  • 1. Data: 2009-09-08 18:11:24
    Temat: winda xp nie widzi micro sdhc 8 GB
    Od: "marek rzepecki" <m...@g...pl>

    witam,
    kupilem ten zestaw
    http://www.mixelectronics.pl/zobacz,23842,kat,313,ki
    ngston-sdc4-8gb-2adp do
    mojego mio A702. mialem 2Gb ale ta pamiec dawno mi sie juz zapchala
    (nawigacja GPS itp.) okazalo sie ze po podlaczeniu miotaca do kompa poprzez
    micro USB karta jest widoczna, jest tez widoczna z poziomu samego PDA ale
    windows XP SP2 juz jej nie widzi po wlozeniu do czytnika kart w laptopie
    poprzez zalaczony adapter. o co chodzi? probowalem ja tez wlozyc do innego
    laptopa.... i nic. nie jest widoczna ani z pozycji .... narzedzia
    administr./zarzadzanie dyskami, ani tez z partition magica. wygooglalem
    tylko zalaczony adpter czytnika kart moze nie obslugiwac kart sdhc. a moze
    jest to wina SP2? - wlasciwie brak SP3, dodam ze Kaspersky'go wylaczalem na
    ten czas. czyzby mnie ratowal - jezeli wogole zakup takiego czytnika
    http://www.allegro.pl/item736926908_czytnik_kart_mic
    rosd_microsdhc_kingston_usb_2_0_fv.html.

    pzdr.
    .marco_polo.

  • 2. Data: 2009-09-08 18:31:00
    Temat: Re: winda xp nie widzi micro sdhc 8 GB
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 8 Sep 2009 20:11:24 +0200, marek rzepecki napisał(a):

> [...]
    > jest to wina SP2? - wlasciwie brak SP3, dodam ze Kaspersky'go wylaczalem na

    Adapter to zwykła mechaniczna popierdółka zwiększająca rozmiar obudowy i
    styków, nic więcej, więc nie ma możliwości być zgodne lub niezgodne.
    Najprawdopodobniej twój czytni kart jest czytnikiem SD a nie SDHC.
    Kup sobie czytnik SDHC, kilka złotych kosztują. Albo jeszcze jedną kartę z
    czytnikiem, wtedy będziesz mieć czytnik za darmo.

    W pewnej ilości przypadków może pomóc zmiana sterownika, jeżeli masz
    czytnik wbudowany w laptopa, ale to jest niewielki odsetek, że sprzęt jest
    zgodny z SDHC ale sterowniki jeszcze nie. Poszukaj na stronie producenta
    laptopa. Niemniej nie dawałbym Ci wielkich szans.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 3. Data: 2009-09-08 18:36:57
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent marek rzepecki nadaje:

    > windows XP SP2 juz jej nie widzi po wlozeniu
    > do czytnika kart w laptopie poprzez zalaczony adapter. o co chodzi?

    Stary laptop. W 2007 jeszcze nie było SDHC. Zainwestuj np. 2 zł w
    czytnik SDHC przez USB.

  • 4. Data: 2009-09-08 19:15:32
    Od: "marek rzepecki" <m...@g...pl>

    ok, dzieki juz wszystko mam objasnione, chyba kupie sam adapter sdhc na USB,
    albo jak tutaj kolega radzi pamiec z zestawem.
    pozdrawiam
    .marco_polo.

  • 5. Data: 2009-09-08 20:48:55
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]

    > zgodny z SDHC ale sterowniki jeszcze nie. Poszukaj na stronie producenta
    > laptopa. Niemniej nie dawałbym Ci wielkich szans.

    W moim laptopie Della wbudowany czytnik po upgrade XP do SP3 zaczął czytać SDHC
    bez potrzeby zmiany sterownika.
    Jest też patch na wcześniejsze SP dodający osługę SDHC.

    --
    gs

  • 6. Data: 2009-09-08 20:52:55
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> wrote:

> [...]

    > laptopa. Niemniej nie dawałbym Ci wielkich szans.

    W moim laptopie Della wbudowany czytnik po upgrade XP do SP3 zaczął czytać SDHC

    Jak pod windows xp SP2 , to jest patch od microsoftu, który dodaje obsługę kart SDHC
    na starych modelach
    czytników kart SD.
    Pod mój angielski XP, plik zwie się WindowsXP-KB934428-v3-x86-ENU.exe
    A jest już chyba wersja v4, poszukaj.

    http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?disp
    laylang=pl&FamilyID=6edfb30f-b1ab-42a8-a330-acd67629
    61bc

    --
    gs