-
11. Data: 2017-08-27 18:09:57
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Cavallino <c...@k...pl>
W dniu 27-08-2017 o 02:41, Bolko pisze:
>
>> NIestety suvow jest coraz wiecej a "normalnych" aut coraz mniej.
>
> Taka moda.
> Może przykład z dupy ale:
>
> Na jakimś rowerowym forum przeczytałem że ucieczka pojedynczego zawodnika
> w płaskim terenie od peletonu nie ma sensu bo taki zawodnik musi włożyć
> w jazdę o ok 40% wiecej energii niż zawodnik który jest w "środku" peletonu.
> Tak że ty tego nie czujesz ale twoja kieszeń na stacji to czuje.
> I druga sprawa hałas w środku z tym związany. Co mnie osobiście
> samego wkurza.
>
> Przy wysiadaniu masz upieprzone spodnie od progów.
A to już zależy od modelu.
Taki Peugeot 3008 ma dłuższe drzwi, które osłaniają progi, wskutek czego
te się nie brudzą.
-
12. Data: 2017-08-28 10:33:53
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: robot <a...@o...pl>
W dniu 2017-08-27 o 00:22, decore-meble pisze:
> Witam
>
>
> walcze sam ze soba zeby nie wpakowac sie w suva - podoba mi sie cx5 2.0 ben- i
szukam argumentow na "nie", alternatywa ma byc c-max w dieslu lub B klasa. Oba 3-4
letnie.
>
Ja mam prosto.
Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.
-
13. Data: 2017-08-28 13:03:54
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: Poldek <p...@i...eu>
W dniu 2017-08-27 o 18:06, r...@k...pl pisze:
> Sun, 27 Aug 2017 10:36:08 +0200, w <59a2847a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
> Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):
>
>> Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą to
>> wskazany jest SUV.
>
> C5 hydro wystarczy :)
>
C5 - nie ma takiego samochodu do kupienia jako nowy.
-
14. Data: 2017-08-28 13:35:46
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:onu1p4$msu$...@n...agh.edu.pl...
W dniu 2017-08-27 o 10:36, Akarm pisze:
>> Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą
>> to wskazany jest SUV. Jeśli ze wsią nie masz nic wspólnego, to
>> kupujesz samochód do jazdy szosą. Tak jest racjonalnie.
>Tyle było walki o niskie zużycie paliwa, promocja małych miejskich
>łatwych do zaparkowania samochodzików, a tu nagle srrrru, wahadło się
>odwróciło i nagle jako miejskie jednoosobowe kobiece autko dla
>dojazdu
>do biura najmodniejsze jest coś w stylu X5...
>Nie rozumiem tego.
Jakbys zobaczyl wroclawskie krawezniki, to bys zrozumial :-)
Wroclawskie dziury na szczescie coraz mniejsze.
A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ...
vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...
J.
-
15. Data: 2017-08-28 17:57:04
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Mon, 28 Aug 2017 13:03:54 +0200, w <oo0tap$ed1$1@node1.news.atman.pl>, Poldek
<p...@i...eu> napisał(-a):
> W dniu 2017-08-27 o 18:06, r...@k...pl pisze:
> > Sun, 27 Aug 2017 10:36:08 +0200, w <59a2847a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>,
> > Akarm <a...@w...pl> napisał(-a):
> >
> >> Wiadomo, że jeśli mieszkasz na wsi i dojeżdżasz do domu polną drogą to
> >> wskazany jest SUV.
> >
> > C5 hydro wystarczy :)
> >
>
> C5 - nie ma takiego samochodu do kupienia jako nowy.
Już wszystkie wymietli? Szkoda.
-
16. Data: 2017-08-28 18:31:19
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <a...@o...pl> pisze:
> Ja mam prosto.
> Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.
- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to możesz być
jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach
- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne
- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
du..pą po asfalcie
- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność
- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi
- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość brodzenia") -
jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z głębokiej kałuży (np na
"esce") powstałej po lokalnym oberwaniu chmury
i pewnie wiele innych
TG
-
17. Data: 2017-08-28 18:36:13
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .08.2017 o 13:35 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
> A parkowanie ... ciekaw jestem co latwiej, X5 czy vectre C kombi ...
> vectra dluga i szeroka, i juz nie wszedzie wejdzie ...
Teraz nowe auta same parkują - pokazujesz mu guzikiem, że chcesz się tu
wcisnąć a on sam kreci kierownicą i parkuje. Inna sprawa, że ten asystent
potrzebuje trochę więcej miejsca niż zaprawiony w boju driver - ale dla
niedzielnego kierowcy wynalazek pierwsza klasa.
TG
-
18. Data: 2017-08-28 18:42:55
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
W dniu .08.2017 o 10:33 robot <a...@o...pl> pisze:
>> Ja mam prosto.
>> Może jestem ignorantem, ale dla mnie suv nie ma żadnych zalet.
>- duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
Dyskusyjne.
Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach.
