  • 21. Data: 2009-05-20 17:01:26
    Temat: Re: zapowiedzi AUS 4D - świeżyzna :-)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michal Jankowski napisał:

    > Minister rolnicwa Kłonica, minister budownictwa Glazur, to za PRL
    > było...

    A przewodniczącym Komitetu Antyalkoholowego we wojsku był gen. Baryła.
    Do pomocy miał gen. Oliwę i gen. Żyto. Ponoć był tam jeszcze w składzie
    gen. Kufel, ale to jakoś niezbyt dobrze pamiętam.

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2009-05-20 17:50:36
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:gv14g1$75o$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Sempiterna" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Np. 11 89 13 (dawno temu numer na warszawskim Bródnie)?
    > ;-)

    Cóż, nie unikniemy stanu, że nic z niczym się nie pomyli, zasoby
    numeracyjne jednak są ograniczone, to nie IPv6, gdzie każde ziarenko
    piasku na ziemi może dostać kilkaset IP...
    340.282.366.920.938.463.463.374.607.431.768.211.456 możliwych adresów to
    nie w kij dmuchał... (co daje w przybliżeniu ok. 3.4*10^38)
    Średnica Ziemi, to ok. 12742 km. Aby się nie bujać z liczeniem, zrobię
    sześcian o boku 12742 km. Czyli ok 1.28*10^7 m.
    Średnicę ziarnka piasku zakładam na 10^-4 m. Na boku sześcianu zmieści
    się więc 127.420.000.000, co łatwo przeliczyć, że jeśli chcę całą ziemię
    sprokurować z takich małych ziarenek piasku, to da to łącznie ok.
    2.07*10^33 zoarenek piasku (dokładnie, to
    2.068.772.822.488.000.000.000.000.000.000 ziarenek, zatem, wyjdzie ok.
    164.485.130 adresów IP (zostanie jakaś niewielka reszta) na jedno
    ziarenko... Ja chcę jedno ziarenko piasku u siebie w domu, do każdej
    komórki w kwiatku w domu podepnę po 20 IP :))
    Można by numerację telefoniczną w to wpiąć, a dla zachowania wstecznej
    kompatybilności z interfejsem białkowym w starszym wydaniu :) (czyli
    ludźmi) utrzymać klasyczny sposób numerowania telefonów...
    I nie było by już kwiatuszków w postaci 118913 :)

  • 23. Data: 2009-05-20 18:07:28
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh18a95.kah.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Zmiana przebiegu linii autobusowych, to trochę co innego. To są zawsze
    > pojedyncze indywidualne przypadki. Jak się w Warszawie kończyła
    > numeracja

    Wiadomo, że to nie jest dokłądnie, jak w telefonach. Ale i tu, i tu,
    warto, aby to ktoś robił "z głową". A nie z sempiterną, że tak powiem...
    :P

    > telefoniczna i postanowiono do sześciu cyfr dodać jeszcze jedną, to
    > można
    > to było zrobić z głową i dać każdemu taką samą. A dopiero tym nowym
    > dawać
    > inną. Ale to by było zbyt proste, więc dodawano po uważaniu 6, 7 lub
    > 8.

    To Jarku zależy, w Warszawie niby dało by się... ale od poczatku to
    poszkapiono. Jednak... wszystkie pierwsze cyfry były już zajete. Chcąc
    dodawać więc coś z przodu, jednak trzeba było coś wybrać. Wybrano tam,
    gdzie najmniej, czyli Ursus, 62 i 67, na poczatku dodano po szóstce,
    okrzepło, to pouruchamiano nowe. Im też trzeba było jakąś numerację
    przydzielić... A stare nadal chodziły... choćby taki Szembek, 8 tysięcy
    na początek, 610xxxx, a 10xxxx grochów też był... zatem, gdy do 10
    dokłądano, szóstki już nie szło dołożyć, wolna była ósemka. Ot, cała
    tajemnica. Nie oznacza to, że nie można było zrobić tego mądrzej... Bo
    ja uważam, że tak.
    Ale Warszawa, to pikuś, Kraków to miał przesrane, 40 różnych wzorców
    zmian, my w Wa-wie mieliśmy gdzie to powciskać i nawet nie trzeba było
    robić zbyt dużych roszad... więcej, tam, gdzie pogmatwano w numeracji
    6-cyfrowej, zmieniając na 7-cyfrową, niektóre rzeczy wyprostowano...
    (oczywiście, pewne inne rzeczy równo popieprzono...) Kraków zaś
    praktycznie nie miał gdzie tego powciskać, bo prawie nie miał wolnej
    numeracji... Co innego, gdyby zmianę zrobić jakieś 5 lat wcześniej,
    wtedy większość central to było w zasadzie podokładane do starej
    5-cyfrowej numeracji, przez podwojenie pierwszej cyfry numeru - np.
    1xxxx - 11xxxx, 2xxxx-22xxxx, z jednym wyjątkiem - 7xxxx (Krowodrza
    OIDP) zmieniono na 37xxxxd, co umożliwiło zautomatyzowanie ruchu
    podmiejskiego, głównie Wieliczka 78xxxx i Skawina 76xxxx. Przy zmianie
    6-cyfr na 7-cyfr dziury były pozapychane i w tym, co się udało odnaleźć
    powciskano stare...

