  • 51. Data: 2014-03-27 13:41:38
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-27 13:16, Jaroslaw Postawa pisze:

    > Nie.

    Tak, czas też, byś sam do tego doszedł.

    > Doprowadził do tej sytuacji i złamał przepisy, które już wcześniej
    > tutaj cytowano.

    Nieprawda, podobnie ciężko twierdzić o złamaniu przepisów.

    PoRD, Rozdzial 2 Ruch pieszych Art. 14.?

    Zabrania sie:
    1) wchodzenia na jezdnie:
    a) bezposrednio przed jadacy pojazd, w tym równiez na przejsciu dla
    pieszych,

    Nie wszedł bezpośrednio - został uderzony po koniec prawej części
    jezdni.

    b) spoza pojazdu lub innej przeszkody ograniczajacej widocznosc drogi;

    Podobnie ciężko twierdzić, że wszedł spoza pojazdu itd. Nie wiadomo
    też ile widział. Mógł uznać, że autobus go puści, a samochodu
    z tyłu nie widział.

    > Kierowca też dał ciała, ale nie wiadomo jak bardzo, bo
    > nie wiemy, jaka tam jest dozwolona prędkość i kiedy zaczął hamować. Na
    > filmie generalnie cały czas ma stopy włączone, ale za późno je widać.

    Głownie kierowca dał ciała i o tym już pisałem - przystanek, autobus,
    pasy, piesi, a ten "zapiernicza" na ślepo.

    > Jak myślisz, ile drogi mógł widzieć zza tego autobusu? 5m? 10m?
    > Zatrzymać się oczywiście nie musiał, ale takim rzutem oka nic nie mógł
    > zobaczyć. Szczególnie biorąc pod uwagę sposób działania ludzkiego mózgu.
    > Jak już chciał wychodzić, to głowa w lewo i powoli.

    Wyżej masz ile rzeczy zignorował kierowca, który powinien myśleć.

    > Zauważ że w Niemczech jest obowiązek przepuszczenia pieszego, ale pieszy
    > i tak grzecznie czeka, aż się wszyscy zatrzymają.

    Jeden czeka, inny nie, samochody się zatrzymują. Generalnie łażąc
    po cywilizowanej Europie nie zauważyłem żadnych problemów z
    przechodzeniem przez pasy, a po powrocie do Polski to mnie na pasach
    są gotowi przejechać.
    Co do Europy - zapomniałeś, że w niektórych krajach to nawet na
    czerwonym wolno przechodzić, ale pod pewnymi warunkami.

    > No to już wiemy, że źle uznał. Wypadki najczęściej są dlatego, że "komuś
    > się zdawało" lub "uznał, że...". I to trzeba zapamiętać.

    To sobie zapamiętaj i to dobrze, ponieważ to kluczowe. Pieszy mógł
    tak uznać, kierowca już nie powinien.

    > No jasne. Jadą 4 samochody w typowych odstępach, za nimi pusto, ale
    > nie... wpier... się pomiędzy nie, żeby wiedziały, że król podziemia
    > idzie.

    Wspaniałe podsumowanie - tak, dużo wody w Wiśle upłynie nim kierowcy
    w Polsce zaczną myśleć również o innych.

    > Pozostała dwójka zachowała się poprawnie i nic im się nie stało.

    Zobaczyli samochód i odskoczyli do tyłu.

    > A w tej sytuacji kierowca nawet nie miał za bardzo jak reagować.
    > Próbował trochę, ale co miał zrobić? Iść na czołówkę?

    Litości - miał dużo czasu na myślenie, reakcję itd., a tak
    poszedł w ciemno, ignorując elementarne zasady bezpieczeństwa.

  • 52. Data: 2014-03-27 14:08:49
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 27.03.2014 o 12:32 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Kierowca autobusu przyczynił się głównie tym, że tego pasażera tam
    > osobiście przywiózł na śmierć. Borze, ludzie, opanujcie się.

    Nie napisałem, że jest winny tylko, że jego zachowanie mogło mieć wpływ na
    to co zrobił pieszy.

    --
    SW3
    ----

  • 53. Data: 2014-03-27 14:28:14
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 27.03.2014, 10:49, Czesław Wiśniak pisze:

    > Rece i nogi opadaja. Naucz sie przepisow matole !

    Powiedz to temu potrąconemu, że tamten go zabił bo nie znał przepisów.
    Niestety w starciu z samochodem pieszy zawsze będzie na przegranej i
    nawet jak wszystkie przepisy będą za nim to nic nie wróci mu życia.

    A to tylko dowodzi, że nawet jak się ma pierwszeństwo to czasem lepiej
    ustąpić.

    --
    Pozdrawiam ARIUSZ
    http://www.ariusz.com

  • 54. Data: 2014-03-27 14:31:46
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-27 12:02, SW3 pisze:
    (...)
    > Tutaj też kierowca wyjeżdżający z przystanku mógł się przyczynić do
    > wypadku. Ruszył, stanął - pieszy mógł pomyśleć, że to dla niego.

