  • 151. Data: 2016-04-06 15:58:24
    Temat: Re: zmiana kierunku jazdy.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 15:46, masti pisze:

    > naprawdę?

    Ustawienie może być błędne, ale zawsze jakieś jest.

    --
    Liwiusz

  • 152. Data: 2016-04-06 16:22:58
    Temat: Re: nie ma definicji.
    Od: "Ignacy" <b...@s...ma>

> [...]
    [......]

    > ty czytasz co piszesz?

    Dlaczego nie rozumiesz tego co czytasz ?

  • 153. Data: 2016-04-06 18:44:20
    Temat: Re: skrzyżowanie.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 06.04.2016 13:39, Ignacy wrote:

    > Słowo SKRZYŻOWANIE użyte jest w znaczeniu tak jak w słowniku
    > j. polskiego.

    NIe, definicja skrzyżowania na potrzeby PoRD jest. Ani wyjazd z
    parkingu, ani z drogi zewnętrznej, ani z MOPa, ani na stację benzynową,
    ani do lasu ani na pole skrzyżowaniem nie jest.

    Oczywistym jest, że sygnalizacja kierunkowskazami
    > dotyczy każdego zamiaru zmiany kierunku jazdy (art. 22.5).

    No oczywiste. Również poza skrzyżowaniem, więc skąd wniosek, że nie da
    się zmienić kierunku poza skrzyżowaniem. Wprost z zasad ogólnych to nie
    wolno w tunelu - i być może na moście - nie chce mi się sprawdzać.

    Shrek.

  • 154. Data: 2016-04-06 20:37:46
    Od: masti <g...@t...hell>

    Liwiusz wrote:

    > Ustawienie może być błędne, ale zawsze jakieś jest.

    jak dla mnie ustawienie jest wyłacznie świadome.

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 155. Data: 2016-04-06 20:38:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ignacy wrote:

    > [......]

    > Dlaczego nie rozumiesz tego co czytasz ?

    ja rozumiem. Ty się plączesz

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 156. Data: 2016-04-06 20:49:31
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy.
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 05.04.2016 o 14:08, sirapacz pisze:

    > cały czas chcę znaleźć wzorzec zachowania w oparciu o znaki drogowe a
    > nie w zależności od fizycznego ułożenia dróg. chodzi mi o ścisłą a nie
    > swobodną interpretację przepisu
    A dlaczego skoro przepis "o zmianie kierunku ruchu" nie jest ścisły?
    Przecież sygnalizować masz zamiar innym uczestnikom drogi (nawet
    niewidzianym, żeby ukrócić ew. dyskusję)
    Więc pewna nadmiarowość informacji lepiej oddaje ducha ustawy i jest
    rozsądniejsza niż niedoinformowanie innych, podyktowane oszczędnością
    przełączników w samochodzie lub gburostwem.

  • 157. Data: 2016-04-07 07:44:22
    Od: "Ignacy" <b...@s...ma>

    > NIe, definicja skrzyżowania na potrzeby PoRD jest.

    i dlatego musiałeś dopisać te miejsca których nie obejmuje
    ta definicja, a ja nie musiałem, bo pojęcie z słownika
    jest ogólniejsze.

    > Oczywistym jest, że sygnalizacja kierunkowskazami
    >
    > No oczywiste. Również poza skrzyżowaniem, więc skąd wniosek, że nie da się
    > zmienić kierunku poza skrzyżowaniem.
    >
    > Shrek.

    Tam była mowa o jeździe po łuku drogi i tego dotyczył wniosek.

  • 158. Data: 2016-04-07 08:00:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-04-06 o 20:37, masti pisze:

    > jak dla mnie ustawienie jest wyłacznie świadome.

    No to masz problem.

    --
    Liwiusz

  • 159. Data: 2016-04-07 09:02:56
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    -520+S%C5%82omczyn/@52.064235,21.1524646,3a,60y,138.
    83h,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1sZiYApiefF5aZ1EktZ5XKmg!2
    e0!7i13312!8i6656!4m2!3m1!1s0x47192913557ec54d:0x294
    e2fb0ee2c5a25

    > IMHO jak najbardziej obowiązkowo migać.
    >
    > Shrek.

    nawet jak pasy na drodze są i prowadzą zgodnie z kierunkiem
    pierwszeństwa a ten z podporządkowanej ma znak ustąp pierwszeństwa oraz
    linię zatrzymania?

  • 160. Data: 2016-04-07 09:06:01
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > migasz dla innych, a nie dla PoRD. Po prostu należy migać, tak, żeby
    > inni wiedzieli o co migającemu chodzi. I generalnie jest jasne jak to
    > robić.
    >
    > Shrek

    wszystko pięknie. ale wyobraź sobie teraz egzamin na prawko w tym
    miejscu. nikogo nie będzie obchodzić czy migasz dla siebie, innych czy
    egzaminatora.

    dlatego wlasnie pisalem o interpretacji bo nie moze byc tak ze przepis
    np. nakaz skrętu w lewo oznacza "nakaz skrętu w lewo, lub w prawo"
    :)