  • 1. Data: 2016-03-31 18:14:03
    Temat: żarówka led na kondensatorze....
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    kupiłem zestaw "żarówek" led z 18 stoma diodami. świecą całkiem całkiem,
    ale się grzeją. po otwarciu okazało się że wewnątrz jest płytka pcb z
    diodami, mostkiem prostowniczym i kondensatorem 1000nano/400v. Grzeje
    się tylko ten kondensator. Mam zamiar troszę te żarówki przerobić, więc
    stracę gwarancje. co zrobić aby wydłużyć im żywotność? Wymienić ten
    kondziol na inny, większy, mniejszy, zrobić mu jakiś radiator?
    Mimo że żarówka ma 7 wat, urządzenie do pomiaru mocy wskazuje pobór 12
    wat.. tak ma być?

    ToMasz

  • 2. Data: 2016-03-31 18:20:12
    Temat: Re: żarówka led na kondensatorze....
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 31 Mar 2016 18:14:03 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Grzeje
    > się tylko ten kondensator.
    Bardzo dziwne, nie powinien.
    >Mam zamiar troszę te żarówki przerobić, więc
    > stracę gwarancje. co zrobić aby wydłużyć im żywotność?
    To zależy jak chcesz je przerobić.
    >Wymienić ten
    > kondziol na inny, większy, mniejszy, zrobić mu jakiś radiator?
    Ja bym spróbował wymienić na jakiś inny o tych samych parametrach.
    > Mimo że żarówka ma 7 wat, urządzenie do pomiaru mocy wskazuje pobór 12
    > wat.. tak ma być?
    Może być :)

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-03-31 18:57:46
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ToMasz pisze tak:

> [...]
    > mniejszy, zrobić mu jakiś radiator? Mimo że żarówka ma 7 wat,
    > urządzenie do pomiaru mocy wskazuje pobór 12 wat.. tak ma być?

    Przede wszystkim pokaż zdjęcie tego ustrojstwa :)

    Żeby diody żyły dłużej trzeba im zmniejszyć prąd.

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 4. Data: 2016-03-31 18:59:21
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Bardzo dziwne, nie powinien.

    Niby dlaczego nie powinien? :)
    W każdym kondensatorze pracującym w układach prądu zmiennego wydzielana
    jest pewna moc w postaci ciepła.
    W jednych więcej, a w małostratnych czy impulsowych mniej.

    > To zależy jak chcesz je przerobić.
    > Ja bym spróbował wymienić na jakiś inny o tych samych parametrach.

    Kondensatory niskostratne, impulsowe.

    > Może być :)

    Może być, ale nie musi.

  • 5. Data: 2016-03-31 19:30:03
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Te waty zaleza od tego czym mierzysz. Jak to watomierz z zakresem 20W to troche duzo.
    Jak wtyczkowy z zakresem 2kW to sam policz jaki jest blad pomiedzy 8 a 12 przy
    zakresie 2000. Watomierz o takiej dokladnosci kosztuje tyle co dwa wiadra watomierzy
    z marketu.

  • 6. Data: 2016-03-31 21:09:50
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ToMasz pisze:
> [...]
    > kondziol na inny, większy, mniejszy, zrobić mu jakiś radiator?
    > Mimo że żarówka ma 7 wat, urządzenie do pomiaru mocy wskazuje pobór 12

    LED który w czasie pracy ma ~60 stopni powinien pożyć dobre 50 tyś
    godzin, jeśli parametry diod (prąd, moc) nie są przekroczone zostaw jak
    jest chyba że chcesz koniecznie obniżyć temperaturę, wymień kondensator
    na mniejszą pojemność i takie same napięcie.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 7. Data: 2016-04-01 08:36:21
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 31 marca 2016 19:30:05 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
> [...]
    zakresie 2000. Watomierz o takiej dokladnosci kosztuje tyle co dwa wiadra watomierzy

    Znajomy ma taki marketowy watomierz i wyniki pomiarów nim są całkiem zgodne z tym co
    się wydaje.
    Ładowarka do telefonu - 0.5W, po podpieciu telefonu 5W.
    Po skończeniu ładowania znowu 0.5W.
    Co ciekawe było widać różnicę w mocy po włączeniu podświetlenia w telefonie.

    A miernik tani...

  • 8. Data: 2016-04-01 10:49:09
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 31.03.2016 um 18:14 schrieb ToMasz:
> [...]
    > kondziol na inny, większy, mniejszy, zrobić mu jakiś radiator?
    > Mimo że żarówka ma 7 wat, urządzenie do pomiaru mocy wskazuje pobór 12

    Brakuje jeszcze opornika, choćby kilkanaście omów. Przy załączaniu może
    odstrzelić diody.

    Waldek

  • 9. Data: 2016-05-06 20:29:01
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> wrote:

    > Brakuje jeszcze opornika, choćby kilkanaście omów. Przy załączaniu może
    > odstrzelić diody.

    Opornika szeregowo - jak najbardziej, żeby ograniczyć udar LED-ów przy
    włączaniu. Poza tym jeszcze brakuje opornika równolegle do kondensatora
    (ze 100k bym dał, bo C ma przy 50 Hz 3.1k), żeby nie strzeliło tego, kto
    wykręci żarówkę i dotknie obu końców układu (gwintu i tego "noska", który
    się styka z drugim przewodem).

    A zamiast kondensatora dałbym 2x 470nF równolegle (oczywiście na
    odpowiednie napięcie) albo nawet 4x 220nF (będzie wtedy trochę
    ciemniej).

    Czyli:

    o---22R-+-220nF-+---mostek itd...
    +-220nF-+