    Przyczynić się... Hmmm, to nadużycie. Pieszy mógł źle zinterpretować
    zachowanie kierowcy autobusu i z tym się w pełni zgodzę.

  • 55. Data: 2014-03-27 14:33:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    > Zobaczymy jaki jestes mocny w gebie, gdy w koncu rozjedzesz te "swieta
    > krowe",

    Wiedziałem, że nie zrozumiesz dlatego napisałem wyraźnie - kierowca jest
    winny. Tyle że z punktu widzenia tego pieszego nie ma to najmniejszego
    znaczenia. Dotarło?

    > Autorzy raportu przeanalizowali przepisy dotyczące ochrony pieszych na
    > przejściu i w jego okolicy w 15 europejskich krajach. We wszystkich
    > poddanych analizie pieszy, który już znajduje się na przejściu, ma
    > bezwzględne pierwszeństwo.

    [ciach]

    No, ale co z tego? Cmentarze są pełne "moralnych zwycięzców" co mieli
    pierwszeństwo.

    Tym się różnią ludzie od krów że nawet jak mają "pierwszeństwo" to myślą.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 56. Data: 2014-03-27 14:34:54
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-27 13:41, Artur Maśląg pisze:
    > W dniu 2014-03-27 13:16, Jaroslaw Postawa pisze:
    (...)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Głownie kierowca dał ciała i o tym już pisałem - przystanek, autobus,
    > pasy, piesi, a ten "zapiernicza" na ślepo.

    Gwoli uzupełnienia - nie wiem skąd Ci się wzięło podkreślone, ponieważ
    zaczął hamować po potrąceniu pieszego i dopiero wtedy się światła
    stopu zaświeciły.

  • 57. Data: 2014-03-27 14:42:51
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    AZ <a...@g...com> wrote:

    > A wiesz co to jest wspolwina? Tutaj obaj dali ciala. Jeden przegral zycie,
    > drugi narobil sobie gnoju...

    Swoją drogą co grozi za zabicie kogoś w taki sposób (tzn. przez nie
    poszanowanie przepisów)? Zakładając że kierowca był trzeźwy i miał
    prawko.

    I co grozi (coś w ogóle) za zabicie w momencie, gdyby pieszy np. wyskoczył
    pod koła, a samochód jechał przepisowo?

    http://motogof.tumblr.com/

  • 58. Data: 2014-03-27 14:54:05
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-03-27, Adam Wysocki <g...@s...invalid> wrote:

    > Swoją drogą co grozi za zabicie kogoś w taki sposób (tzn. przez nie
    > poszanowanie przepisów)? Zakładając że kierowca był trzeźwy i miał
    > prawko.

    OIDP do 8 lat.

    > I co grozi (coś w ogóle) za zabicie w momencie, gdyby pieszy np. wyskoczył
    > pod koła, a samochód jechał przepisowo?

    Chyba nic?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 59. Data: 2014-03-27 14:57:54
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-27 14:42, Adam Wysocki pisze:

> [...]
    > prawko.
    >
    > I co grozi (coś w ogóle) za zabicie w momencie, gdyby pieszy np. wyskoczył

    Art. 177. Spowodowanie wypadku
    § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa w
    ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek, w
    którym inna osoba odniosła obrażenia ciała określone w art. 157 inne
    uszkodzenie ciała - średni i lekki uszczerbek na zdrowiu, § 1,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.
    § 2. Jeżeli następstwem wypadku jest śmierć innej osoby albo ciężki
    uszczerbek na jej zdrowiu, sprawca
    § 3. Jeżeli pokrzywdzonym jest wyłącznie osoba najbliższa, ściganie
    przestępstwa określonego w § 1 następuje na jej wniosek.

  • 60. Data: 2014-03-27 15:42:36
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Romanie ale ja to wiem. Rozbija mi sie o powszechne dla roznych grup
    > "ale ja mialem pierwszenstwo". Wielu motocyklistow tez sie tlumaczy (o ile
    > ma
    > okazje), ze mieli pierwszenstwo a samochodziarz na lewoskrecie zajechal
    > droge. Po prostu krew mnie zalewa jak cos takiego slysze, jak mozna slepo
    > jechac/isc polegajac na tym, ze "ma sie pierwszenstwo"?

    Dlatego wciąż masz w sygnaturce ZZR 1200 i możesz się tu wypowiadać - bo
    myślisz będąc uczestnikiem ruchu drogowego, nie ważne czy jako pieszy,
    rowerzysta czy zmotoryzowany.
    Niestety sporo jest "mądrych inaczej" lub zwyczajnie roztargnionych.
    Mam wrażenie, że ten potrącony na pasach 40-latek takim właśnie był...
    Posadzą kierowcę, a na pieszym już wyrok wykonano (w moim odczuciu zbyt
    surowy)...
    Pozdrawiam.
    WOJO