eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody111 111 111 VW
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 28

  • 21. Data: 2010-12-29 03:22:24
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 28, 1:47 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > >O tak, napewno. W koncu maja relatywnie tania fabryke z wolnym
    > >dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki
    >
    > Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do
    > EU

    Jak rozumiesz "lepszy" dostep ? No chyba ze chodzi bezposrednio o
    walute Euro. Ale Polska to jest tania sila robocza z dobrym dostepem
    do zachodniej i wschodniej Europy.

    > Przy inwestycji tego wiedziec nie mogli :-)
    > No chyba ze juz wtedy zauwazyli ze w Polsce mniej Turkow, Wlochow i
    > Rosjan :-)

    Nie. Tego wiedziec nie mogli. Natomiast to dobrze swiadczy o tej
    fabryce i daje do pewnego stopnia gwarancje, ze w razie kryzysu zamkna
    inna fabryke gdzie indziej. Oczywiscie jezeli polityka na to
    pozwoli :-)

    >
    > >W EU to zawsze jest pomieszanie polityki z finansami. Nie zapominaj,
    > >ze EU jest dosyc silnie zsocjalizowane i nalezy sie liczyc z reakcjami
    > >rzadow roznych krajow. Otwarcie dwoch fabryk Opla w Polsce mogloby sie
    > >na przyklad nie podobac w Niemczech. No ale to tylko domysly. Fakt
    > >pozostaje ze FSO bylo na licscie zaledwie kilku fabryk Daewoo na calym
    > >swiecie, ktore GM wyraznie zaznaczyl, ze ich nie chce.
    >
    > Wez pod uwage ze wtedy zaczynal sie tez mariaz z Fiatem - grozilo im
    > posiadanie 4 fabryk :-)

    Fiat to bylo troche znienacka. Musze przyznac.

    >
    > J.

    JAM


  • 22. Data: 2010-12-29 10:14:18
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 28 Dec 2010 18:22:24 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Dec 28, 1:47 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> >O tak, napewno. W koncu maja relatywnie tania fabryke z wolnym
    >> >dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki
    >>
    >> Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do
    >> EU
    >
    >Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?

    W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)

    >> Przy inwestycji tego wiedziec nie mogli :-)
    >> No chyba ze juz wtedy zauwazyli ze w Polsce mniej Turkow, Wlochow i
    >> Rosjan :-)
    >Nie. Tego wiedziec nie mogli. Natomiast to dobrze swiadczy o tej
    >fabryce i daje do pewnego stopnia gwarancje, ze w razie kryzysu zamkna
    >inna fabryke gdzie indziej. Oczywiscie jezeli polityka na to
    >pozwoli :-)

    Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
    pieniadze :-)

    J.


  • 23. Data: 2010-12-29 16:08:20
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 29, 4:14 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > >Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?
    >
    > W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)

    Chodzi ci o strefe walutowa Euro ? Fabryka to inwestycja na dlugie
    lata, wiec aspirowanie jest OK przyjmujac, ze dany kraj kiedys
    przyjma. W przypadku Polski chyba to male ryzyko.

    > Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
    > pieniadze  :-)

    Zawsze chodzi o pieniadze, co sie koncernowi w efekcie oplaca na
    dluzsza mete, ale nie zawsze decyduje o tym wolny rynek. Czasami (na
    przyklad) kanclerz Niemiec moze wywrzec nacisk na GM taki, ze GM musie
    obiecac, ze nie zamknie zadnej fabryki Opla w Niemczech :-) Wtedy
    zamyka sie na przyklad fabryke w Belgii co niekoniecznie musi byc
    uzasadnione wolnorynkowa kalkulacja. Nazywam to politycxnymi
    uwarunkowaniami. One istnieja wszedzie na swiecie ale w Europie maja
    duzo wiekszy wplyw na decyzje firm niz na przyklad w USA.

    >
    > J.

    JAM


  • 24. Data: 2010-12-29 16:58:03
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 29 Dec 2010 07:08:20 -0800 (PST), JAM wrote:
    >On Dec 29, 4:14 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    >> >Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?
    >> W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)
    >
    >Chodzi ci o strefe walutowa Euro ?

    Nie, kraj nalezacy do EU. A to i brak cel, i uproszczone procedury, i
    latwosc transportu, a jedna waluta to tylko ostatnia porcja smietanki
    do tortu.

