  • 11. Data: 2012-06-08 11:36:21
    Temat: Re: Antena do DVBT
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Friday, June 8, 2012, 10:20:10 AM, you wrote:

    > Jeśli przedpiśca chce odbierać 3 oddalone od siebie kanały, to powinien
    > tak naprawdę kupić 3 Yagi, każdą strojoną na inny kanał.

    Gdzie takie sprzedają? Bo ja widzialem tylko szerokopasmowe...

    Że jak?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-06-08 11:51:05
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    AnonimGall wrote:
    > Potrzebujesz wzmacniacza antenowego, jakis szerokopasmowy i bedzie OK:
    >

    > http://allegro.pl/sprzet-naziemny-wzmacniacze-49146

    Albo jeszcze gorzej :-)

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 13. Data: 2012-06-08 12:25:04
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    tryton wrote:
    > Witam
    > Mam obecnie zwykłą antene siatkową
    > http://allegro.pl/i2345784772.html

    Ze wzmacniaczem, czy bez wzm. w puszce antenowej?

    > na której ledwo łapie cyfrówke naziemną, jakość sygnału jest 10-20,
    > siła= 50%, odbieram zestawy na 25 kanale i 64, a pakietu na 48
    > zupełnie nie chwyta

    Próbowałeś obrócić antenę od obecnego położenia: np. 90 w prawo/ w lewo?
    Coś się zmienia?

    > Czy po zakupie jakieś specjalnej anteny do DVBT typu:
    >
    > http://allegro.pl/i2377243687.html
    >
    > będzie lepiej czy gorzej poz względem odbioru sygnału?
    Będzie lepiej, gorzej lub bez zmian ;-)

    Dokładny opis instalacji (po przegladzie) poproszę.
    Jak wyglada kabel (żyła środkowa - grubość, oplot gęsty + folia ?), ile go
    jest (długość)?

    --
    Włodek

    http://dino.inosak.org

  • 14. Data: 2012-06-08 13:43:47
    Temat: zalewanie elektroniki
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    Potrzebuję zalać w stalowej obudowie czujnik. Czujnik jest w plastykowej
    obudowie. Małe to jest wszystko, bo czujnik ma format 20x10x010 mm,
    obudowa kilka cm.

    Do tej pory zalewałem poxipolem, ale raz że drogo, dwa , że gęsty i
    raczej go trzeba upychać niż zalewać.

    Próbowałem z epidianem, ale cholerycznie mi się ten epidian grzeje przy
    twardnieniu (parzy wręcz) - pewnie to wina zbyt dużej ilości
    utwardzacza. Jak to się powinno stosować , żeby mi nie zagotowało
    elektroniki ?

    A w ogóle , to najchętniej kupiłbym jakąś zalewę epoksydową (nie
    poliuretanową). W Tme coś tam mają, ale po pierwsze nie wiem co to, po
    drugie - niebieska. A wolałbym przezroczyste ale białe.

    Podpowiecie coś ?

  • 15. Data: 2012-06-08 15:25:53
    Od: tryton <d...@o...pl>

    > Próbowałeś obrócić antenę od obecnego położenia: np. 90 w prawo/ w lewo?
    > Coś się zmienia?

    Mam bardzo małe pole manewru, obecne ustawienie to jedyne z możliwych,
    napisałem co łapie i z jaką jakością, pytanie czy wsadzenie anteny
    takiej lub w podobnej cenie coś polepszy

    > Dokładny opis instalacji (po przegladzie) poproszę.
    > Jak wyglada kabel (żyła środkowa - grubość, oplot gęsty + folia ?), ile
    > go jest (długość)?

    antena od telewizora oddalona jest o ~~3 metry przewód tejże długości,
    solidny, gruba żyła 1mm za 1.7zł/metr

    lokalizacja to KRAKÓW, muxy nadawane są na 25 48 i 64 kanale bodajże

    problem z tym 48 bo 0 sygnału

  • 16. Data: 2012-06-08 16:29:29
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    tryton pisze tak:

    > a pakietu na 48 zupełnie nie chwyta

    To chyba pozostaje tylko jedna Yagi dla tych muxów na 25 i 64 żeby
    uniknąć pikselozy wczasie deszczu oraz czekać na wzrost mocy nadajnika
    dla tego muxa na 48.

    --
    Piotr

  • 17. Data: 2012-06-08 16:40:47
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

    > Gdzie takie sprzedają? Bo ja widzialem tylko
    > szerokopasmowe...

    Nie wiem czy teraz, ale kiedyś, ponad 20 lat temu, jak
    stawiałem pierwszą stację czołową, to WISI (OIDP)
    produkowało anteny UHF "prawie kanałowe" :-). Tzn. o bardzo
    wąskim paśmie, rzędu kilku kanałów. Od biedy można to uznać
    za kanałową ;-)). Ale szczerze mówiąc później już nic
    podobnego nie spotkałem na swojej drodze...

  • 18. Data: 2012-06-08 17:10:24
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > lokalizacja to KRAKÓW, muxy nadawane są na 25 48 i 64 kanale bodajże
    >
    > problem z tym 48 bo 0 sygnału

    MUX 1 to 25 kanał, moc 25kW
    MUX 2 to 64 kanał, moc 60kW
    MUX 3 to nieszczęsny 48 kanał, moc 2kW. Zasięg żaden.

    Wszystkie z tego samego miejsca (z Chorągwicy).

    Siła 50% dla MUXów 1 i 2 oznacza, że jesteś dość daleko,
    albo na przykład w antenie masz wzmacniacz, który nie działa,
    tylko tłumi (na przykład wysiadło zasilanie).

    W jakiej skali jest jakość? Różni producenci sprzętu
    różnie podają, u mnie przy jakości poniżej 50 w skali
    0 - 100 nie daje się już oglądać. Czy coś w ogóle
    odbiera przy jakości 10 - 20? W każdym razie niska
    jakość też sugeruje wadliwy wzmacniacz.

    Jeśli antena jest sprawna, to nie widzę innej szansy,
    jak tylko czekać do wyłączenia analoga i podniesienia
    mocy MUX3, jak PiteR pisał.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 19. Data: 2012-06-08 17:13:09
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2012-06-08 09:33, tryton pisze:
    > Witam
    > Mam obecnie zwykłą antene siatkową
    > http://allegro.pl/i2345784772.html

    Mam podobną antenę, sprzed jakichś 15 lat, odbieram DVBT bez
    najmniejszego problemu (północ Wrocławia, odbiór ze Ślęży). Za anteną
    podzielnik sygnału do dwóch telewizorów.
    Sprawdź instalację, może masz coś poknocone. I jeszcze jedno: żadnych
    wzmacniaczy antenowych!

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 20. Data: 2012-06-08 17:34:43
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...active.com>

    W dniu 2012-06-08 10:57, Robert_J pisze:

    > Gdzie taką widziałeś?

    No teraz widzę, że nie ma, ale sprzed 15-20 lat pamiętam że był taki
    model Yagi, która składała się z aluminiowej rury, a do niej direktory
    były przykręcone cybantami.

    Ale teraz zaczynam wątpić, czy to była antena telewizyjna, chociaż
    wymiarami pasowałaby na TV. Może VHF?