-
21. Data: 2010-01-19 19:35:35
Temat: Re: volvo_geartronic
Od: "Tadeusz" <...@a...pl>
Użytkownik "Damian / EXCAR Group" <> napisał w wiadomości ...
>
> czy Bmw jest pelna baza. Nawet po gwarancji.
w Volvo też jest zapisywane wszystko co jest robione
w jakimkolwiek ASO na całym świecie...
a co do BMW to wciskasz kit - kiedyś miałem E32 740
i 2 lata chciałem kupić lekko używane E60 530
każde ASO mogło podać tylko to co było robione u nich,
a jakakolwiek próba pytania o sprawdzenie czegokolwiek
co było robione w samochodzie poza granicami PL
generowała jedynie bezradne rozłożenie rąk...
-
22. Data: 2010-01-19 19:46:17
Temat: Re: volvo_geartronic
Od: "KiG" <f...@g...pl>
Użytkownik Piotr napisał:
>
> że skrzynia to nie geartronic, lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?
Ani lepiej ani gorzej. To to samo.
--
KiG
-
23. Data: 2010-01-20 09:17:50
Temat: Re: volvo_geartronic
Od: Jacek <m...@s...pl>
Piotr pisze:
>>> mam do obejrzenia w okolicy Poznania używane volvo.
>> które V70???
>> jaki rocznik, silnik i napęd (FWD czy AWD) ?
>>
>> PS: nie wierz we wszystko w internecie :)
>> najcześciej te wszystkie "prawdy objawione" wypisują
>> tacy co to kuzyn wujka siostry stryjka miał a oni wiedzą najlepiej...
>
>
> V70 II. sprzedający podal mi VIN, już wiem, że skrzynia to nie geartronic,
> lecz AW55-50 SN. to chyba lepiej?
> serwis informacji przez telefon nie chciał udzielic - "tylko osobiście, z
> włascicielem". jakie macie zdanie o tej skrzyni?
> motor to 2.0 turbo 180 KM. co myslą o nim użytkownicy? mniejsza o spalanie,
> bardziej zalezy mi na trwałości, zwłaszcza turbo.
>
> wątek rozpalił dosyc gorącą dyskusję ;-) niemniej można wyczytac istotne
> informacje. dziękuję udzielającym się!
>
> Pozdrawiam
>
> Piotr
>
>
>
bardzo fajny silnik, malo pali w stosunku do mocy
a skrzynia jest prostsza niz geartronic i tansza w naprawach
poza tym kupujesz samochód, ktorego nie widziales - czy to nie jest nie
madre?
-
24. Data: 2010-01-20 09:48:18
Temat: Re: volvo_geartronic
Od: "Piotr" <t...@w...pl>
> bardzo fajny silnik, malo pali w stosunku do mocy
> a skrzynia jest prostsza niz geartronic i tansza w naprawach
>
> poza tym kupujesz samochód, ktorego nie widziales - czy to nie jest nie
> madre?
owszem, to byłoby niemądre. gdybym tak zrobił, ale ja tak nie robię - jutro
będe go oglądał i próbował, przedtem staram się zasięgnąc opinii innych. ja
sam nigdy automatem nie jeździłem i nie interesowałem się, nie wiem więc na
co zwrócić uwagę.
jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek
przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to (tj.
sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez pomocy
warsztatu i specjalnych narzedzi?
Piotr
-
25. Data: 2010-01-20 10:30:37
Temat: Re: volvo_geartronic
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "Piotr" <> napisał w wiadomości ...
> ja sam nigdy automatem nie jeździłem i nie interesowałem się, nie wiem
> więc na co zwrócić uwagę.
>
> jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek
> przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to
> (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez
> pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?
jeżeli nie jeździłeś automatem i nie masz o tym pojęcia
to po prostu odżałuj te 200 czy 300 zł i sprawdź ten
samochód w ASO...
na oko nie sprawdzisz też turbiny, prędzej na ucho :)
ale też trzeba mieć pojęcie czego słuchać - jeżeli
słychać takie coś a'la gwizd to może wskazywać
na problem z turbiną...
Z tym, że jeszcze raz: jak nie znasz sie na tyle żeby dobrze
ocenić całokształt auta to turbina może okazać się najmniejszym
z twoich potencjalnych problemów...
-
26. Data: 2010-01-20 12:27:29
Temat: Re: volvo_geartronic
Od: "Jarek" <j...@e...pl>
> jak sprawdzić stan turbiny? co z tego, że poczuję jak mnie wciśnie w fotek
> przy przyspieszaniu, gdy tydzień po zakupie turbo padnie? czy da się to
> (tj. sprawdzić stan) w ogóle zrobić podczas pierwszych oględzin auta, bez
> pomocy warsztatu i specjalnych narzedzi?
>
Na pocieszenie napisze, ze nawet jesli zrobisz to z pomoca warsztatu, to i
tak nie masz pewnosci, ze turbo nie padnie za tydzien. To samo dotyczy
kazdej innej czesci w samochodzie. Oczywiscie nie podwazam sensu wizyty w
warsztacie, ale nie wszystko da sie wykryc - pomijam sprawy ewidentne, jak
np. luzy zawieszenia, zuzycie klockow hamulcowych itp.