    > To nie jest myślenie magiczne, tylko ogólnowojskowe. Charakterystyczne

    Ale ci tępi myślą, że to magia...

    > nie tylko dla CK pułkowników, ale dla wszystkich wicepierdołów, którzy
    > czują na sobie brzemię odpowiedzialności za losy całego świata. Jak
    > się
    > chce na przykład kogoś uznać sądownie za zmarłego, to trzeba zgodnie
    > z procedurą dać do prasy ogłoszenie wzywające do stawienia się. No bo

    Odkąd pamiętam...

    > jak ktoś dwadzieścia lat temu wyszedł z domu i dotychczas nie
    > powrócił,

    Zwłaszcza, gdy b. stara babcia miała wówczas np. 110 lat...
    Zdarzyło mi się widzieć ogłoszenie skierowane do osoby, która w dniu
    jego emisji mogła mieć jakieś 140 lat z hakiem...

    > to napewno czas swój poświęca studiowaniu ogłoszeń drobnych.

    No co, nie wiesz? Babcia wymknęła się do okulisty, aby jej oczy
    naprawił, a jak zobaczyła co się dzieje, to uciekła daleko i baluje na
    wyspach Bahama...

    > Jak przeczyta, to się stawi. A jak nie czyta, to z pewnością nie żyje.

    Anobomoże wiewióry na drzewie jej powiedzą "te, babcia, wnuczki cię
    szukają, zapylaj do kiosku po gazetę...", albo Jan Kowalski z Pcimia
    przypomni sobie, że 15 lat temu z nią rozmawiał i może powie, gdzie
    mieszka, albo odnajdzie babcię...?
    A co, jeśli babcia akurat żyje, ma się dobrze, tylko ma w...(wiadomo)
    rodzinę i odzywać się nie zamierza?
    ...Ale panie władzo, babcia siedzi z tyłu...

  • 24. Data: 2009-05-20 21:39:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

> [...]
    > dokłądano, szóstki już nie szło dołożyć, wolna była ósemka. Ot, cała
    > tajemnica. Nie oznacza to, że nie można było zrobić tego mądrzej... Bo

    Oczywiście, że można było. Bo w czym problem, że jakis Szembek i Grochów
    miały numery 10XXXXXX, choć to różne centrale w różnych miejscach? Co by
    się stało, gdyby obie były 610XXXXXX? Jeśli nawet był to problem natury
    technicznej (bliżej mi nie znanej), to najpierw należało zabrać się za
    technikę i wymienić złom na coś nowszego, a później brać się za numeraję.
    Mam wrażenie, że siódemkę zmarnowano z premedytacją. Na zasadzie "co poza
    granicami Warszawy, to niech się wyróżnia". Chociaż z punktu widzenia
    taryfikacji nie miało to juz znaczenia. A może "premedytacja" to złe
    słowo, może lepiej powiedzieć "z bezmyślności"? Chyba że to było celowe
    działanie tepsiarni mające na celu zajęcie całej numeracji aby dla innych
    operatorów nie starczyło.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2009-05-20 23:37:34
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Sempiterna napisał:

    > Jest pewne ryzyko mojej wersji:
    > dziś 919621, 949621 i 959621, gdy dodać pomyłkowo 19 przed całością, toi
    > wyjdzie 19919621, 19949621 i 19959621... Dlatego też powinny być
    > wyeliminowane/zmienione numery (sprzed zmiany 9yxx, gdzie y=1, lub 4,
    > lub 5 powinna się zmienić na coś innego, miejsce jest jeszcze. Jak się
    > zmieni, ryzyko złego połączenia zniknie. W moim wystarczy zmiana jednej
    > cyferki, co można było zrobić przy okazji zmiany, zostawiając
    > jednocześnie zapowiedź, a w obecnym zmiana była by bardziej skomplikowana.
    > Widać władze nie czytują telefonii...

