  • 11. Data: 2012-05-22 10:59:21
    Temat: Re: znowu LetterBox w tv
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 21-05-2012 o 18:32:59 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > A jaka taśma filmowa ma klatkę kwadratową? :-O

    Np. ta, na której nagrywano Stawkę większą niż życie.
    Oczywiście kwadratową oznacza 4/3 zamiast 16/9 lub szerszą :)

    --
    SW3
    ----

  • 12. Data: 2012-05-22 12:34:35
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik SW3 napisał:
    > Np. ta, na której nagrywano Stawkę większą niż życie.
    > Oczywiście kwadratową oznacza 4/3 zamiast 16/9 lub szerszą :)

    Też mi się tak wydawało, ale niedawno widziałem jakiś fragment Stawki i
    dałbym głowę, że w proporcjach 16:9.

  • 13. Data: 2012-05-22 12:38:44
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 22 May 2012 10:59:21 +0200, SW3 napisał(a):

    > Np. ta, na której nagrywano Stawkę większą niż życie.

    A skąd wiesz na jakiej nagrywano? Widziałeś kiedyś kliszę na której to
    kręcono?
    A może jesteś jednym z tych, którym wydaje się, że klatka filmowa ma
    rozmiary 24x36 mm?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 14. Data: 2012-05-22 13:59:27
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 22-05-2012 o 12:34:35 Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> napisał(a):

    > ale niedawno widziałem jakiś fragment Stawki i dałbym głowę, że w
    > proporcjach 16:9

    Jest w 16:9 bo przycięli.
    Akurat w przypadku Stawki mam pewność bo specjalnie sobie nagrałem i
    porównałem. Wystarczy porównać wersję nadawaną w 4:3 w Kino Polska
    (dostępna też na Youtube) z "poprawioną" wersją nadawaną w TVP HD.

    --
    SW3
    ----

  • 15. Data: 2012-05-22 14:09:12
    Od: SW3 <s...@p...fm>

    Dnia 22-05-2012 o 12:38:44 Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):

    > A skąd wiesz na jakiej nagrywano? Widziałeś kiedyś kliszę na której to
    > kręcono?

    No fakt. Przyjąłem, że skoro w wersji 16:9 jest mniej obrazu niż w starej
    4:3 (dokładnie tyle samo na szerokość tylko mniej na wysokość) to znaczy,
    że na klatce filmowej nie było szerzej. No ale rzeczywiście kliszy nie
    widziałem. Jeżeli było więcej obrazu po bokach a zamiast go dodać, obcięli
    górę i dół to jest jeszcze gorzej niz myślałem.

    --
    SW3
    ----