  • 11. Data: 2009-04-02 19:22:03
    Temat: Re: zdekodowac sygnal czasu z 225kHz PR1
    Od: "kogutek" <c...@v...pl>

    > "kogutek" <k...@o...pl> wrote in message

    > A czy bawienie się z kotem jest _potrzebne_? Nie szkoda Ci na to czasu?
    > Pewne rzeczy robi się z musu, inne dla przyjemności. Niezależnie od tego,
    > czy się ma siedemnaście lat czy siedemdziesiąt.
    >
    > J.

    Jak bym miał znowu 17 lat to bym wiedział co robić. I na pewno nie były by to
    zegarki sterowane sygnałem z radiostacji. Jak ktoś ma trochę oleju w głowie to
    szuka takiej pracy żeby wykonywać ją z przyjemnością. Wiesz jaka to frajda super
    bawić się w pracy i jeszcze ktoś za to płaci. I nie jest ważne czy to szef czy
    klient. A po udanym dniu w pracy z wielką przyjemnością można bawić się z kotem,
    jechać na ryby, iść do kina lub załapać się na kolację ze śniadaniem.

  • 12. Data: 2009-04-02 22:07:44
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    kogutek <c...@v...pl> wrote:

> [...]
    > kotem,
    > jechać na ryby, iść do kina lub załapać się na kolację ze

    Jakbyś mógł zaakceptować fakt, że są ludzie dla których samodzielne
    sklecenie jakiegoś układu może być taką samą wielką przyjemnością
    jak dla innych głaskanie kota, łowienie ryb i tym podobne i że może
    to być całkowicie niezalezne od pracy i tego, czy jest ona lubiana
    czy nie, byłoby miło :-)

    J.

  • 13. Data: 2009-04-03 06:54:56
    Od: "Piotr Galka" <p...@C...pl>

    Uzytkownik "Piotr Curious Gluszenia Slawinski" <c...@m...ip.tpnet.pl>
    napisal w wiadomosci news:gr2mol$3qa$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > a...@p...pl wrote:

    > co do 'jak to zrobic' to mysle wlasnie bez uzywania elektroniki
    > analogowej,
    > jesli uzyc np. mojego 'ulubionego' pic16f62x to wejscie sygnalu
    > analogowego
    > dac na + komparatora, na - dac sygnal z PWM + kondensatorek, i ten obwod
    > powinien zalatwic uklad automatycznej regulacji wzmocnienia.

    Czyli antena prosto na komparator.
    Móglbys rozwinac ten temat nieco bardziej szczególowo.
    P.G.

  • 14. Data: 2009-04-03 16:18:12
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    > Mały wielbłąd pyta się mamy po co na garby. Mama odpowiada ze jak idą przez
    [...]
    Po co się uczyć, jak wszyscy dookoła wszystko wiedzą. (?)
    K.

  • 15. Data: 2009-04-04 06:19:51
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Piotr Galka wrote:

> [...]
    >
    > Czyli antena prosto na komparator.
    > Móglbys rozwinac ten temat nieco bardziej szczególowo.

    nie az tak prosto, odbiornik radiowy 'normalny' -> wyjscie sygnalu -> i to
    dopiero na komparator.

    modulacja AM, poziom szumow/zaklocen i tanie radio nie zapewnia stalego
    poziomu sygnalu akustycznego, a cyfrowy uklad detekcji sinusoidy (przez
    procesor) bedzie wrazliwy na poziom sygnalu.
    pamietam ten problem z czasow zabawy zx-spectrum i wykrywaniem sygnalow
    CTTY , stad pierwsze co mi sie kojarzy to koniecznosc zastosowania takowego
    (inaczej operator bedzie musial 'krecic galka' a to oczywiscie odpada)

    procedurka 'wykrywajaca' sygnal czasu (sinusoide) przy pierwszym 'pisku'
    bedzie wiec sie kalibrowac (tak zeby uzyskac 0 i 1 sygnalu w rownych
    przedzialach) a nastepnie moze mierzyc czas ich trwania, dlugosc calego
    pisku i koniec ostatniego.

    jesli sygnal pisku niesie tez jakies dane (ma stala czestotliwosc) to jesli
    procesor zapamieta wszystkie parametry sygnalu to moze z nich wyciagnac
    dodatkowa korekte czasu, jesli nie to moze tylko zapisac poziom sygnalu
    audio w komorce pamieci na uzytek w nastepnej kalibracji i robic dalej co
    ma do roboty (ustawiac jakis zewnetrzny zegar, kalibrowac swoj kwarc,
    albo 'czekac 24h' na nastepny sygnal czasu oszczedzajac baterie)

  • 16. Data: 2009-04-04 06:26:49
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    kogutek wrote:

> [...]
    > obudowy jak sztuka nówka nie śmigana kosztuje niewiele więcej niż dobra
    > bateria. Już widzę oczami wyobraźni jak robisz z elektromagnesikiem i
    > jakimś motorkiem ustawianie starego zegara. Facet zejdź na ziemie.
    > Internet to fajna rzecz. Pogadać na grupach można na przykład. Ale po co
    > się ośmieszać wymyślając jakieś nikomu do niczego nie potrzebne dziwne
    > rzeczy. Szacuję że z tych pytań co tu padają w realu zostaje zrobiony 1
    > układ na 10000 tysięcy marudzeń. I jest to nie super zegar, niezwykle
    > dokładny termometr, laserowe działo. Tylko migająca diodka.

    jesli uda sie napisac program ktory przy uzyciu mikrokontrolera 'uslyszy'
    uklad czasu z minimalna iloscia elementow zew. to koszt jego produkcji
    bedzie oscylowal w okolicach ~7 pln wlasnie (z plytka i nawet pudeleczkiem)
    w masowej - ponizej 3pln.

    2)nikt nie kaze tego wykonywac fizycznie, fajnie czasem pogadac , zrobic
    schemat, napisac program, albo podywagowac kiedy pr1 zaprzestanie nadawania
    analogowego i przejdzie na emisje cyfrowa wobec czego ukladzik bedzie
    musial dekodowac sygnal cyfrowy zamiast analogowego. no i dowiedziec sie
    jaki to bedzie format emisji ;)

  • 17. Data: 2009-04-04 06:28:34
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Jarek P. wrote:

> [...]
    > jak dla innych głaskanie kota, łowienie ryb i tym podobne i że może
    > to być całkowicie niezalezne od pracy i tego, czy jest ona lubiana

    a jak twoj schemat/pomysl skopiuja chinczycy i widzisz swoj obwod u
    wszystkich znajomych ktorzy kiedys krytykowali cie ze spedzasz nad nim czas
    w piwnicy - bezcenne :D