-
21. Data: 2010-12-29 03:22:24
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 28, 1:47 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >O tak, napewno. W koncu maja relatywnie tania fabryke z wolnym
> >dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki
>
> Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do
> EU
Jak rozumiesz "lepszy" dostep ? No chyba ze chodzi bezposrednio o
walute Euro. Ale Polska to jest tania sila robocza z dobrym dostepem
do zachodniej i wschodniej Europy.
> Przy inwestycji tego wiedziec nie mogli :-)
> No chyba ze juz wtedy zauwazyli ze w Polsce mniej Turkow, Wlochow i
> Rosjan :-)
Nie. Tego wiedziec nie mogli. Natomiast to dobrze swiadczy o tej
fabryce i daje do pewnego stopnia gwarancje, ze w razie kryzysu zamkna
inna fabryke gdzie indziej. Oczywiscie jezeli polityka na to
pozwoli :-)
>
> >W EU to zawsze jest pomieszanie polityki z finansami. Nie zapominaj,
> >ze EU jest dosyc silnie zsocjalizowane i nalezy sie liczyc z reakcjami
> >rzadow roznych krajow. Otwarcie dwoch fabryk Opla w Polsce mogloby sie
> >na przyklad nie podobac w Niemczech. No ale to tylko domysly. Fakt
> >pozostaje ze FSO bylo na licscie zaledwie kilku fabryk Daewoo na calym
> >swiecie, ktore GM wyraznie zaznaczyl, ze ich nie chce.
>
> Wez pod uwage ze wtedy zaczynal sie tez mariaz z Fiatem - grozilo im
> posiadanie 4 fabryk :-)
Fiat to bylo troche znienacka. Musze przyznac.
>
> J.
JAM
-
22. Data: 2010-12-29 10:14:18
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Tue, 28 Dec 2010 18:22:24 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Dec 28, 1:47 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> >O tak, napewno. W koncu maja relatywnie tania fabryke z wolnym
>> >dostepem do rynku EU i to dobrze polozona z perspektywami na rynki
>>
>> Ale przeciez GM/Opel ma pelno fabryk ze znacznie lepszym dostepem do
>> EU
>
>Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?
W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)
>> Przy inwestycji tego wiedziec nie mogli :-)
>> No chyba ze juz wtedy zauwazyli ze w Polsce mniej Turkow, Wlochow i
>> Rosjan :-)
>Nie. Tego wiedziec nie mogli. Natomiast to dobrze swiadczy o tej
>fabryce i daje do pewnego stopnia gwarancje, ze w razie kryzysu zamkna
>inna fabryke gdzie indziej. Oczywiscie jezeli polityka na to
>pozwoli :-)
Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
pieniadze :-)
J.
-
23. Data: 2010-12-29 16:08:20
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 29, 4:14 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?
>
> W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)
Chodzi ci o strefe walutowa Euro ? Fabryka to inwestycja na dlugie
lata, wiec aspirowanie jest OK przyjmujac, ze dany kraj kiedys
przyjma. W przypadku Polski chyba to male ryzyko.
> Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
> pieniadze :-)
Zawsze chodzi o pieniadze, co sie koncernowi w efekcie oplaca na
dluzsza mete, ale nie zawsze decyduje o tym wolny rynek. Czasami (na
przyklad) kanclerz Niemiec moze wywrzec nacisk na GM taki, ze GM musie
obiecac, ze nie zamknie zadnej fabryki Opla w Niemczech :-) Wtedy
zamyka sie na przyklad fabryke w Belgii co niekoniecznie musi byc
uzasadnione wolnorynkowa kalkulacja. Nazywam to politycxnymi
uwarunkowaniami. One istnieja wszedzie na swiecie ale w Europie maja
duzo wiekszy wplyw na decyzje firm niz na przyklad w USA.
>
> J.
JAM
-
24. Data: 2010-12-29 16:58:03
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Wed, 29 Dec 2010 07:08:20 -0800 (PST), JAM wrote:
>On Dec 29, 4:14 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>> >Jak rozumiesz "lepszy" dostep ?
>> W samej EU. A nie w kraju, ktory dopiero aspiruje :-)
>
>Chodzi ci o strefe walutowa Euro ?
Nie, kraj nalezacy do EU. A to i brak cel, i uproszczone procedury, i
latwosc transportu, a jedna waluta to tylko ostatnia porcja smietanki
do tortu.
>Fabryka to inwestycja na dlugie
>lata, wiec aspirowanie jest OK przyjmujac, ze dany kraj kiedys
>przyjma. W przypadku Polski chyba to male ryzyko.
