  • 51. Data: 2010-02-28 15:04:42
    Temat: Re: wiosna idzie, ptaszki spiewaja i motocyklisci wyjechali
    Od: to <t...@a...xyz>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > IMO nie był wolny. Klasyczny brak obserwacji pasa podczas manewru. A
    > najlepsze jest to, że jesli jednocześnei zmieniali pas, to on miał
    > pierwszeństwao ;)

    Raczej na pewno nie miał, bo z opisu wynika, ze włączał się do ruchu, a
    nie zmieniał pas.

    --
    cokolwiek

  • 52. Data: 2010-02-28 15:06:50
    Od: Czarek <...@...pl>

    P_ablo wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4b8a5e4b$1@news.home.net.pl...
    > Znasz szczegoly ?

    http://www.pit.pl/pages/i/2698.php

    Pozdrawiam

    Czarek

  • 53. Data: 2010-02-28 15:08:11
    Od: to <t...@a...xyz>

    P_ablo wrote:

    > Nie twierdze, ze jestem bez winy ale w wielu przypadkach w ktorych
    > dochodzi do wypadkow, to te nerwowe i nagle manewry motocyklistow
    > doprowadzaja do wypadkow. Ruch na drodze w miescie ma pewien rytm a
    > motocyklisci sie z niego wylamuja...

    Tak niestety jest i osobiście raczej nie włączam się do ruchu, gdy widzę
    motorek za sobą, szczególnie wyjący pustym tłumikiem i dający długimi.
    Zawsze jest ryzyko, ze głupek nagle ostro przyspieszy i zmieni pas na
    Twój bez prawidłowej sygnalizacji i potem udowadniaj, że nie jesteś
    wielbłądem...

    --
    cokolwiek

  • 54. Data: 2010-02-28 15:10:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    P_ablo pisze:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4b8a5f26$1@news.home.net.pl...
    >
    > Nie musi podobac Ci sie styl mojej wypowiedzi, ale jak bys nie zauwazyl ja
    > nikogo i nigdzie burakiem/gnojem/pedalem/chujem/skurwysynem/idiota nie
    > nazwalem - dawca nerek, moze i denerwujace ale raczej nie obrazliwe.

    A "ryj" to ci krasnoludki w locie dopisały, hmm?

  • 55. Data: 2010-02-28 15:10:16
    Od: to <t...@a...xyz>

    P_ablo wrote:

    > Mial prawo... a ja mialem wlepiac galy w lusterko wlaczajac sie do ruchu
    > i zakladac, ze nawet gdy zobaczy moj kierunkowskaz postanowi zmienic pas
    > BO ON MA PRAWO.

    Przede wszystkim powinien sygnalizować odpowiednio wcześniej tak, żebyś
    to zauważył jak spojrzysz w lusterko sekundę przed ruszeniem. Niestety
    oni zwykle mają to w dupie, są zbyt zajęci kolportowaniem nalepek
    "motorki som wszendzie" i nie starcza im czasu na ogarnięcie obsługi
    kierunkowskazów. Tylko jak to potem udowodnisz?

    --
    cokolwiek

  • 56. Data: 2010-02-28 15:11:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzysiek Kielczewski pisze:

    > Mając czelność zmienić pas bez zwracania uwagi, że ktoś właśnie nań
    > wjeżdża i nie sygnalizując odpowiednio planowanego manewru.

    Widziałeś, że nie sygnalizował, hmm?

  • 57. Data: 2010-02-28 15:14:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    to pisze:

    > Nic na to nie wskazuje, bo przecież zauważył motocykl na lewym pasie.

    Jakiś czas wcześniej.

    > Mało prawdopodobne, żeby nie zauważył sygnalizowanej wtedy zmiany pasa

    > ruchu. Zapewne mistrzunio na motorku, jak to większość z nich ma w
    > zwyczaju, zmienił pas nie sygnalizując niczego lub w najlepszym razie
    > mignął sobie raz już podczas wykonywania manewru,

    Zapewne mistrzunio w samochodzie zmienił pas nie sygnalizując niczego
    lub w najlepszym razie mignął sobie raz już podczas wykonywania manewru,
    a dodatkowo nie patrzył co się dookoła dzieje podczas wykonywania manewru.

    > a dodatkowo jechał sporo za szybko.

    Radar w oczach już widziałem (w tekstach "miszczuf" kierownicy). Teraz
    nowy wynalazek dodałeś - radar telepatyczny.

  • 58. Data: 2010-02-28 15:17:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    P_ablo pisze:

    > Mial prawo... a ja mialem wlepiac galy w lusterko wlaczajac sie do ruchu i

    Dokładnie. Masz wiedzieć, co się dzieje dookoła, żeby nie wymusić
    pierwszeństwa. A jako włączający się do ruchu ustępujesz je wszystkim.

    Wiem, że to kłopotliwe - w samochodach jest irytująco ograniczona
    widzialność (dlatego nie lubię nimi jeździć, choć z reguły trzeba). Ale
    cóż - jak nie potrafisz, nie pchasz się na afisz.

    I w takiej sytuacji grzecznie przepraszasz, zamiast pyskować, że ktoś
    "ryj wydarł".

    > zakladac,
    > ze nawet gdy zobaczy moj kierunkowskaz postanowi zmienic pas BO ON
    > MA PRAWO.

    Sorry winnetou, ale jeśli już się znalazł na tym pasie, to miał
    pierwszeństwo.

    Co więcej jeśli mówimy już o włączaniu się do ruchu, to nawet jeśli się
    na nim jeszcze nie znalazł, to miał pierwszeństwo, bo włączający się do
    ruchu muszą je ustępować wszystkim.

  • 59. Data: 2010-02-28 15:25:51
    Od: CUT_INZ <C...@C...pl>

    W dniu 28-02-2010 10:04, P_ablo pisze:
    > Wczoraj pierwsza sytuacja awaryjna z dawca nerek w roli glownej.

    Tobie to przydał by się dawca mózgu...

  • 60. Data: 2010-02-28 15:28:02
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    Wlaczylem kierunek i wyjezdzam... Pacjent musial zmienic
    > pas kilka metrow przedemna i to teoretycznie ja zajechalem mu droge nie
    > ustepujac pierwszenstwa.
    > Oczywiscie ryj na mnie na niedaleko zlokalizowanych swiatlach...
    Ruch na drodze w miescie ma pewien rytm a motocyklisci sie z niego
    > wylamuja...

    Może zmienił bo musiał, może zmienił bo chciał. Pojeździj jakiś czas na
    motocyklu - zrozumiesz o co chodzi.
    Jeżeli nie pojeździsz nigdy nie pojmiesz oglądu sytuacji z pespektywy dwóch
    kółek.
    --
    Jackare