  • 1. Data: 2010-09-25 17:41:48
    Temat: zmowa cenowa?
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Tak sobie głośno myśle: oficjalnie producent/usługodawca ustala takie
    ceny jakie jest skłonny zapłacić klient, nie zaś - zgodnie z minimum
    opłacalności. W niewielu przypadkach moze to być niezgodne z prawem
    czyli np gdy firma mająca dominującą pozycje na rynku "kombinuje z
    cenami" zaniskimi, albo gdy 3 najwiekszych producentów farb umawia sie
    ze taniej niż "pińcet" nie zejdą (choć nawet za trzysta im sie opłaca)

    Tu mamy podobny przypadek z Playem. Wiadomo ze "do Playa drożej", ale
    jak wiele osób na tej grupie liczyło, gdyby było proporcjonalnie drożej
    - wyszło by ok 40parę groszy a nie ok 70. trzy firmy "trzymające" jakieś
    90% rynku prowadzą politykę cenową, taką jak by się "zmówiły".
    Przepraszam za daleko idące -może błędne założenia, ale czy nie warto
    się nad tym zastanowić? Kto to ocenia? UKE UOKiK?

    ToMasz

  • 2. Data: 2010-09-25 17:46:57
    Temat: Re: zmowa cenowa?
    Od: "VSS" <v...@g...pl>

    cos Ci sie pomylilo, ta stawka jest narzucona przez urząd a nie wymyślona
    przez "wielka trójkę" aby zrobic play'owi na złość.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-09-25 18:21:15
    Od: "Piotr M" <x...@x...xx>

    Dnia 25-09-2010 o 19:46:57 VSS <v...@g...pl> napisał(a):

    > cos Ci sie pomylilo, ta stawka jest narzucona przez urz?d a nie wymy?lona
    > przez "wielka trójke" aby zrobic play'owi na z?o?ae.

    Ale wywindowaną marżę stosują, jakaś tam zmowa jest..

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 4. Data: 2010-09-25 19:27:24
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 25.09.2010 19:46, VSS pisze:
    > cos Ci sie pomylilo, ta stawka jest narzucona przez urząd a nie wymyślona
    > przez "wielka trójkę" aby zrobic play'owi na złość.

    Urząd wyznacza stawkę maksymalną "w hurcie". Nic nie stoi na
    przeszkodzie, by operator stosował niższą, ale jakoś żaden się nie kwapi.

    Poza tym UKE wyznacza stawkę hurtową, a nie ceny detaliczne.

    Fakty są takie: od 1 lipca stawka do PTC, Polkomtela, Centertela to
    0,1677zł, a do P4 to 0,3522zł. Przekładając to na stawki detaliczne:
    najpopularniejsza stawka detaliczna do W3 to obecnie (ceny netto)
    0,2377zł. PTC do P4 liczy sobie nie mniej niż 0,4836zł, Centertel -
    0,5163zł, a Polkomtel 0,5902zł.

    Marża detaliczna na rozmowach do W3 to 41% (0,07zł). Marża detaliczna z
    Ery/Orange/Plusa do P4 to odpowiednio: 37% (0,1314zł), 47% (0,1641zł),
    68% (0,2380zł).

    W wartościach bezwzględnych rzeczywiście W3 zarabia więcej na rozmowach
    do P4 niż do pozostałych sieci. Procentowo w przypadku Ery i Orange już
    nie ma takiej wielkiej różnicy, Polkomtel nieco odstaje.

    Marek

  • 5. Data: 2010-09-25 19:30:03
    Od: W <a...@o...pl>

    VSS wystukał, co następuje:

    > cos Ci sie pomylilo, ta stawka jest narzucona przez urząd a nie wymyślona
    > przez "wielka trójkę" aby zrobic play'owi na złość.

    Tego nikt nie neguje, tylko czemu marża na połączeniach do play nie jest
    taka sama jak do reszty? :>
    http://blogplay.pl/wp-content/uploads/2010/08/Tabela
    _Mobile-Internet.jpg

  • 6. Data: 2010-09-25 20:10:39
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > cos Ci sie pomylilo, ta stawka jest narzucona przez urząd a nie wymyślona
    > przez "wielka trójkę" aby zrobic play'owi na złość.

    Chyba nie narzucona przez Urzad, ale zaakceptowana na prosbe Play :)

    Fantom

  • 7. Data: 2010-09-25 20:56:41
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    MarekM pisze:

> [...]
    > do P4 niż do pozostałych sieci. Procentowo w przypadku Ery i Orange już
    > nie ma takiej wielkiej różnicy, Polkomtel nieco odstaje.

    jeśli jest naprawde tak jak wyjaśniłeś (podany kilka postów nizej
    rysunek z wykresami pokazuje chyba sytuacje troszkę inaczej) to moje
    założenie jest błędne. jeśli matematyczną regułą da sie uzasadnić
    proporcjonalność - (procentową czy jakąś inną) to niema o co kruszyć kopi.
    Dzieki
    ToMasz

  • 8. Data: 2010-09-26 10:05:44
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 25 Sep 2010 19:30:03 +0000 (UTC), W wrote:
    >Tego nikt nie neguje, tylko czemu marża na połączeniach do play nie jest
    >taka sama jak do reszty? :>
    >http://blogplay.pl/wp-content/uploads/2010/08/Tabel
    a_Mobile-Internet.jpg

    Trzeba przyznac ze stawki MTR byly wyzsze, a przeciez nie mozemy
    zmieniac umow z klientami bo sie playowi tak chce :-)

    Tym niemniej aktualne cenniki tez sa wysokie i to jest sprawa dla UKE
    .. Choc np Orange One - do W3 0.29, do P4 0.63 - czyli tylko 2gr
    drozej niz proporcjonalnie do MTR ..

    J.