    Czyli konkluzja Twoich skomplikowanych rozważań tak czy owak jest taka,
    że albo nie powinny istnieć 9yxx, gdzie y=1,4,5 albo SN 91,94,95 zawsze
    jakiś konflikt wyjdzie ;-).

    Poza tym, z moich obserwacji wynika, że taryfiarze jakoś te jedynki
    powciskali na koguty, ale z 19 mieliby trudniej :-)

    Przemek

  • 26. Data: 2009-05-20 23:42:38
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:
    > Taksówki w ogóle nie powinny mieć numerów skróconych.
    >
    > Amen.

    Zwłaszcza, że jedna korporacja potrafi mieć nie tylko AUS ale i
    geograficzny, 800 i komórkowy :-).

    BTW, niektórzy to i za nową domenę będą musieli zabulić np.
    http://www.taxi9626.lublin.pl
    (o aktualnym inaczej "kątęcie" nie wspomnę) :-)

    Przeme

  • 27. Data: 2009-05-21 08:41:54
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:gv2483$2rr$1@inews.gazeta.pl...

    > Czyli konkluzja Twoich skomplikowanych rozważań tak czy owak jest
    > taka, że albo nie powinny istnieć 9yxx, gdzie y=1,4,5 albo SN 91,94,95
    > zawsze jakiś konflikt wyjdzie ;-).

    Najlepiej, gdyby nie istniały stefy 9x... W numeracji stref było
    wystarczająco miejsc wolnych, aby to zmieścić, bo dlaczego zaraz, jak
    się zmienia, to np. z 9x ma się robić np. 64? Żaden problem, by było np.
    94-73, 91-78, 95-79...
    Dużo bardzo zła narobiono z komórkami, numeracją GSM tak kompletnie
    zasyfiono dziury, że trudno teraz jest cokolwiek gdziekolwiek wsadzić...
    no, jeszcze parę dziur jest... ale możliwość ostatecznego uporządkowania
    stanu obecnego zmalała bardziej, niż należało. Teraz trzeba by dodać
    jeszcze jedną cyfrę z przodu... i jak znam życie, za jakiś czas tak się
    stanie. I nie będę sobą, jeśli ktoś i tego nie spierdo^H^Hniczy do
    końca.

    > Poza tym, z moich obserwacji wynika, że taryfiarze jakoś te jedynki
    > powciskali na koguty, ale z 19 mieliby trudniej :-)

    A to już ich zmartwienie, sorygregory... Taśma klejąca z cyferkami, w
    papierniczym, to "grosze" kosztuje... no, kilka złotych arkusz... A w
    najgorszym razie wysztancować to gdzieś w firmie... tak na np. 100
    samochodów... przecież ich nie oskubią.

  • 28. Data: 2009-05-21 09:00:26
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnh18u58.n7t.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > Oczywiście, że można było. Bo w czym problem, że jakis Szembek i
    > Grochów
    > miały numery 10XXXXXX, choć to różne centrale w różnych miejscach? Co
    > by

    W tym choćby, że łączna objętość numeracji przekroczyłą by 10 tysięcy.
    Więc któraś z tych central musiała by bardziej zmienić numerację. Przy
    czym, wcale nie musi być wymiany centrali, aby zmienić numer, po prostu
    stawia sie odpowiednio dużą wiązkę do CT i po niej kieruje także ruch
    lokalny, a na CT można zbubić dowolnie dużo cyfr, zatem nawet z 10xxxx
    można teoretycznie zrobić od razu np. 654xxxx, jedynie komendami na
    konsoli, nawet nic nie trzeba przekrosowywać na starej, wystarczy tylko
    wyłączyć stojak z WG2 odpowiedzialnymi za pierwszą wybraną cyfrę... Ot,
    wykręcić bezpiecznik stojakowy, to wsio. Jednak w przypadku Grochowa
    pierwszego, 10xxxx był problem - to Strowger 32AA, gdzie próba jest na
    izolację... więc trzeba by ze wszystkich gniazt zdjąć wybieraki i
    pozwierać noże OIDP 11 i 12. Co innego, gdy to jest 32AB - tu wystarczy
    wyłączyć, wtedy poprzedni WG nie zapróbuje, bo nie będzie minusa.
    Ewentualnie zamiast zdejmowania wybieraków (na 32AA), powsadzać
    zwieracze w gniazda probiercze.

