-
21. Data: 2017-08-29 14:28:47
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-08-28 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
> W dniu .08.2017 o 10:33 robot <a...@o...pl> pisze:
>
>
>> Ja mam prosto.
>> Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.
>
> - duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.
> - napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być jednym z
nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach
Są również osobówki 4x4.
Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na srebrnym kolorze
mniej widać brud.
> - duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne
Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i dziurach tak samo
jak wszyscy inni.
Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na spowalniaczach.
> - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania du..pą po
asfalcie
Duża osobówka tez ma dużą ładowność. Chyba że do malutkiego suwa też można tak dużo
cementu wrzucić.
> - siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność
Tu się zgadzam.
> - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi
Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
Bo takie też są.
> - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") - jest
szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej
po lokalnym oberwaniu chmury
>
Tu nie wiem co powiedzieć.
Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.
Ile metrów pod wodą można suwem "brodzić"?
-
22. Data: 2017-08-29 15:44:37
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Pablo Eldiablo <p...@g...com>
W dniu poniedziałek, 28 sierpnia 2017 13:36:26 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:onu1p4$msu$...@n...agh.edu.pl...
> W dniu 2017-08-27 o 10:36, Akarm pisze:
> >> Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą
> >> to wskazany jest SUV. Jeśli ze wsią nie masz nic wspólnego, to
> >> kupujesz samochód do jazdy szosą. Tak jest racjonalnie.
>
> >Tyle było walki o niskie zużycie paliwa, promocja małych miejskich
> >łatwych do zaparkowania samochodzików, a tu nagle srrrru, wahadło się
> >odwróciło i nagle jako miejskie jednoosobowe kobiece autko dla
> >dojazdu
> >do biura najmodniejsze jest coś w stylu X5...
> >Nie rozumiem tego.
>
> Jakbys zobaczyl wroclawskie krawezniki, to bys zrozumial :-)
> Wroclawskie dziury na szczescie coraz mniejsze.
>
> A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ...
> vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...
Na codzień jeżdżę pickupem L200, często żony citroenem c8 (van), czasem pajero, a
czasem osobówkami - i najwygodniej mi się parkuje... L200 i pajero, bo mają
największe lusterka ;-)
W zimie dla odmiany L200 lub pajero, bo wjeżdżają w największe zaspy ;-)
W wąskich miejscach - c8, bo ma z tyłu odsuwane drzwi, można przejść do tyłu i
wysiąść bez otwierania przednich na szerokość ;-)
Przy złej pogodzie - L200 lub pajero, bo są wysokie, mają duże progi na które można
stanąć i dać dalekiego susa nad kałużami ;-)
pablo
-
23. Data: 2017-08-29 16:55:14
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 29-08-2017 o 14:28, robot pisze:
> W dniu 2017-08-28 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> W dniu .08.2017 o 10:33 robot <a...@o...pl> pisze:
>>
>>
>>> Ja mam prosto.
>>> Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.
>>
>> - duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
>
> Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
> I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.
>
>> - napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz
>> być jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach
>
> Są również osobówki 4x4.
> Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
> To tak samo jakby napisać, że suw ma zaletę bo jest srebrny, a na
> srebrnym kolorze mniej widać brud.
>
>> - duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne
>
> Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i
> dziurach tak samo jak wszyscy inni.
> Chociaż mam takie wrażenie, że bardziej zwalniają, szczególnie na
> spowalniaczach.
Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....
-
24. Data: 2017-08-29 17:34:10
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .08.2017 o 14:28 robot <a...@o...pl> pisze:
> Duży i ciężki może byc kazdy samochód.
> I nie ma to związku z tym czy jest on suwem czy osobówką.
Średni suv jest większy i cięższy od średniej osobówki. Średnia masy i
długości z 10 losowych suwów będzie większa od średniej masy i długości z
10 losowych osobówek.
> Są również osobówki 4x4.
> Czyli znowu: napęd 4x4 to nie jest zaleta suwa.
Większość suwów ma napęd 4x4 jako podstawa lub opcja, większość osobówek
nie ma nawet w opcji 4x4.
> Jak to nie straszne? Ludzie w suwach zwalniają na krawężnikach i
> dziurach tak samo jak wszyscy inni.
Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to
rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.
> Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
> Bo takie też są.
>
Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.
>> - zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość
>> brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej
>> kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury
>>
>
> Tu nie wiem co powiedzieć.
> Mi się udało wyjechać osobówką jakoś z kałuży.
A wielu w reno clio zostało. Taki XC90 nawet nie zauważył, że jest jakiś
problem. "Zazwyczaj" jest tutaj słowem kluczem.
TG
-
25. Data: 2017-08-29 18:30:47
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 29-08-2017 o 17:34, Tomasz Gorbaczuk pisze:
>> Piszesz o osobówce z dużymi i mocniejszymi oponami?
>> Bo takie też są.
>>
> Dawaj tą typową osobówkę, która w serii ma co najmniej 235/55/R19 XL
> Jak już znajdziesz to zerknij w ilu suwach taka opona to minimum.
Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to
z większym profilem.
19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.
-
26. Data: 2017-08-29 20:18:27
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 28.08.2017 o 21:38, J.F. pisze:
> Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?
Jest duża. Ja w Accordzie dupą trę po asfalcie i zastanawiam się czasem
jakie to bezmózgi wyprzedzają bez widoczności. Dopiero potem uswiadamiam
sobie, że niektórzy widzą więcej;)
Shrek
-
27. Data: 2017-08-29 21:31:42
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to
> rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.
Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w
okolicy 20cm z czegoś wynika.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
28. Data: 2017-08-29 21:34:17
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Nie jeździłeś nigdy niską osobówką zapewne....
Ja mam i stwierdzam, że tak samo jak obniżanie zawieszenia do
codziennego użytku nie ma najmniejszego sensu jak nie wiesz co robisz,
tak polecanie Kowalskiemu byle większego prześwitu, to wyrządzanie mu
niedźwiedziej przysługi.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
29. Data: 2017-08-30 07:22:07
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .08.2017 o 18:30 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
> Akurat suv'om dobrze robi, gdy też mają koła na mniejszej feldze, za to
> z większym profilem.
> 19 to może mieć jakiś suv, który ma tylko takiego udawać, a nie nim być.
Może i udają, ale raczej się nie spotyka dużych suwów (pow 2,5t) na
17-tkach z dużymi balonami.
Takie opony to raczej w terenówkach.
Jak zerkam na felgi to zazwyczaj mają 19-22"
TG
-
30. Data: 2017-08-30 09:34:31
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Bolko <s...@g...com>
W dniu wtorek, 29 sierpnia 2017 21:31:47 UTC+2 użytkownik Mateusz Bogusz napisał:
> > Jest różnica w prześwicie i to wystarczy. Wysoka seryjna osobówka to
> > rzadkość, wysoki suw to praktycznie standard.
>
> Piszesz tak jakby 0,5m prześwitu to była pożądana rzecz. Średnia w
> okolicy 20cm z czegoś wynika.
No właśnie lepiej się prowadzi 1 tone w zakręcie gdy jest na wysokości
20 czy 50 cm od jezdni?
I zawsze mnie zastanawiało dlaczego zwykłym mogę zakręcić
"prawie" w miejscu w porównaniu z takim L200 czy Rangerem.