  • Data: 2014-02-25 17:02:06
    Temat: włączenie laptopa "od zewnątrz"
    Od: m <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mam laptopa, Lenovo IdeaPad Y530, który służy mi za odtwarzacz
    multimedialny (Linux+XBMC inside). Sprawuje się świetnie, tyle że jest
    jeden szkopuł - jeżeli jest złożony (a tylko w takiej formie Najlepsza z
    Żon go akceptuje w salonie), to nie mam go jak włączyć, zaś otwieranie
    pokrywy tylko po to żeby go wybudzić/włączyć jest niewygodne.

    Zaś jak jest złożony i włączony, to raz że ciągnie prąd za ok. 20zł/mc,
    dwa że wyje wiatrakami jak potępieniec, bo się grzeje.

    Czy zna ktoś sposób na to żeby go włączyć/wybudzić bez otwierania pokrywy?

    Wake on USB - próbowałem wszystkich wygooglanych recept i żadna nie
    zadziałała. Wake on LAN - nie jest podłączony do Ethernetu tylko via WIFI.

    Wypruć włącznik i umieścić z wierzchu pokrywy? Czy to da się w ogóle
    zrobić estetycznie? Czy może jest jakiś pipsztyk na krótkim kablu
    ethernetowym który wyśle sygnał WoL i nie który nie kosztuje kilkaset
    złotych?

    p. m.