  • 1. Data: 2010-05-29 17:38:35
    Temat: zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT
    Od: Mamut <c...@g...com>

    Znajomym co chwile zdarzają sie awarie związane z burzą, jak nie tuner
    to konwerter.
    Znalazlem taką pierdółkę na allegro
    http://archi.inosak.org/imgdb/item1060831011_1.html
    Czy to ma szanse działać ? chociaż cześciowo ?

  • 2. Data: 2010-05-29 17:41:29
    Temat: Re: zabezpieczenie przed burzą instalacji SAT
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    Mamut wrote:
> [...]
    > Znalazlem taką pierdółkę na allegro
    > http://archi.inosak.org/imgdb/item1060831011_1.html
    > Czy to ma szanse działać ? chociaż cześciowo ?

    na tuner MOŻE zadziała ale konwertera nie uratuje.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 3. Data: 2010-05-29 18:26:12
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sat, 29 May 2010, Mamut wrote:

> [...]
    | Znalazlem taką pierdółkę na allegro
    | http://archi.inosak.org/imgdb/item1060831011_1.html
    | Czy to ma szanse działać ? chociaż cześciowo ?

    jest

    ale najlepiej to niech nie trzyma kolo satelity magnezu
    i nie dzwoni dzwonkami

  • 4. Data: 2010-05-30 08:45:08
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > na tuner MOŻE zadziała ale konwertera nie uratuje.

    o to tylko chodzi, tuner kosztuje 500zl a konwerter 10.

  • 5. Data: 2010-05-30 10:59:12
    Od: Jerzy Pastusiak <p...@s...pam.szczecin.pl>

    On Sun, 30 May 2010, Mamut wrote:

    > o to tylko chodzi, tuner kosztuje 500zl a konwerter 10.

    A dlaczego tak czesto burza uszkadza?
    Jest wyjatkowo rzadkie zdarzenie.

    Jest to antena na dachu, dom na wzgorzu, zly piorunochron?

    Moga to byc chwile przepiecia w sieci, zwarcie w kablu,
    przy F-ce, przebicie, konwerter za 10 zl ...

    Axing oczywiscie zadziala w wielu przypadkach, ale nie zawsze.
    Bezposredniego wyladowania nie zabezpieczy.

    Raczej trzeba myslec "systemowo", bo moze chalupe spalic:
    http://www.dehn.pl/ochrona/budynki_mieszkalne.php

    Tutaj masz wiecej:
    http://www.dehn.pl/piorun/zagrozenia.php
    http://www.dehn.pl/piorun/zasady_bezpieczenstwa.php
    http://www.hollex.pl/akcesoria/zlaczki/241-zabezpiec
    zenie-przepieciowe-axing
    http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39
    &jfile=viewtopic.php&f=29&t=10078&p=0#p0

    Pzdr.J.P.

  • 6. Data: 2010-05-30 11:27:39
    Od: Mamut <c...@g...com>

    > A dlaczego tak czesto burza uszkadza?
    > Jest wyjatkowo rzadkie zdarzenie.

    Zastosowałem skrót myślowy które źle zrozumiałeś. Burze często
    uszkadzają urządzenia moim znajomym ale nie ciągle tym samym tylko
    różnym. Często słysze, że jednemu popaliło tunery, drugiemu konwertery
    i sieciówki w kompach itp. Nie wiem czy to aż ta rzadkie zdarzenie bo
    wiele osób które znam miało już podobne przygody. Prawdą jest to że
    wiekszość z nich mieszka w domkach a nie mieszkaniach gdzie narażenie
    na skutki burzy może być większe.

  • 7. Data: 2010-05-30 11:36:36
    Od: "VSS" <n...@v...pl>

    Mamut wrote:

> [...]
    > uszkadzają urządzenia moim znajomym ale nie ciągle tym samym tylko
    > różnym. Często słysze, że jednemu popaliło tunery, drugiemu konwertery

    to nie przychodzi to z powietrza tylko z sieci energetycznej i tu
    stosowałbym zabezpieczenia. a to, ze sie spalił konwerter to się zdarza,
    poleci impuls po masie i tak załatwi wszystko po drodze.

    --
    VSS
    http://vss.pl

  • 8. Data: 2010-05-30 15:32:46
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik VSS napisał:
    > to nie przychodzi to z powietrza tylko z sieci energetycznej i tu
    > stosowałbym zabezpieczenia.

    Też jestem tego zdania - jak kilka lat temu w okolicę walnęło to
    zniszczył się zasilacz w tunerze (ale naprawili na gwarancji...
    widocznie uszkodzenie było typowe dla tego modelu ;-)
    Prócz tego ucierpiało wtedy sporo sprzętu osiedlowej sieci komputerowej
    - ale u mnie na szczęście spalił się tylko 1 port mostu Ethernetowego.
    Od tego czasu cały sprzęt podłączam przez listwy zabezpieczające i -
    odpukać - jak na razie nic się nie popsuło od pioruna.

  • 9. Data: 2010-05-31 21:44:12
    Od: "Tomy M." <t...@a...com>

    Użytkownik "Mamut" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    r.googlegroups.com...

> [...]
    >Znalazlem taką pierdółkę na allegro
    >http://archi.inosak.org/imgdb/item1060831011_1.html
    >Czy to ma szanse działać ? chociaż cześciowo ?

    Przed skutkami bezpośredniego uderzenia pioruna w dom
    , nawet z piorunochronem nie ma kompletnie żadnego zabezpieczenia
    poza fizycznym odłączeniem od anten, sieci LAN, sieci zasilającej
    i ect. Dobrze jest przy tym kable LAN, antenowy itp. włożyć
    np. za kaloryfer, o ile jest dobrze uziemiony (stalowa/miedziana
    instalacja CO)

    Tomy M.