  • 1. Data: 2012-02-19 19:21:24
    Temat: zepsuty metz 48 AF-1
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    zamiast długości ogniskowej zaczął pokazywać "Er mm", ale po wysunięciu
    dyfuzora pokazuje "18 mm". Zdjęcia zazwyczaj wychodzą prześwietlone.

    Przypuszczam że zepsuł się czujnik położenia zooma (silnik działa,
    czasami porusza po włączeniu). Jakieś porady zanim to rozkręcę? Może
    lepiej podesłać do specjalisty?

    B.

  • 2. Data: 2012-02-19 19:38:06
    Temat: Re: zepsuty metz 48 AF-1
    Od: "Yogi\(n\)" <Y...@t...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...

> [...]
    >
    >Przypuszczam że zepsuł się czujnik położenia zooma (silnik działa, czasami
    >porusza po włączeniu). Jakieś porady zanim to rozkręcę? Może lepiej

    Rozkręca się łatwo - naprawiałem dwa metze, w obu przypadkach problem
    dotyczył kabelków/lutów, czyli prosta naprawa banalnej usterki. Wstyd, żeby
    renomowany producent tak niedbale montował nie najtańsze przecież lampy,
    dobrze, że przynajmniej bezproblemowo da się rozebrać i złożyć. W wypadku
    tej konkretnej usterki niestety nie pomogę, ale myślę, że możesz rozebrać i
    sprawdzić kabelkologię, pewnie znajdziesz jakiś urwany czy odlutowany.

    --
    Yogi(n)

  • 3. Data: 2012-02-19 21:50:10
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 19/02/2012 19:38, Yogi(n) wrote:
> [...]
    > wypadku tej konkretnej usterki niestety nie pomogę, ale myślę, że możesz
    > rozebrać i sprawdzić kabelkologię, pewnie znajdziesz jakiś urwany czy

    wielkie dzieki, brzmi jak prosta naprawa :)

    B.