  • 1. Data: 2015-11-10 23:50:39
    Temat: wielgachny kalendarz LED
    Od: PiteR <e...@f...pl>

  • 2. Data: 2015-11-11 00:51:40
    Temat: Re: wielgachny kalendarz LED
    Od: cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 10/11/2015 22:50, PiteR wrote:

  • 3. Data: 2015-11-11 08:04:34
    Od: Jan Niezbędnik <a...@g...com>

  • 4. Data: 2015-11-11 10:38:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    > On 10/11/2015 22:50, PiteR wrote:

    --
    Piter

    Let me see your war face.

  • 5. Data: 2015-11-11 16:02:55
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > to ja jeszcze chce z DCFem i kupuje...

    no tak, to by było super.
    Ale, za tą cenę chyba i tak sobie kupię do warsztatu :)
    Samemu robić taniej nie będzie...

  • 6. Data: 2015-11-11 17:32:11
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.11.2015 o 23:50, PiteR pisze:
    > gdzie kupić? :)
    >
    > np taki byłby idealny
    >
    > http://piterpro.private.pl/img/kalendarz/ssd_2015-11
    -10_200033.png
    > http://piterpro.private.pl/img/kalendarz/ssd_2015-11
    -10_200121.png
    > http://piterpro.private.pl/img/kalendarz/ssd_2015-11
    -10_195740.png

    > a może w PL szybciej będzie zrobić ;)

    ja mam dla Was pomysł. kiedyś dawno dawno temu, znajomy przerobił
    zegarek (naręczny lcd, z melodyjką) na diody. (4 pola "z ósemką") Ja
    tego nie potrafię, ale gdybym potrafił, to przerobiłbym zegarek LCD na
    diody, ale zamiast 4 ósemek dałbym cyfry zrobione z pasków ledowych.
    wtedy wymiar ma bardzo małe znaczenie. sam zegarek, czasomierz, 10zł,
    garść tranzystorów nie więcej niż 10, 5 metrów taśmy led 15zł no i....
    stare drzwi z szafy, albo płyta osb?

    ToMasz

  • 7. Data: 2015-11-11 18:15:59
    Od: stryq <s...@g...pl>

    W dniu 10.11.2015 o 23:50, PiteR pisze:
> [...]

    Lepszy będzie LCD bo może być z "gołymi babami" ;)

    --
    Stryq

  • 8. Data: 2015-11-11 18:32:29
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    http://www.electricstuff.co.uk/ledfilclock.html

  • 9. Data: 2015-11-11 18:53:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Wednesday, November 11, 2015, 5:32:11 PM, you wrote:

> [...]
    > diody, ale zamiast 4 ósemek dałbym cyfry zrobione z pasków ledowych.
    > wtedy wymiar ma bardzo małe znaczenie. sam zegarek, czasomierz, 10zł,

    Zrobiłem coś takiego ponad 30 lat temu z kolegą. Trzeba było znacznie
    więcej tranzystorów - wtedy jeszcze MOSFETy w Polsce nie były łatwo
    dostępne. Raz, że potrzebne były tranzystory na wszystkie segmenty a
    dwa, że okazało się, że wyjścia z zegarka mają tak małą wydajność
    prądową, że trzeba było dodać drugi stopień :(

    > 5 metrów taśmy led 15zł no i....
    > stare drzwi z szafy, albo płyta osb?

    Wszystko fajnie, tylko ze względu na sposób działania wyświetlacza LCD
    to wszystko mruga z wypełnieniem 50% i częstotliwością 32Hz :(
    Bardzo silny efekt stroboskopowy, niestety.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2015-11-11 19:11:43
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    jebać euro!

    a przy okazji, jakiej wielkości są wyświetlacze alfanumerycczne LED?
    i gdzie je kupić, bo "tam gdzie wszyzstko" nie ma...