  • 41. Data: 2010-01-15 18:32:54
    Temat: Re: 100KM z 1L
    Od: to <t...@a...xyz>

    KJ Siła Słów wrote:

    > Fani elastycznosci i piewcy rownego momentu w szerokim zakresie moga po
    > prostu trzymac sie z daleka od takich aut i powstrzymac sie od
    > przypinania latki onanistow innym.

    Najfajniej się jeździ autami, które jadą dobrze w całym zakresie obrotów.

    --
    cokolwiek

  • 42. Data: 2010-01-15 18:33:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia 15 Jan 2010 18:30:59 +0100, to napisał(a):

    > Odróżniasz moment mierzony na kołach od momentu mierzonego na silniku?
    > Mówię o tym pierwszym, bo ten mówi bezpośrednio o tym, jak auto
    > przyspiesza. Jeździ się na kołach, a nie na wale napędowym.

    Ale to na kołach będziesz miał przy niższych obrotach, czy wciąż silnik
    musi osiągać drugą prędkość kosmiczną?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 43. Data: 2010-01-15 18:36:07
    Od: to <t...@a...xyz>

    KJ Siła Słów wrote:

    > A to przepraszam, pisalem w oparciu o stereotypy.

    Moje też oscyluje wokół 200 Nm w zakresie 1500-7000 rpm. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 44. Data: 2010-01-15 18:39:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Waldek Godel pisze:

    > A to skrzynia obniża obroty mocy maksymalnej/maksymalnego momentu? Serio?

    No jakbyś zgadł :)
    Skrzynia biegów obniża obroty i podnosi moment obrotowy.

  • 45. Data: 2010-01-15 18:39:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    Waldek Godel wrote:

    > Ale to na kołach będziesz miał przy niższych obrotach,

    Piłeś?

    > czy wciąż silnik
    > musi osiągać drugą prędkość kosmiczną?

    A co za różnica? Należysz do osób, które bierze trwoga gdy przekraczają
    3000 rpm?

    --
    cokolwiek

  • 46. Data: 2010-01-15 18:40:28
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Mario pisze:

    > właśnie :-)
    > Ja się tylko zastanawiam, co ma na celu onanizm pod tytułem "tysiąc koni
    > z litra"?

    Np. sport samochodowy i podział na klasy w nim stosowany.

    Bo tak na ulicę to też nie wiem po co.

  • 47. Data: 2010-01-15 18:40:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > No jakbyś zgadł :)
    > Skrzynia biegów obniża obroty i podnosi moment obrotowy.

    Ale obrotów silnika nie obniża, a on się uparł na silnik. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 48. Data: 2010-01-15 18:47:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Duzo mocy z malej pojemnosci robi sie po to zeby miec w miare lekkie
    > auto (czy inny pojazd).
    > A w nim duzo mocy.
    > ;-)
    >
    > To sa auta dla fanow czestego mieszania patykiem od biegow.
    >
    > Fani elastycznosci i piewcy rownego momentu w szerokim zakresie
    > moga po prostu trzymac sie z daleka od takich aut i powstrzymac sie od
    > przypinania latki onanistow innym.

    Oj nie nie...
    W Hondach masz zmienne fazy rozrządu (i chyba też zmienną długość
    dolotu) i dzięki temu można zrobić silnik który będzie miał w dolnym
    zakresie obrotów cechy takie jak w zwykłych silnikach (niskie wałki i
    długi dolot), natomiast przy dociśnięciu gazu przełączy się w tryb
    wysokoobrotowy (ostre wałki i krótki dolot) i rozkręci spokojnie do
    8000rpm nadal zachowując optymalne warunki napełniania cylindrów.

    W efekcie końcowym można mieć silnik o naprawdę doskonałej
    charakterystyce, przy tym ekonomiczny, cichy przy niskich obrotach itp.
    Wadą jest skomplikowana budowa i diagnostyka.

  • 49. Data: 2010-01-15 18:47:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    to pisze:

    > Ale obrotów silnika nie obniża, a on się uparł na silnik. ;-)

    A on ma silnik bezpośrednio podłączony do kola czy jak?

  • 50. Data: 2010-01-15 18:48:39
    Od: to <t...@a...xyz>

    Tomasz Pyra wrote:

    > A on ma silnik bezpośrednio podłączony do kola czy jak?

    A bo ja wiem? ;-)

    --
    cokolwiek