  • 1. Data: 2011-07-06 17:27:33
    Temat: zepsułem złącze klawiatury
    Od: Pan Piskorz <p...@b...pl>

    witam,

    Rozkręciłem starego lapka i zepsułem złącze taśmy podobnie jak widać
    toto tutaj:

    http://www.laptop-gate.com/reparation-pc/comment-res
    oudre-le-connecteur-clavier-brisee-sur-carte-mere-po
    rtable/

    Można gdzieś kupić podobnego klipa blokującego taśmę klawiatury w gnieździe?

    P.

  • 2. Data: 2011-07-07 08:10:03
    Temat: Re: zepsułem złącze klawiatury
    Od: "Doxent" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Pan Piskorz" <p...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    rtable/

    > Można gdzieś kupić podobnego klipa blokującego taśmę klawiatury w

    o ile mnie nie myli to na tej stronie jest opisane jak naprawić tą
    przypadłość.
    tu masz polskawe tłumaczenie http://bit.ly/qe8wgs

  • 3. Data: 2011-07-07 08:26:59
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 7 Jul 2011 10:10:03 +0200, Doxent napisał(a):

    > o ile mnie nie myli to na tej stronie jest opisane jak naprawić tą
    > przypadłość.
    > tu masz polskawe tłumaczenie http://bit.ly/qe8wgs

    "Na zdjęciu poniżej widać, że zatrzask brakuje lewy sierpowy."

    --
    jg

  • 4. Data: 2011-07-07 22:14:55
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Wed, 06 Jul 2011 19:27:33 +0200 Pan Piskorz <p...@b...pl>
    napisał:

    >Można gdzieś kupić podobnego klipa blokującego taśmę klawiatury w gnieździe?

    Można dokupić całe gniazdo FFC/FPC i przelutować. Jak nie umiesz sam
    tego zrobić to daj jakiemuś koledze elektronikowi do zrobienia.

    Ew. może uda się wymienić sam element blokujący bez przelutowywania
    gniazda. Niestety gniazda różnych producentów (pasujące na taką samą
    taśmę) miewają różne systemy blokowania - np. wciskane jak tutaj (też
    możliwe kilka rozwiązań tegoż) lub zatrzaskiwane od wierzchu taką
    pokrywką, wtedy oczywiście nie uda się podmienić samej blokady, ale
    całe gniazdo jak najbardziej.

    Uwaga - jak będziesz kupował nowe gniazdo to oprócz rastra i liczby
    pinów koniecznie zwróć uwagę z której strony są w nim styki
    kontaktujące z taśmą - od spodu czy wierzchu taśmy w stosunku do
    płytki bo są takie i takie.

    Złącza są np. w http://www.tme.eu/

    A może uda się z jakiegoś złomu takie samo gniazdo podebrać? W
    napędach CD/DVD bywają, chociaż z reguły o mniejszej liczbie styków. A
    może jakąś starą/uszkodzoną płytę laptopową z takim złączem gdzieś na
    giełdzie za grosze wygrzebiesz?

  • 5. Data: 2011-07-09 11:19:46
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-07-07 10:26, jg pisze:

    > "Na zdjęciu poniżej widać, że zatrzask brakuje lewy sierpowy."

    Oto jak zainstalować plik rozpadł się i działa.

    Umieść klip wybuchła jak on. W moim przypadku, po obu stronach złącza są
    podzielone. Co może być gorsze?
    Ostrożnie klip w miejscu wybuchu.

    Tłumaczenie super.
    Jakieś 10 lat temu tłumaczony tekst za pomocą jakiegoś programu dał z
    zamówienia ciekawe zdanie: Gotowa krowa ukrywa się zgodnie z rozkazami :D