> [...]
    > technicznej (bliżej mi nie znanej), to najpierw należało zabrać się za
    > technikę i wymienić złom na coś nowszego, a później brać się za

    No, w numeracji niespecjalnie było miejsca na powciskanie tego.
    Technika - jak napisałem.

> [...]
    > celowe
    > działanie tepsiarni mające na celu zajęcie całej numeracji aby dla

    Cholera wie... Myślę, ze jakby szybciej poscalano numerację jesszcze za
    6-cyfr, to mogły by sie całe cyfry uwolnić... I można było po prostu
    hurtem podokładać z przodu po cyferce... ale za mała byłoa pojemność CT
    (pamietasz problemy, jak się wybrało szóstkę, ile razy byłą zajętość?) i
    nie miała by jak tego przetrawić. Poza tym, jako CT, zrobione były
    wówczas E10, a one były koszmarnie powolne. Jeszcze pół biedy na
    centralach rejestrowych, K66, PC - tu dokładka nie wymagała by obecności
    CT w łańcuchu.
    Krótko - gdyby najpierw postawiono system 8 central tranzytowych, z ich
    140 tysiącami łączy, to wtedy można było by swobodnie zmieniać numeracje
    poszczególnych central, bez oglądania się na technikę. Choć ja bym
    wolał, aby sieć tranzytówek była oparta, jak w okręgu katowickim, o
    EWSD, nie S12.
    Po prostu - nie dało się inaczej, w przeciwnym razie groziło by to
    zatoramiw ruchu. Zabrano się do tego od dupy strony, zamiast NAJPIERW
    utworzyć porządny szkielet komunikacyjny, postawiono jedną cetkę, która
    dymiła z przeciążenia i powolności, zrobiono mocno syfiaste trakty TCK,
    szumiące jak jasny gwint (do tego stopnia, że ... "Co tak u ciebie
    szumi?")... Bez szkieletu nie zrobisz dobrze tak dużej zmiany.

  • 29. Data: 2009-05-21 09:44:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Sempiterna napisała:

    > W tym choćby, że łączna objętość numeracji przekroczyłą by 10 tysięcy.

    To jakaś bzdura. Numerów typu 10XXXX jest 10 tysięcy, tak samo jak
    numerów o postaci 610XXXX. Dokładanie cyferek niczego nie zmienia.

    > Więc któraś z tych central musiała by bardziej zmienić numerację.

    Niczego by nie musiała *zmieniać*. Po to się przecież dokłada cyfry
    na początku numerów, żeby można było zakładać *nowe* telefony.
    Te *nowe*, to by już mogły mieć 710, 810 czy co by tam wymyślono.

> [...]
    > będzie minusa. Ewentualnie zamiast zdejmowania wybieraków (na 32AA),
    > powsadzać zwieracze w gniazda probiercze.

    Nawet nie starałem się tego wszystkiego zrozumieć. Wiem tylko tyle,
    że temu, kto pierwszy wpadł na pomysł zrobienia takiego bałaganu,
    należało we właściwym czsie puścić odpowiednio grubą wiązkę. Taką
    soczystą, po staropolsku. Aż by mu w pięty poszło.

    > No, w numeracji niespecjalnie było miejsca na powciskanie tego.

    Jak nie było, skoro było? Przecież i tak dodano, tylko głupio,
    a można było mądrze. Gdyby dodano szóstkę wszystkim istniejącym
    w danej chwili numerom, to bym nie miał kłopotu z dodzwonieniem
    się do ludzi odnalezionych w dwudziestoletnim notesie.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2009-05-21 10:08:20
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> writes:

> [...]
    > w danej chwili numerom, to bym nie miał kłopotu z dodzwonieniem
    > się do ludzi odnalezionych w dwudziestoletnim notesie.

    I tak nic nie przebije uruchomienia centrali 49xxxx za Gierka.

    Przypominam, ze odbylo sie to tak, ze abonenci 45xxxx dostali numery
    49yyyy, calkowicie zmienione, a numery 45xxxx dostali zupelnie nowi
    klienci. No i ktos mial numer po przychodni albo urzedzie... Po -nastu
    latach jeszcze ludzie dzwonili pytajac o dzial kadr albo ginekologa.

    MJ
    PS. Wczesniej zreszta zmiana z pieciocyfrowych na szesciocyfrowe tez
    byla bez zachowania czegokolwiek ze starego numeru, ale przynajmniej
    bez dziedziczenia numeru po kims.