  • 131. Data: 2014-02-08 22:54:25
    Temat: Re: wyjebka [długie]
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-08 22:36, jerzu pisze:

    > Kiedyś, za PRLu, tak było. Auta "państwowe" miały wyróżnik literowy na
    > końcu. I co? I tak Żuczki i Nyski jeździły gdzie chciały i jak
    > chciały.

    Argument z tzw. "dupy". Inny system, inne uwarunkowania i wbrew temu
    co próbujesz przemycić, to jednak należało się liczyć z konsekwencjami.
    Różnica jest jednak zasadnicza - wtedy najwyżej dostałeś trochę po
    "dupie" w "firmie", a teraz to jest kwestia karno-skarbowa, czyli
    podatki. Nawet jak kogoś trafiła żandarmeria na lewiźnie to
    konsekwencji wielkich nie było (no, miło nie było, ale dało się
    przeżyć). Wiesz za poszedł siedzieć Al Capone? Tak, za podatki.

  • 132. Data: 2014-02-08 22:58:59
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 lutego 2014 22:42:51 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:
> [...]
    drogowej kierowcy staje się ona dokumentem. Kierownik zadzwonił że masz jechać w inne
    miejsce to wpisujesz miejsce w którym zmieniłeś trasę i wpisujesz nowe miejsce
    docelowe.

    > Te, drobiu, ale to się nie zgadza z tym, co napisałeś wcześniej:
    >

    > "A nic. Poza miejscem gdzie była fabryka niebieski wołał o kartę
    >
    > drogową a jak dalej to o delegację. I sprawdzał czy mniej więcej
    >
    > pasuje karta do delegacji."
    >

    > --
    >
    > Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    >
    > http://jerzu.waw.pl GG:129280
    >
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    >
    > Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

    Oczywiście ze pasuje. Niebieski wpisywał w kapownik informacje o kontroli. Jak
    pacjent był wiarygodny to informacja w kapowniku zostawała na zawsze. Jak coś
    niebieskiemu nie pasowało to jak skończył zmianę robił notatkę służbową i dawał
    przełożonemu. Dalej go to nie obchodziło. Zapewne myślisz że za komuny to od razu
    drutowali jak coś w delegacji nie pasowało a jak kierowca się krzywo spojrzał to
    rozstrzeliwali na miejscu. Tak teraz jak i wtedy nie można się było skutecznie ukryć.

  • 133. Data: 2014-02-08 23:17:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 08 Feb 2014 22:54:25 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Argument z tzw. "dupy". Inny system, inne uwarunkowania i wbrew temu
    >co próbujesz przemycić, to jednak należało się liczyć z konsekwencjami.

    O ile kogoś złapano. A mozliwości kombinowania było sporo. I nie mów
    mi że nie było, bo ojciec pracował w Łączności, SPTHW i paru innych,
    państwowych firmach. Jakiś tam pogląd na to mam.

    >Różnica jest jednak zasadnicza - wtedy najwyżej dostałeś trochę po
    >"dupie" w "firmie", a teraz to jest kwestia karno-skarbowa, czyli
    >podatki.

    Nie znam nikogo, komu by zakwestionowano _koszty_ używania auta. Co
    innego VAT, tu już znam taki przypadek, ale chodziło o błędne
    odliczanie VATu od paliwa. Ktoś po prostu przesadził.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 134. Data: 2014-02-08 23:21:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-06 07:00, Shrek pisze:

    > Albo w Danii aktualnie zdaje się.

    > A tam z dobrym. Zresztą nikt by ci nie kazał przecież jeżdzić z
    > oczojebnymi tablicami - zadeklarujesz prywatny użytek i już, tylko
    > trzeba płacić.

    Pierniczenie o pomysłach z PRL-u jest mało zabawne i świadczy raczej
    o braku argumentów. "Inspektorzy podatkowi" śledzą pojazdy "służbowe"
    chyba w wszystkich normalnych krajach EU i to niezależnie od ich
    rejestracji. Podatkami od ich użytkowania prywatnego też równo
    okładają.

    > Zresztą o co hałas - wszyscy zgodnie twierdzą, że prywatnie nie używają:P

    To jest zastanawiające ;)

    > A ja widzę, że część po prostu używa służbowego sprzętu w celach
    > prywatnych i uważa to za prwao nabyte i niezbywalne.

    To jest niestety prawda, a możliwości są i to spore. Z doświadczenia
    mogę to napisać :P

  • 135. Data: 2014-02-08 23:24:52
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 8 lutego 2014 23:17:09 UTC+1 użytkownik jerzu napisał:

> [...]
    >
    > Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    >
    > Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

    Zupełnie przypadkowo dowiedziałem się czegoś ciekawego. Przeciętny Polak zna 21 osób.
    Tak że Twoje nie znam nikogo dotyczy garstki ludzi. Ja nie znam nikogo kto jest
    murarzem, czy to znaczy że murarzy nie ma?

  • 136. Data: 2014-02-08 23:25:48
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 8 Feb 2014 14:24:52 -0800 (PST), k...@g...com wrote:

    >Przeciętny Polak zna 21 osób.

    Masz bardzo szeroki wachlarz znajmoych. Gratulacje.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 137. Data: 2014-02-08 23:27:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-08 23:17, jerzu pisze:

    > O ile kogoś złapano.

    A kto łapał i szukał? Skarbówka?

    > A mozliwości kombinowania było sporo. I nie mów
    > mi że nie było,

    A gdzie masz choć słowo z mojej strony, że możliwości kombinowania
    nie było? Może gdzieś napisałem, że i teraz też nie ma?

    > bo ojciec pracował w Łączności, SPTHW i paru innych,
    > państwowych firmach. Jakiś tam pogląd na to mam.

    Powyższym dokładnie potwierdziłeś to o czym pisałem.

    > Nie znam nikogo, komu by zakwestionowano _koszty_ używania auta.

    To nie zależy od Twoich znajomości.

    > Co
    > innego VAT, tu już znam taki przypadek, ale chodziło o błędne
    > odliczanie VATu od paliwa. Ktoś po prostu przesadził.

    Wątek nie był o odliczaniu VAT? Zdaje się, że nieuważnie czytałeś:P

  • 138. Data: 2014-02-08 23:29:46
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sat, 08 Feb 2014 23:27:44 +0100, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >Wątek nie był o odliczaniu VAT? Zdaje się, że nieuważnie czytałeś:P

    Nie?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 139. Data: 2014-02-08 23:35:54
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-02-08 23:29, jerzu pisze:

    > Nie?

    Tak, czytałeś nieuważnie i wyciąłeś co niewygodne.

    Jasne, wyrwanie z kontekstu jest dość wygodne :>

  • 140. Data: 2014-02-08 23:37:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    Saturday, February 8, 2014, 11:25:48 PM, you wrote:

    > Masz bardzo szeroki wachlarz znajmoych. Gratulacje.

    Ja człowiek dziki jestem, z domu się praktycznie nie ruszam ale
    średnią mocno podnoszę. Drób we współczesnym kurniku to znajomych
    raczej na tysiące powinien liczyć.

    --
    Best regards,
    RoMan