  • 1. Data: 2010-11-02 12:42:22
    Temat: w sprawie dysku zewnetrznego i obudowy do niego
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    w sprawie dysku zewnetrznego zakladam, że poszukuje osobno dysku i osobno
    obudowy:

    - 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]
    - 3.5"
    - 5400 [bo po co mi 7000 dla zewnetrznego]
    - usb 2.0 [nie musi 3.0, calkowicie wystarczy mi 2.0]
    - ATA [nie sata]
    - cichy
    - obudowa na dobrym chipie

    Jaki doradzicie dysk i obudowe z w/w cechami?

    [tak btw: mam od paru lat zewnetrzny seagate 100 giga, w wowczas mi
    doradzonej
    obudowie ICY BOX z chipem NEC'a - jakość! - i calosc do dzisiaj dziala
    super, w zasadzie
    bezglosnie, ale lata leca i pytanie - co DZISIAJ kupowac dbajac przy okazji
    o korzystna cene zakupu...]

  • 2. Data: 2010-11-02 13:11:38
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    1634Racine napisa?(a):

    > Jakies sugestie: co kupowac?

    To co ma najlepsza gwarancje ;)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 3. Data: 2010-11-02 13:13:09
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2010-11-02, o godz. 13:42:22
    "1634Racine" <1...@R...pl> napisał(a):

    > w sprawie dysku zewnetrznego zakladam, że poszukuje osobno dysku i
    > osobno obudowy:
    >
    > - 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]
    > - ATA [nie sata]

    I te wymogi powodują że raczej nie znajdziesz rozwiązania. Największy
    dysk ATA jaki spotkałem gdy szukałem pojemnych dysków ATA do
    rejestratorów wideo równo 2 lata temu to były Hitachi 750GB. W styczniu
    2009 już były niedostępne i musiałem kupić dyski 640GB też Hitachi bo
    były jeszcze teoretycznie WD i Seagate ale nie miał ich żaden polski
    dystrybutor. W tej chwili można jeszcze kupić 500GB Seagate i WD. Po co
    chcesz pakować się w technologię która już nie jest rozwijana?

    Zdrówko

  • 4. Data: 2010-11-02 13:32:12
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 13:42:22 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > w sprawie dysku zewnetrznego zakladam, że poszukuje osobno dysku i osobno
    > obudowy:
    >
    > - 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]
    > - ATA [nie sata]

    Masz jakieś logiczne wytłumaczenie tego wymogu? Według mnie jest to bez
    sensu, szczególnie przy nowym dysku i obudowie.
    Obawiam się że takie zestawienie jest niemożliwe do spełnienia. O ile w
    stacjonarnym jeśli masz tylko ATA (a od 7 lat to praktycznie nie
    występuje) możesz ratować się przelotką, przy dyskach zewnętrznych tak
    się nie da.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 5. Data: 2010-11-02 14:06:41
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    Maciek Babcia Dobosz in news:20101102141309.0a8ebba9@babcia-workstation
> [...]
    > dystrybutor. W tej chwili można jeszcze kupić 500GB Seagate i WD. Po co
    > chcesz pakować się w technologię która już nie jest rozwijana?

    zasugerowalem sie - bez sensu - że w (starym) laptopie mam ata, to i
    zewnetrze musi byc ata, a jakie to ma znaczenie, skoro i tak komunikuje sie
    z laptopem/pecetem przez interfejs usb :)

    OK, wiec obudowa osobno i dysk osobno - ale SATA.
    Wszystkie pozostale parametry bez zmian:

  • 6. Data: 2010-11-02 14:07:36
    Od: "1634Racine" <1...@R...pl>

    MadMan in news:186r9k7fdzlfd$.dlg@rower.power.pl
> [...]
    > stacjonarnym jeśli masz tylko ATA (a od 7 lat to praktycznie nie
    > występuje) możesz ratować się przelotką, przy dyskach zewnętrznych tak

    juz zmienilem - w drugim swoim poscie - wymagania.
    I co? jaka rada?

  • 7. Data: 2010-11-02 15:47:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 2 Nov 2010 15:07:36 +0100, 1634Racine napisał(a):

    > I co? jaka rada?

    Ja lubię dyski WD... :)
    Co do obudowy nie wypowiem się. Sam mam Wellanda, ale ma ponad 5 lat, i
    to jest 2.5".

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2010-11-02 16:09:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-02 15:06, Użytkownik 1634Racine napisał:

    > OK, wiec obudowa osobno i dysk osobno - ale SATA.
    > Wszystkie pozostale parametry bez zmian:
    > - 1 TB [w ostatecznosci -> 1.5 TB]

    > - usb 2.0 [nie musi 3.0, calkowicie wystarczy mi 2.0]

    Mam dwie wątpliwości.
    Dysk większość ludzi kupuje jednak na lata więc nie ograniczał bym
    pojemności do 1 lub 1,5 TB tylko kupił taki w którym jeden GB wyjdzie
    najtaniej.
    USB 3.0 da sporą większą prędkość przesyłu danach.
    Nawet jeśli teraz nie masz USB 3.0 w kompie to możesz dokupić
    kartę (jeśli to stacjonarny) lub za jakiś czas wymienisz
    na taki z USB 3.0. Wtedy wymienisz też obudowę, pytanie tylko
    czy warto za obudowy płacić dwa razy ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-11-02 20:09:10
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2010-11-02 17:09, RadoslawF pisze:

> [...]
    > kartę (jeśli to stacjonarny) lub za jakiś czas wymienisz
    > na taki z USB 3.0. Wtedy wymienisz też obudowę, pytanie tylko

    Nie, lepiej dziś za usb 3.0 przepłacić 3 krotnie i przez najbliższy czas
    z tego nie korzystać

  • 10. Data: 2010-11-02 20:17:01
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "boxfish" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2010-11-02 17:09, RadoslawF pisze:
    ...>
    > Nie, lepiej dziś za usb 3.0 przepłacić 3 krotnie i przez najbliższy czas z
    > tego nie korzystać

    Oczywiście, że nie warto.

    --
    marfi