  • 1. Data: 2013-08-06 10:12:22
    Temat: znowu probuja naprawiac wlasny biznes kosztem innego...
    Od: "Pa_blo" <n...@a...pl>

    Witam

    Po raz kolejny - ostatnio kiedy blokowali skladaki itd - probuja zabrac
    komus innemu!

    http://skroc.pl/296d

    "Czy w Polsce będziemy mieli problem z kupnem używanych aut? Do Sejmu trafił
    projekt, który na celu ma wyhamowanie tego dynamicznego sektora gospodarki.
    I nie jest to kolejny pomysł polityków, a ... dilerów samochodowych."

    A nowe salony powstaja jak grzyby po deszczu...

    Generalnie nie mam nic wspolnego z rynkiem uzywek (procz tego ze je kupuje)
    ale wkorwia mnie takie zalatwianie sprawy!

    Moze tak wlasny projekt ustawy PMS - ceny umowne na wszystkie czesci
    zamienne i uslugi serwisowe w salonach - jak za komuny :)

    Niestety bedziemy musieli troche pofundowac wycieczek itp politykom, ale
    mysle, ze sie oplaci.

    --
    Picasso

  • 2. Data: 2013-08-06 10:36:51
    Od: s...@o...pl

    "SDVWiA chciałoby wprowadzić nowy podatek "Bezpieczna Droga". To 10-procentowa
    danina, która byłaby pobierana od firm ubezpieczeniowych za OC dla samochodów
    starszych niż 12 lat."

    Trzeba jeszcze wprowadzić 20% podatek od OC nowych samochodów bo są za szybkie i
    powodują wypadki. I tak z 30% od reszty bo i troche szybkie i troche stare a to
    najgorzej....

  • 3. Data: 2013-08-06 10:48:09
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 06 Aug 2013 01:36:51 -0700 osobnik zwany sailabove
    napisał:

> [...]
    >
    > Trzeba jeszcze wprowadzić 20% podatek od OC nowych samochodów bo są za
    > szybkie i powodują wypadki. I tak z 30% od reszty bo i troche szybkie i

    najjlepiej od razu jak w Danii - 180% podatku od zakupu samochodu :)

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 4. Data: 2013-08-06 10:54:46
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > http://skroc.pl/296d

    Bylo juz o tym. Od czasow Charlesa Boycotta jest sposob na takie
    zagrywki ino ludzie musza byc zdyscyplinowani. Niestety nikt
    (organizacja, partia) nie reprezentuje kierowcow.
    Dealerzy sa w stanie dac wieksza lapowe poslom, ale tez z jakis wzgledow
    handel uzywanymi sie oplaca rzadzacym. Gdyby chcieli go ograniczyc, to
    wystarczyloby wprowadzic obowiazek wpisywania przebiegu przy kazdych
    badaniach technicznych. Koszt zerowy, a utrudniloby to oszustwa.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2013-08-06 11:09:14
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wystarczyloby wprowadzic obowiazek wpisywania przebiegu przy kazdych
    > badaniach technicznych. Koszt zerowy, a utrudniloby to oszustwa.

    Kiedyś widziałem analizy (nie wiem, czy bezstronne) z których wynikało, że
    dla gospodarki lepsze są używane - bo sumarycznie więcej osób ma pracę i
    sumarycznie są większe wpływy do budżetu z różnych podarków.

    Stąd mimo głośnego marudzenia o nie-ekologiczności starych samochodów od lat
    nikt z nimi nic nie robi.

    W samochodzie do 5 lat to jedyny zysk to akcyza przy zakupie, a w starym
    aucie które raz dwa razy w roku odwiedza mechanika to i mechanik jest
    potrzebny i hurtownik co sprzeda części i kurier co te części dowiezie i
    ktoś kto auto czasem będzie holował itd. a wszyscy oni zarabiają i płaca
    podatki w Polsce.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-08-06 11:17:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.08.2013 11:09, Ergie pisze:

    > Kiedyś widziałem analizy (nie wiem, czy bezstronne) z których wynikało,
    > że dla gospodarki lepsze są używane - bo sumarycznie więcej osób ma
    > pracę i sumarycznie są większe wpływy do budżetu z różnych podarków.

    I jeszcze jest to bardziej ekologiczne.

    Swoją droga chyba jedyne zgodne stanowisko pomiędzy Green Peace a
    chłopakami z Top Gear ;)

  • 7. Data: 2013-08-06 14:15:50
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-06 10:12, Pa_blo pisze:
> [...]
    >
    > Generalnie nie mam nic wspolnego z rynkiem uzywek (procz tego ze je
    > kupuje) ale wkorwia mnie takie zalatwianie sprawy!

    W sumie nie mam nic przeciwko, aby tak lobbowany idiotyzm wszedł w życie
    w postaci: całkowitego zakazu sprzedaży, kupowania, sprowadzania,
    rejestrowania i serwisowania aut koncerny VAG starszych niż 12 lat -
    dotyczy również obrotu częściami zamiennymi nowymi i używanymi do aut
    w.w. marek.

    :)

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 8. Data: 2013-08-06 21:04:50
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2013-08-06 14:15, ZIWK pisze:
> [...]
    > rejestrowania i serwisowania aut koncerny VAG starszych niż 12 lat -
    > dotyczy również obrotu częściami zamiennymi nowymi i używanymi do aut
    Ta. I przestępczość w segmencie kradzieży aut powyżej 12 lat skoczy o
    5000%. Znów się komuś statystyki nie będą zgadzać ;-)

    Maciek

  • 9. Data: 2013-08-06 23:21:08
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

    W dniu 2013-08-06 21:04, Maciek pisze:
    > Ta. I przestępczość w segmencie kradzieży aut powyżej 12 lat skoczy o
    > 5000%. Znów się komuś statystyki nie będą zgadzać ;-)

    Jak dilerzy wykazują PanzerWagen-owatą inteligencję? Należy wykonać
    "reductio ad absurdum"...

  • 10. Data: 2013-08-07 00:57:54
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/6/2013 11:17 AM, Andrzej Lawa wrote:

    > I jeszcze jest to bardziej ekologiczne.
    >
    > Swoją droga chyba jedyne zgodne stanowisko pomiędzy Green Peace a
    > chłopakami z Top Gear ;)

    szkoda tylko że ekonomicznie kopsnięte o 180 stopni i podkolorowane
    na czerwono