    >Fabryka to inwestycja na dlugie
    >lata, wiec aspirowanie jest OK przyjmujac, ze dany kraj kiedys
    >przyjma. W przypadku Polski chyba to male ryzyko.

    Male, ale po co sie meczyc przez kilka lat ? Przyjma to sie wtedy
    zbuduje :-)

    >> Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
    >> pieniadze  :-)
    >Zawsze chodzi o pieniadze, co sie koncernowi w efekcie oplaca na
    >dluzsza mete, ale nie zawsze decyduje o tym wolny rynek. Czasami (na
    >przyklad) kanclerz Niemiec moze wywrzec nacisk na GM taki, ze GM musie
    >obiecac, ze nie zamknie zadnej fabryki Opla w Niemczech :-) Wtedy
    >zamyka sie na przyklad fabryke w Belgii co niekoniecznie musi byc

    Hm, ostatnio sie raczej slyszalo ze to GM wywiera naciski na kanclerza
    Niemiec :-)
    Moze zamknac fabryke w Niemczech, albo w Belgii, albo w Polsce :-)

    J.


  • 25. Data: 2010-12-29 17:28:11
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>

    Witam,

    "JAM" <j...@y...com> wrote in message
    news:9681b7ee-9faf-4e91-bbe2-16677734d7eb@n10g2000yq
    d.googlegroups.com...
    On Dec 28, 7:46 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > >A może skośni lepier smarowali?
    > Znaczy sie bardziej im zalezalo ?
    GN tez wtedy chcial kupic FSO. Daewoo wygral przetarg i GM wybudowal
    nowa fabryke w Gliwicach. Gdy potem GM kupil Daewoo, to w umowie bylo
    wyraznie, ze fabryka w Warszawie GM nie interesuje. Nigdy niestety nie
    dowiedzialem sie dlaczego.
    ===========

    Może się obrazili? -:)))
    A tak poważnie, to pewnie inwestycja w Gliwicach nie pozwoliła na dalsze
    inwestowanie w FSO.

    --
    Pozdrawiam
    Szuwaks


  • 26. Data: 2010-12-29 20:44:26
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 29, 10:58 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > >Chodzi ci o strefe walutowa Euro ?
    >
    > Nie, kraj nalezacy do EU. A to i brak cel, i uproszczone procedury, i
    > latwosc transportu, a jedna waluta to tylko ostatnia porcja smietanki
    > do tortu.

    No tak, ale wtedy tez wydawalo sie, ze Rosja to bedzie duzy rynek. Tak
    jak teraz sa Chiny. Oczywiscie moznaby budowac w Rosji ale tak ryzyko
    polityczne jeszcze wieksze niz wtedy w Polsce.

    > Male, ale po co sie meczyc przez kilka lat ? Przyjma to sie wtedy
    > zbuduje :-)

    Rynek wschodni tez jest wazny. Zachodnia Europa i USA to rynki
    ustabilizowane, na ktorych nie ma co sie spodziewac znacznego wzrostu.

    > Hm, ostatnio sie raczej slyszalo ze to GM wywiera naciski na kanclerza
    > Niemiec :-)

    Przy takich pieniadzach polityka dziala w obie strony. Porzadna
    fabryka to kilka miliardow dolarow i kilka tysiecy miejsc pracy jezeli
    wezmiesz pod uwage biznesy wtorne zwiazane z ta fabryka.

    > Moze zamknac fabryke w Niemczech, albo w Belgii, albo w Polsce :-)

    Ano moze. Dlatego dobra jakosc i niski koszt robocizny sa jakims
    zabezpieczeniem choc nie gwarancja.

    >
    > J.

    JAM


  • 27. Data: 2010-12-30 00:44:29
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:844381969.20101228163929@pik-net.pl...

    >
    > Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
    > produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.
    >
    Zrezygnowali? A przecież to co jest ze względów marketingowych sprzedawane u
    nas jako chevrolet (aveo, lacetti, evanda, spark) w innych krajach jest
    sprzedawane jako daewoo...
    --
    Jackare


  • 28. Data: 2010-12-30 01:16:02
    Temat: Re: 111 111 111 VW
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jackare,

    Thursday, December 30, 2010, 12:44:29 AM, you wrote:

    >> Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
    >> produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.
    > Zrezygnowali? A przecież to co jest ze względów marketingowych sprzedawane u
    > nas jako chevrolet (aveo, lacetti, evanda, spark) w innych krajach jest
    > sprzedawane jako daewoo...

    To jest tylko znaczek - Dewoo Motors nie istnieje.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: