-
21. Data: 2012-06-13 23:16:40
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 13.06.2012 megrims <m...@i...pl> napisał/a:
> Auto ma przejechane 62000
> Tarcze i klocki 10.000
> Amortyzatory 10.000
> tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000
>
> ciśnienie sprawdzone równe
> geometria robione
>
> pacjent cl600
A co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
22. Data: 2012-06-14 00:18:27
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
> i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00".
> kierownica sie tylko przestawi.
Pisałem o osi tylnej !
Owszem suma tych zbiezności połówkowych stanowiąca zbieżność całkowitą
wyjdzie zero. Jednakże naczytałeś się teorii o braku wpływu na ściaganie
pewnie z tej strony -
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria
.html
Jeszcze raz zacytuje to co napisałem w poprzednim poście:
"lewo koło na: - 1*oo' i prawe na: + 1*oo' "
Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności (czyli nie
powstanie). Koła będą ustawione tak:
\ ----- \
lewe wychodzi na zewnątrz, prawe wchodzi do wewnątrz nadkola.
Więc przy takim ustawieniu zbieżności autem nawet nie rozpędziłbyś się do
100 km/h bo by cię obróciło.
Pozdr.
+
--
Bugatti
-
23. Data: 2012-06-14 00:35:17
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: marcin <l...@k...cwo>
W dniu 2012-06-14 00:18, Bugatti pisze:
> Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności (czyli nie
> powstanie). Koła będą ustawione tak:
>
> \ ----- \
1. auto nadal pojedzie prosto, bo kola przednie skoryguja tor jazdy.
2. malo kto ustawia zbieznosc z tylu
3. malo ktore auto daje taka mozliwosc
4. jaki to ma zwiazek z tematem
-
24. Data: 2012-06-14 00:41:06
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Bugatti,
Thursday, June 14, 2012, 12:18:27 AM, you wrote:
>> i nadal bedzie jechal prosto bo sumarycznie zbieznosc bedzie 0'00".
>> kierownica sie tylko przestawi.
> Pisałem o osi tylnej !
> Owszem suma tych zbiezności połówkowych stanowiąca zbieżność całkowitą
> wyjdzie zero. Jednakże naczytałeś się teorii o braku wpływu na ściaganie
> pewnie z tej strony -
> http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/geometria
.html
> Jeszcze raz zacytuje to co napisałem w poprzednim poście:
> "lewo koło na: - 1*oo' i prawe na: + 1*oo' "
> Czyli geometryczna oś jazdy będzie dążyć do nieskończoności (czyli nie
> powstanie). Koła będą ustawione tak:
> \ ----- \
> lewe wychodzi na zewnątrz, prawe wchodzi do wewnątrz nadkola.
> Więc przy takim ustawieniu zbieżności autem nawet nie rozpędziłbyś się do
> 100 km/h bo by cię obróciło.
Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
stosunku do kierunku jazdy i będzie śmigał jak burza. Widziałem
samochody z mocniej przekoszoną osią tylną i też jechały.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
25. Data: 2012-06-14 00:44:35
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: marcin <l...@k...cwo>
> Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
> stosunku do kierunku jazdy i będzie śmigał jak burza. Widziałem
> samochody z mocniej przekoszoną osią tylną i też jechały.
>
>
dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty
do resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn
roznych - najczescie dyletanctwo) i auta jezdza prosto (troche bokiem,
niezauwazalnie w zasadzie)
-
26. Data: 2012-06-14 04:35:13
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: " Michał" <m...@g...pl>
megrims <m...@i...pl> napisał(a):
> W dniu 2012-06-12 22:58, megrims pisze:
> > Jakie mogÄ byÄ przyczyny znoszenia podczas hamowania?
> >
> > Podczas hamowania w mieĹcie przy maĹych prÄdkoĹciach
> > 50-60 km/h - nie zauwaĹźalne.
> >
> > Przy hamowaniu 160-200 konieczna korekta sterem
> > po rozpoczÄciu hamowania o w drugÄ stronÄ korekta
> > przy zdjÄciu nogi z hamulca.
> >
> > Co moĹźe byÄ nie tak?
>
>
> Auto ma przejechane 62000
> Tarcze i klocki 10.000
> Amortyzatory 10.000
> tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000
>
> ciĹnienie sprawdzone rĂłwne
> geometria robione
>
> pacjent cl600
safrane po uszkodzeniu 4 opon (~15cm krawężnik @ 70km/h)
i łącznika stabilizatora, i po upadku z koło 110cm
miał uszkodzone coś przy wahaczu właśnie w ten sposób
koło prędkości 150km/h+ trzeba było korygować kierunek
w zależności od tego czy gaz czy hamulec, nieznacznie ale
było to czuć.
ale było też czuć ze coś nie tak jest przy małych prędkościach.
czuć było że coś tam sie rusza nie w tych osiach co powinno
jak się skręcało i auto stało lub toczyło.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
27. Data: 2012-06-14 07:06:36
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: megrims <m...@i...pl>
W dniu 2012-06-13 23:16, Krzysiek Kielczewski pisze:
> Dnia 13.06.2012 megrims<m...@i...pl> napisał/a:
>
>> Auto ma przejechane 62000
>> Tarcze i klocki 10.000
>> Amortyzatory 10.000
>> tuleje wahaczy i wszystkie takie elementy 10.000
>>
>> ciśnienie sprawdzone równe
>> geometria robione
>>
>> pacjent cl600
>
> A co się dzieje przy gwałtownym przyspieszaniu?
>
> Pzdr,
> Krzysiek Kiełczewski
Podczas przyśpieszania jest OK.
Chociaż ogólnie to ten samochód wkurwia mnie tak okrutnie,
że bardzo mało nim jeżdżę.
-
28. Data: 2012-06-14 07:50:19
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>
W dniu 2012-06-14 00:18, Bugatti pisze:
> \ ----- \
>
> lewe wychodzi na zewnątrz, prawe wchodzi do wewnątrz nadkola.
> Więc przy takim ustawieniu zbieżności autem nawet nie rozpędziłbyś się
> do 100 km/h bo by cię obróciło.
Czy wiesz jak działa zawieszenie?
Aby proponowane przez Ciebie ustawienie pozostało podczas jazdy musiał
byś zablokować możliwość skrętu kół.
--
M.
-
29. Data: 2012-06-14 10:18:21
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" napisał w wiadomości:
> Nie przesadzaj - przy 1 stopniu o dokładnie tyle ustawi się nadwozie w
> stosunku do kierunku jazdy i będzie śmigał jak burza. Widziałem
> samochody z mocniej przekoszoną osią tylną i też jechały.
Wykonaj sobie takim autem test "łosia" przy większej prędkości to sobie
zobaczysz gdzie Cię "zniesie".
Pozdr.
+
--
Bugatti
-
30. Data: 2012-06-14 10:22:41
Temat: Re: znoszenie przy hamowaniu
Od: "Bugatti" <s...@m...pl>
Użytkownik "marcin" napisał w wiadomości:
> dokladnie. czesto ludzie w starych terenowkach przykrecaja tylne mosty do
> resorow na oko (bo nikt sie nie pierdzieli ze zbieznoscia z przyczyn
> roznych - najczescie dyletanctwo)
I dziwować się czemu w Polszy takie złomy jezdzą skoro na misc.samochody
takie madrości budzą podziw.
> i auta jezdza prosto (troche bokiem, niezauwazalnie w zasadzie)
Stara terenówka to nie cl600 który pojeci ponad 250 km/h.
Pokonaj taką terenówką zakręt o małym promieniu łuku przy *dużej* prędkości
na drodze o dwóch pasach ruchu...zobaczysz wtedy nowe oblicze
nadsterownosci.
Pozdr.
+
--
Bugatti