Male, ale po co sie meczyc przez kilka lat ? Przyjma to sie wtedy
zbuduje :-)
>> Czyli znow ten sam problem - budzet musi byc zainteresowany i miec
>> pieniadze :-)
>Zawsze chodzi o pieniadze, co sie koncernowi w efekcie oplaca na
>dluzsza mete, ale nie zawsze decyduje o tym wolny rynek. Czasami (na
>przyklad) kanclerz Niemiec moze wywrzec nacisk na GM taki, ze GM musie
>obiecac, ze nie zamknie zadnej fabryki Opla w Niemczech :-) Wtedy
>zamyka sie na przyklad fabryke w Belgii co niekoniecznie musi byc
Hm, ostatnio sie raczej slyszalo ze to GM wywiera naciski na kanclerza
Niemiec :-)
Moze zamknac fabryke w Niemczech, albo w Belgii, albo w Polsce :-)
J.
-
25. Data: 2010-12-29 17:28:11
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: "Szuwaks" <s...@g...pl>
Witam,
"JAM" <j...@y...com> wrote in message
news:9681b7ee-9faf-4e91-bbe2-16677734d7eb@n10g2000yq
d.googlegroups.com...
On Dec 28, 7:46 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >A może skośni lepier smarowali?
> Znaczy sie bardziej im zalezalo ?
GN tez wtedy chcial kupic FSO. Daewoo wygral przetarg i GM wybudowal
nowa fabryke w Gliwicach. Gdy potem GM kupil Daewoo, to w umowie bylo
wyraznie, ze fabryka w Warszawie GM nie interesuje. Nigdy niestety nie
dowiedzialem sie dlaczego.
===========
Może się obrazili? -:)))
A tak poważnie, to pewnie inwestycja w Gliwicach nie pozwoliła na dalsze
inwestowanie w FSO.
--
Pozdrawiam
Szuwaks
-
26. Data: 2010-12-29 20:44:26
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 29, 10:58 am, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> >Chodzi ci o strefe walutowa Euro ?
>
> Nie, kraj nalezacy do EU. A to i brak cel, i uproszczone procedury, i
> latwosc transportu, a jedna waluta to tylko ostatnia porcja smietanki
> do tortu.
No tak, ale wtedy tez wydawalo sie, ze Rosja to bedzie duzy rynek. Tak
jak teraz sa Chiny. Oczywiscie moznaby budowac w Rosji ale tak ryzyko
polityczne jeszcze wieksze niz wtedy w Polsce.
> Male, ale po co sie meczyc przez kilka lat ? Przyjma to sie wtedy
> zbuduje :-)
Rynek wschodni tez jest wazny. Zachodnia Europa i USA to rynki
ustabilizowane, na ktorych nie ma co sie spodziewac znacznego wzrostu.
> Hm, ostatnio sie raczej slyszalo ze to GM wywiera naciski na kanclerza
> Niemiec :-)
Przy takich pieniadzach polityka dziala w obie strony. Porzadna
fabryka to kilka miliardow dolarow i kilka tysiecy miejsc pracy jezeli
wezmiesz pod uwage biznesy wtorne zwiazane z ta fabryka.
> Moze zamknac fabryke w Niemczech, albo w Belgii, albo w Polsce :-)
Ano moze. Dlatego dobra jakosc i niski koszt robocizny sa jakims
zabezpieczeniem choc nie gwarancja.
>
> J.
JAM
-
27. Data: 2010-12-30 00:44:29
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: "Jackare" <j...@i...pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
news:844381969.20101228163929@pik-net.pl...
>
> Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
> produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.
>
Zrezygnowali? A przecież to co jest ze względów marketingowych sprzedawane u
nas jako chevrolet (aveo, lacetti, evanda, spark) w innych krajach jest
sprzedawane jako daewoo...
--
Jackare
-
28. Data: 2010-12-30 01:16:02
Temat: Re: 111 111 111 VW
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Jackare,
Thursday, December 30, 2010, 12:44:29 AM, you wrote:
>> Padli? Nikt nie padł - Daewoo w Korei ma się dobrze. _Zrezygnowali_ z
>> produkcji samochodów - elektronikę i statki trzaskają nadal.
> Zrezygnowali? A przecież to co jest ze względów marketingowych sprzedawane u
> nas jako chevrolet (aveo, lacetti, evanda, spark) w innych krajach jest
> sprzedawane jako daewoo...
To jest tylko znaczek - Dewoo Motors nie istnieje.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)