  • 1. Data: 2019-07-27 11:01:57
    Temat: włącznik bistabilny....jak prosto
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    No cóż, prosta rzecz a nie wiem jak zrobić najprościej.
    Potrzebuję sobie zrobić włacznik przekaźnika (lub w inny sposób załączać
    odbiornik 12V w samochodzie), który przy wyłączeniu zasilania (stacyjka)
    bedzie się wyłączał. Uruchomienie go przyciskiem zwiernym (wyłączenie
    także).
    Pomyślałem o przerzutniku jako najprostszym wariancie albo odrutowanie
    przekaźnika, by się sam załączał i trzymał (ale potem jak go wyłączyć
    jednym i tym samym przyciskiem?)...

    Przełącznik bistabilny wolę zostawić jako ostatnią deskę ratunku;) Myślę
    o czymś prostym i bistabilnym, bo włącznik chciałbym by był 2 miejscach
    i jednocześnie bym nie musiał o nim pamiętać.

    Odbiornikiem jest oświetlenie led więc pobór malutki.

    michał

  • 2. Data: 2019-07-27 12:58:51
    Temat: Re: włącznik bistabilny....jak prosto
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Przełącznik bistabilny wolę zostawić jako ostatnią deskę ratunku;) Myślę
    > o czymś prostym i bistabilnym, bo włącznik chciałbym by był 2 miejscach
    > i jednocześnie bym nie musiał o nim pamiętać.

    Na 2 tranzystorach można zrobić przerzutnik bistabilny. Schemat podobny
    do multiwibratora, ale dodane 2 diody i trochę inaczej podłączone
    kondensatory. Google zna ten schemat.
    Moim zdaniem idealnie pasuje do Twojej potrzeby.

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. być może trzeba będzie zadbać o reset przy włączeniu.

  • 3. Data: 2019-07-27 14:13:31
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-07-2019 o 11:01, sirapacz pisze:
> [...]
    > i jednocześnie bym nie musiał o nim pamiętać.
    >
    > Odbiornikiem jest oświetlenie led więc pobór malutki.

    Jak do samochodu to są dedykowane przekaźniki:
    http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p70,przekaznik-b
    istabilny-on-off-4wsp

    yabba

  • 4. Data: 2019-07-27 15:21:24
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Jak do samochodu to są dedykowane przekaźniki:
    > http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p70,przekaznik-b
    istabilny-on-off-4wsp

    To jest to czego szukam za wyjątkiem braku resetowania się do pozycji
    wyjściowej. Ale może podepnę się pod +12 ze stacyjki a to w sumie
    rozwiąże i ten problem.
    Poszukam jeszcze czegoś tańszego - chinole mają moduły tanie jak siuśki
    - myślałem, że ogarnę to taniej i szybciej:P
    dzięki

  • 5. Data: 2019-07-27 15:27:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    >
    > Miłego.
    > Irek.N.
    > ps. być może trzeba będzie zadbać o reset przy włączeniu.

    Jestem leniwy, zrobiłbym na scalaku;P ale z drugiej strony scalaka w
    domu nie mam (chyba) a tranzystory, rezystory i jakieś kondziołki też
    walają się wszędzie. Dzięki za podrzucenie dość oczywistego rozwiązania
    - wyjdzie najtaniej:P
    dzieki

  • 6. Data: 2019-07-27 16:44:21
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 27-07-2019 o 15:21, sirapacz pisze:

> [...]
    > Poszukam jeszcze czegoś tańszego - chinole mają moduły tanie jak siuśki
    > - myślałem, że ogarnę to taniej i szybciej:P

    Prosisz i masz z resetem po zaniku zasilania:

    http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p362,przekaznik-
    bistabilny-on-off-p4wsp

    Co do stosowania rozwiązań niemotoryzacyjnych w samochodach, to zwróć
    proszę uwagę na zakres temperatur pracy i przewidywaną odporność na drgania.

    yabba

  • 7. Data: 2019-07-28 11:04:29
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co do stosowania rozwiązań niemotoryzacyjnych w samochodach, to zwróć
    > proszę uwagę na zakres temperatur pracy i przewidywaną odporność na
    > drgania.
    >
    > yabba

    Obejrzałem sobie inne z tego sklepu(producenta) i to kopalnia fajnych
    przekaźników:)
    Cena "taka se" ale prostota wykonania i oszczędność czasu się szybko
    zwróci:P

  • 8. Data: 2019-07-28 11:16:54
    Od: Desoft <b...@a...pl>

    To jeszcze ja zalicytuję:

    Tyrystor.

    Przycisk w bramce załączający coś tam.
    Zanik zasilania powoduje "zgaszenie" tyrystora.

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2019-07-28 11:37:35
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2019-07-28 o 11:16, Desoft pisze:
    > To jeszcze ja zalicytuję:
    >
    > Tyrystor.
    >
    > Przycisk w bramce załączający coś tam.
    > Zanik zasilania powoduje "zgaszenie" tyrystora.

    Tyrystor byłby najprostszy ale ja potrzebuję mieć możliwość wyłączenia
    światła bez wyłączania silnika:D:D:D

    Znalazłem jeszcze lepszy:
    http://ase.hoste.pl/sklep/index.php?p72,przekaznik-b
    istabilny-czasowy-on-off-4tsm

    Na oko powinien też się sam resetować, ale nawet jeśli nie to zegar mi
    załatwia wszystko:)

  • 10. Data: 2019-07-28 14:33:45
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    sirapacz <n...@s...pl> wrote:

    > Przełącznik bistabilny wolę zostawić jako ostatnią deskę ratunku;) Myślę
    > o czymś prostym i bistabilnym, bo włącznik chciałbym by był 2 miejscach
    > i jednocześnie bym nie musiał o nim pamiętać.

    A może bistabilny i podłączony jak wyłącznik schodowy? Najprościej :)