  • 1. Data: 2009-10-17 11:21:00
    Temat: 17" LG monitor CRT kaputt
    Od: "Badaboom" <b...@b...pl>

    Mam niesprawny monitor 17" LG700B, objaw nagle zgasł i koniec.
    Teraz po włączeniu zapala się na chwile zielona dioda i coś zaczyna
    regularnie cykać, w rytm cykania przygasa dioda power.

    Przelutowałem zimne luty, sprawdziłem większość kondensatorów.

    co może być? czy juz tylko szrot...

    pzdr.

  • 2. Data: 2009-10-17 11:36:53
    Temat: Re: 17" LG monitor CRT kaputt
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Badaboom" <b...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > regularnie cykać, w rytm cykania przygasa dioda power.
    >
    > Przelutowałem zimne luty, sprawdziłem większość kondensatorów.

    Na 90% tranzystor stopnia koncowego odchylania poziomego.... i pewnie coś
    jeszcze.

    c.

  • 3. Data: 2009-10-17 12:22:39
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Badaboom wrote:
> [...]
    > regularnie cykać, w rytm cykania przygasa dioda power.
    >
    > Przelutowałem zimne luty, sprawdziłem większość kondensatorów.
    Witam,
    przelutowales na plytce na szyjce kineskopu bodajze siedmionozkowy
    wzmacniacz?
    Na plycie glownej po stronie pierwotnej przy tranzystorze mocy, po wtornej
    diody mocy, tranzystory mocy oraz obok nich male tranzystorki w TO92?
    A takze pozostale elementy przy radiatorakach oraz wymieniles kondek po
    stronie
    pierwotnej bodajze 47uF/50V ?
    Zwykle po przelutowaniu potrzebna byla wymiana tego kondka gdyz objawy
    jak opisales wystepowaly bez jego wymiany a po wymianie znikaly.
    --
    pzdr, j.r.

  • 4. Data: 2009-10-17 12:28:08
    Od: "Badaboom" <b...@b...pl>

    > przelutowales na plytce na szyjce kineskopu bodajze siedmionozkowy
    > wzmacniacz?

    TAK

> [...]

    TAK

    > A takze pozostale elementy przy radiatorakach oraz wymieniles kondek po

    wszystko

    > pierwotnej bodajze 47uF/50V ?

    ten wylutowalem zmierzyłem pojemność i jest OK

    > Zwykle po przelutowaniu potrzebna byla wymiana tego kondka gdyz objawy
    > jak opisales wystepowaly bez jego wymiany a po wymianie znikaly.

    wymienie i zobacze...

    dzięki...

  • 5. Data: 2009-10-17 12:50:24
    Od: "Badaboom" <b...@b...pl>

    fot:

    http://i38.tinypic.com/mj8xp5.jpg

  • 6. Data: 2009-10-17 12:55:49
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Badaboom wrote:

    > wymienie i zobacze...
    Jesli i to nie pomoze to musisz wylutowac z zasilacza postronie wtornej
    wszystkie
    diody prostownicze poza obwodem na napiecie ok 50V (prawdopodobnie diody
    D961 i 962). W tym obwodzie przerwac polaczenie do dalszej czesci ukladu na
    dlawiku ( FB705 )
    za kondensatorem ( C999 220uF/63V ) i do tego kondka podlaczyc
    zarowke o mocy 25-60W (tylko nie energooszczedna swietlowke ;-) ) i
    sprawdzic czy
    po zalaczeniu przetwornica wystartuje. jesli tak szukac dalej, jak nie to
    znaczy że po stronie
    pierwotnej jest problem.
    --
    pzdr, j.r.

  • 7. Data: 2009-10-17 13:09:58
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Badaboom wrote:
    > fot:
    >
    > http://i38.tinypic.com/mj8xp5.jpg

    masz do niego schemat?

    Nazwa: LG_700BK_CA-131.pdf
    Rozmiar: 645,81 KB
    http://www.sendspace.pl/file/8f650a407d2a026453bc853
    --
    pzdr, j.r.

  • 8. Data: 2009-10-17 13:36:06
    Od: "Badaboom" <b...@b...pl>

    tranzystor H wygląda na OK, przez przypadek w ciemnym pomieszczeniu
    zauważyłem że w chwili 'cyknięcia' następuje drobny rozbłysk w szyjce
    kineskopu

  • 9. Data: 2009-10-17 13:55:48
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    > tranzystor H wygląda na OK, przez przypadek w ciemnym pomieszczeniu
    > zauważyłem że w chwili 'cyknięcia' następuje drobny rozbłysk w szyjce
    > kineskopu

    ale zmierzyles jakims miernikiem?

    Czesto dostaje zwarcia na zlaczu B-E i bez wylutowania (chocby bazy) sie
    tego nie sprawdzi.
    c.

  • 10. Data: 2009-10-17 13:55:56
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Badaboom wrote:

    > tranzystor H wygląda na OK, przez przypadek w ciemnym pomieszczeniu
    > zauważyłem że w chwili 'cyknięcia' następuje drobny rozbłysk w szyjce
    > kineskopu
    Sprawdzales glowna przetwornice?
    Masz dostep do oscyloskopu?
    Na schemacie ktory podrzucilem sa podane wartosci napiec i oscylogramy
    do sprawdzenia.
    Osobiscie nigdy nie naprawialem tego modelu inaczej niz przez
    przelutowanie zimnych lutow i wymiane kondka na wejsciu.
    Na naprawianych 7 czy 8 egzeplarzy skutecznosc byla 100%.
    --
    pzdr, j.r.