaczenia sektora jako remapowany. Jeśli
    wartość tego atrybutu wynosi zero, wskazuje to, że stan powierzchni
    dysku jest zły.
    Krytyczny: Tak

    Dobrze byłoby sprawdzić dysk pod kątem bad sektorów.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 4. Data: 2011-02-05 11:14:21
    Od: DiVeReK <C...@o...pl>

    To ja żeby nie zakładać nowego wątku podpytam jeszcze o mojego Seagate'a
    ST3500320AS 500.1GB.
    Dostaję w CrystalDiskInfo taką informację jako uwagę (na żółto):
    "ilość realokowanych sektorów - bieżący 100, najgorszy 100, próg 36,
    wartość RAW 00000000000B".
    Coś z tym powinienem zrobić?

    diverek

  • 5. Data: 2011-02-05 11:45:26
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.02.2011 12:14, DiVeReK pisze:
> [...]
    > Dostaję w CrystalDiskInfo taką informację jako uwagę (na żółto):
    > "ilość realokowanych sektorów - bieżący 100, najgorszy 100, próg 36, wartość RAW

    1) Liczba, a nie ilość.

    2) Nic nie robić. Jest dobrze. Jesteś jeszcze daleko od pro-
    gu 36. Pamiętaj, że w S.M.A.R.T. im *mniejsza* wartość,
    tym jest gorzej.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2011-02-07 19:46:03
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-02-04 11:48, rageofhonor pisze:
    > 1 to Samsung 1 TB pojawiła się informacja w SMART "G-sense error rate"
    > 2 to Samsung 400 GB pojawiła się informacja w SMART "Current Pending
    > Sector Count"
    >
    > Na ile te błędy są groźne dla dysku?

    2. Krytyczny, oddaj na gwarancje, wymieniają. U mnie mimo tego jeszcze
    były akcje typu awaria ramienia głowicy - ze dysk umierał całkowicie.