  • 11. Data: 2012-01-22 20:05:21
    Temat: Re: wzbudzenie
    Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>

    > A nie możesz w końcu przeczytać te książki, które ci zaproponowano (ew.
    > jeszcze Tietze-Schenk Elektronika), a nie zawracać dupę

    te ksiażki mają po 900 stron, do tego po angielsku... proszę o radę, będzie
    szybciej.

  • 12. Data: 2012-01-22 20:20:25
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    identifikator: 20040501 wrote:

    > te ksiażki mają po 900 stron, do tego po angielsku... proszę o radę,
    > będzie szybciej.

    No to uwierz na słowo. Jak nie, to są książki po polsku (np. ww wymieniona),
    gdzie masz to trochę prościej. Albo poszukaj w sieci, co to jest stabilność
    w sensie Nyquista albo stabilność BIBO. Tietze-Schenk jest dość prosto
    napisana. Po prostu poczytaj, bo wiedzy do głowy ci nikt nie wpakuje. A
    dlaczego tak jest, że im mniejsze wzmocnienie wzmacniacza operacyjnego tym
    większe prawdopodobieństwo wzbudzenia jest prawdą. Dlaczego tak jest, nie
    jest takie proste. Co do TL084, to nie jest on stabilny przy wzmocnieniu
    jednostkowym (choć niektórzy stanowią inaczej), a także przy obciążeniu
    przeważająco reaktancyjnym.

    Waldek

  • 13. Data: 2012-01-22 20:29:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 22 Jan 2012 19:58:33 +0100, identifikator: 20040501 napisał(a):
    > TL084 jest czy nie jest stabilny? a dlaczego przy wyższych wzmocnieniach nie
    > wzbudza się, a przy małym =1 już tak... co za magia? chyba powinno być
    > odwrotnie?

    masz wyjscie bezposrednio dolaczone do wejscia (-).
    Przy pewnej czestoliwosci opoznienia we wzmacniaczu sa tak duze, ze
    stanowia przesuniecie fazy o 180 stopni ... i sie wzbudza. Chyba ze
    wzmocnienie wewnetrzne przy tej czestotliwosci ma juz ponizej 1.

    W ukladzie o wiekszym wzmocnieniu w obwodzie sprzezenia jest dzielnik.
    Ktory dodatkowo tlumi potencjalne wzbudzenie, wiec jest potrzebny uklad o
    wiekszym wzbudzeniu wewnetrznym. I juz nie kazdy sie wzbudzi.

    J.

  • 14. Data: 2012-01-23 10:31:23
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 22.01.2012 17:20, schrieb identifikator: 20040501:
    > a widziałeś może gdzieś jakieś książki traktujące na temat generatorów
    > (LC, kwarcowych)? mam te polskie dzieła, ale one są conajmniej cienkie...

    Jerzy Pawłowski: Wzmacniacze i generatory (2 tomy). Powinny być w
    bibliotekach. Cienkie nie są, wręcz grube. Ale nie wiem, czy zrozumiesz,
    bo raczej dużo teorii, mało praktyki. No napiszę jeszcze raz: Tietze,
    Schenk "Elektronika". Bardzo dobra książka. W Niemczech wydana chyba
    20++ razy, w Polsce przynajmniej raz. Wśród studentów elektroniki
    nazywana Biblią. Warto kupić, choć droga. Ja mam 2 wydania niemieckie,
    kupiłem wydania n-1 za pół ceny.

    Waldek

  • 15. Data: 2012-01-23 10:55:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    Monday, January 23, 2012, 11:31:23 AM, you wrote:

> [...]
    > 20++ razy, w Polsce przynajmniej raz. Wśród studentów elektroniki
    > nazywana Biblią. Warto kupić, choć droga. Ja mam 2 wydania niemieckie,

    A stara, dobra cegiełka Golde? Miała chyba ze 20 wydań...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2012-01-23 11:49:45
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > A stara, dobra cegiełka Golde? Miała chyba ze 20 wydań...

    Dla chętnych są całe tony darmowych not aplikacyjnych pisanych przez Boba
    Peasea, Jima Williamsa i innych dostepne na stronach Nationala, Lineara itp.
    Nie gorsze a często dużo lepsze niż książki.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 17. Data: 2012-01-23 12:14:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 23.01.2012 12:49, schrieb Ukaniu:
    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"<r...@p...pl> napisał w wiadomości

    Też dobra, ale wolę Tietze-Schenk ;-).

    > Dla chętnych są całe tony darmowych not aplikacyjnych pisanych przez Boba
    > Peasea, Jima Williamsa i innych dostepne na stronach Nationala, Lineara itp.
    > Nie gorsze a często dużo lepsze niż książki.

    Bob Pease pisał świetne noty, dalej aktualne i naprawdę świetne. Facet
    był Papieżem układów analogowych. Niestety dla naszego identyfikatora są
    one po angielsku.

    Waldek

  • 18. Data: 2012-01-23 13:48:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Ukaniu,

    > Dla chętnych są całe tony darmowych not aplikacyjnych pisanych przez Boba
    > Peasea, Jima Williamsa i innych dostepne na stronach Nationala, Lineara itp.
    > Nie gorsze a często dużo lepsze niż książki.

    Ale tu przemknęło jakieś marudzenie na angielski. Poza tym - noty
    aplikacyjne dotycza konkretnych rozwiązań - nie odpowiadają na pytania
    dość podstawowe.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2012-01-23 13:55:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldemar,

    > Też dobra, ale wolę Tietze-Schenk ;-).

    Jasne, bo Ty z nimi poszprechasz a ja nie ;P A Goldego to ja
    rozgryzałem, jak jeszcze tytuł brzmiał "Tranzystorowe wzmacniacze
    prądu stałego, operacyjne i szerokopasmowe". W latach 70-tych znikło z
    tytułu "tranzystorowe"...

    > Bob Pease pisał świetne noty, dalej aktualne i naprawdę świetne. Facet
    > był Papieżem układów analogowych. Niestety dla naszego identyfikatora są
    > one po angielsku.

    Cóż... Mi parę lat zajęło nauczenie się angielskiego na tyle, żeby
    dokumentacje czytać. Ale warto było.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-01-23 14:10:03
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > aplikacyjne dotycza konkretnych rozwiązań - nie odpowiadają na pytania
    > dość podstawowe.

    Bez angielskiego w elektronice to się nie powalczy, szkoda czasu.
    Co d rozwiązań szczegółowych - oj ile ja sie naczytałem elektronicznej
    "beletrystyki". W wykonaniu wspomnianego Boba czy Jima czy wielu innych.
    Pierwsze lepsze z brzegu a wygląda smakowicie :-)

    http://www.analog.com/library/analogDialogue/archive
    s/39-05/Web_Ch1_final_R.pdf

    Ja swojego czasu wykopywałem takie perełeczki, że hoho, tylko czasu za mało
    aby to przeczytać i przetrawić.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz