  • 11. Data: 2012-02-08 19:48:44
    Temat: Re: warsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - jaka to marka?????????????
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:6953j7h7cn9qbudg769qbu9td3divctoaa@4ax.com...

    > Nie, o renufce :)

    dla utrwalenia sprawdzlem sobie dziś. D2S w BMW kosztuje 699zł brutto.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 12. Data: 2012-02-08 20:14:04
    Temat: Re: warsztat autoryzowany zażądał 1360 zł za zmianę rzarówek - to nie były żarówki!!!
    Od: "PavveL" <l...@i...pl>

    Xenony to nie żarówki, to lampy wyładowcze.

  • 13. Data: 2012-02-08 21:37:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2012-02-08 20:14, PavveL pisze:
    > Xenony to nie żarówki, to lampy wyładowcze.

    Mi tego nie musisz mówić.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 14. Data: 2012-02-09 15:52:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 08-02-2012 20:14, PavveL pisze:
    > Xenony to nie żarówki, to lampy wyładowcze.

    Wyładują akumulator?

    --
    pozdr. Rzędzimir

  • 15. Data: 2012-02-09 16:27:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DoQ" napisał w wiadomości grup
    >Wyładują akumulator?

    W koncu tak.
    Tym niemniej nie mozna ich porownywac z cena zarowek.

    Choc prawde mowiac ... stopien skomplikowania podobny. Zarowki tez
    wymagaja kwarcowej banki, wysokotopliwych elektrod ... a nawet
    wypelnienia ksenonem :-)
    No i na allegro palniki D2s od 13 zl ..

    J.

  • 16. Data: 2012-02-09 16:50:53
    Od: " AA" <c...@W...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Choc prawde mowiac ... stopien skomplikowania podobny. Zarowki tez
    > wymagaja kwarcowej banki, wysokotopliwych elektrod ... a nawet
    > wypelnienia ksenonem :-)

    Nie widziałem jeszcze żarówki halogenowej, która by zawierała sole skandu,
    litu, talu i innych metali "rzadkich" - może stąd ta cena?

    > No i na allegro palniki D2s od 13 zl ..

    Fakt.

    Z ciekawości - porównywał ktoś z grupowiczy jasność świecenia nowych palników
    D2S:
    - Philips/Osram z ASO
    - china HID z Allegro?

    pozdr
    AA

  • 17. Data: 2012-02-09 17:24:39
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2012-02-09 16:50, AA pisze:
    > Z ciekawości - porównywał ktoś z grupowiczy jasność świecenia nowych palników
    > D2S:
    > - Philips/Osram z ASO
    > - china HID z Allegro?
    Porównywałem na D2S Philipsa i noname-china za 30zl/szt - bez
    najmniejszej różnicy, pod warunkiem wybrania 4700K chińskich, a nie
    6000K - które realnie chyba mają jeszcze więcej, i idą w brzydki
    niebieski odcień, a równocześnie słabiej oświetlają.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 18. Data: 2012-02-09 18:48:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " AA" napisał w wiadomości grup
    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Nie widziałem jeszcze żarówki halogenowej, która by zawierała sole
    >skandu,
    >litu, talu i innych metali "rzadkich" - może stąd ta cena?

    A ile ich tam jest ? Miejsca nie ma nawet na miligram.

    Zakladajac ze w ogole sa, bo nie slyszalem, ale nie wykluczam.

    J.

  • 19. Data: 2012-02-10 11:52:36
    Od: " AA" <c...@W...gazeta.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > A ile ich tam jest ? Miejsca nie ma nawet na miligram.

    Najdroższy tam (z jawnie dostępnych informacji) skand kosztował swego czasu
    $270 za gram, teraz jest pewnie droższy.

    Jest jeszcze tal, ind, dysproz

    Ciśnienie wewnątrz bańki w trakcie pracy - 5-50 atm, przy 1-3k stopni
    Celsjusza.

    > Zakladajac ze w ogole sa, bo nie slyszalem, ale nie wykluczam.

    Są, są. Palniki HID świecą w ten sposób, że ta mieszanka soli paruje i w
    tworzy w bańce atmosferę umożliwiającą stworzenie łuku elektrycznego - zaś łuk
    świeci.

    Podobno oryginalne palniki Philips/Osram/GE mają "lepsze" od chińczyków (czyt.
    zawierające droższe metale) mieszanki tych metali - jak widać (post BartkaK
    powyżej) nie ma to jednak większego znaczenia w praktyce.

    pozdr
    AA

  • 20. Data: 2012-02-10 12:54:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Najdroższy tam (z jawnie dostępnych informacji) skand kosztował swego
    >czasu
    >$270 za gram, teraz jest pewnie droższy.

    To nadal jest ok 1zl/mg :-)

> [...]
    >i w
    >tworzy w bańce atmosferę umożliwiającą stworzenie łuku

    Eeee - nie bez powodu te lampy nazywaja sie "ksenonowe". Byc moze z
    dodatkiem rteci :-)
    Raczej podnosza wydajnosc i zmieniaja barwe. Dopiero potem jak sie
    luk ksenonowy zapali i je odparuje :-)

    J.