>- napęd 4x4 - jak wybierzesz się na narty/łyżwy/sanki w góry to
>możesz być
jednym z nielicznych który odjedzie spod stoku o własnych siłach
Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Poza tym spod stoku to z gory, odjechac latwiej, gorzej na dojezdzie.
Osobowy tez mozna kupic 4x4, tyle ze ... przyda sie raz na rok, albo i
rzadziej, a wiecej palil bedzie caly rok :-)
>- duży prześwit - krawężniki, koleiny, dziury Ci nie straszne
Te zalete doceniam.
>- duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
du..pą po asfalcie
Naprawde ?
Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze
byc problem.
Duzy bagaznik to w kombi :-)
>- siedzisz wyżej niż inni - masz lepszą widoczność
Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica
chyba niezbyt duza.
>- duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe
>drogi
Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.
>- zazwyczaj lepsze zabezpieczenie przed wodą (tzw "głębokość
>brodzenia") - jest szansa, że odjedziesz o własnych siłach z
>głębokiej kałuży (np na "esce") powstałej po lokalnym oberwaniu
>chmury
No, mialbym watpliwosci.
Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.
Ale co sie przy tym zaleje i jakies bedzie mialo skutki za pare
miesiecy ...
J.
-
19. Data: 2017-08-28 21:08:09
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> - duży, ciężki - bezpieczniejszy od zwykłej osobówki
>
> Dyskusyjne.
> Szczegolnie jesli mniej stabilny w zakretach.
Suv to nie rajdówka, pewnie zależy od marki, ale nie ma tragedii.
Lepiej siedzieć w suvie przy czołówce na naszych drogach niż w fokusie
kombi.
> Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w
przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik, wajchę
załączająca 4x4 lub robi to elektronika.
>> - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez szorowania
> du..pą po asfalcie
>
> Naprawde ?
> Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg moze byc
> problem.
> Duzy bagaznik to w kombi :-)
Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń) 2x1,2m
i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów.
> Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica chyba
> niezbyt duza.
Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz się
jakbyś szorował du..pą po asfalcie.
>> - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe drogi
>
> Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.
Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie to
czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach. Wkurzające
garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają".
> No, mialbym watpliwosci.
> Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.
Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których w
zwykłej osobówce nie uświadczysz.
TG
-
20. Data: 2017-08-28 21:38:26
Temat: Re: utrzymanie samochodu suv vs auto kompaktowe
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
W dniu .08.2017 o 18:42 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:
>> Z tym, ze nie wszystkie sa 4x4. Wrecz chyba mniejszosc.
>Mylisz suva z crossroverem, wśród suvów 4x4 przeważa lecz w
>przeciwieństwie do rasowych terenówek nie jest stały. Masz guzik,
>wajchę załączająca 4x4 lub robi to elektronika.
Kolega chcial CX-5, tam jedna wersja jest 2WD ..
>>> - duża ładowność - wrzucisz 700kg cementu i pojedziesz bez
>>> szorowania
>> du..pą po asfalcie
>
>> Naprawde ?
>> Bo bagaznik zazwyczaj niezbyt duzy, ze zmieszczeniem tych 700kg
>> moze byc problem.
>> Duzy bagaznik to w kombi :-)
>Są suvy i suwiki :-) Ja mam podłogę bagażnika (po złożeniu siedzeń)
>2x1,2m i 750 kg ładowności. A mój to raczej z tych średnich suvów.
No fakt, myslalem raczej o rodzinnych wakacjach i rozlozonych
fotelach.
>> Niektorzy mowia ze wygodniej, bo w wysokosci i widocznosci roznica
>> chyba niezbyt duza.
>Jak przesiądziesz się z takiego suva do zwykłej osobówki to czujesz
>się jakbyś szorował du..pą po asfalcie.
Ale kolega tu o zasiegu wzroku i widocznosci - jakos istotnie lepsza ?
>>> - duże koła, mocniejsze opony - dużo pewniejszy zestaw na dziurawe
>>> drogi
>> Zwykle kola sobie IMO radza dobrze.
>Uwierz mi - jest różnica miedzy 235/55/R19 a 215/55/R17 - szczególnie
>to czuć jak jedziesz tą samą drogą co zwykle na większych kołach.
>Wkurzające garbiki i przełamania asfaltu automatycznie "znikają".
Hm, jezdzilem jeszcze na 155 R13, i nie bylo problemow.
No, sierra jakos tak niepewne wrazenie sprawiala, ale IMO to nie na
skutek rozmiaru opon, tylko ten typ/ta sztuka tak miala.
>> No, mialbym watpliwosci.
>> Jak benzyniak, to kto wie. Diesel osobowy tez przejedzie.
>Już sam prześwit robi różnicę, suv ma dodatkowo różne osłony, których
>w zwykłej osobówce nie uświadczysz.
Akurat mialem niedawno nieprzyjemnosc ... IMO - rozbryzgi mimo oslon
beda duze.
A glebszej kaluzy oslony nie powstrzymaja - silnika to nie zatrzyma,
ale potem czlowiek uslyszy "a bo we fiacie to alternatory czesto
pękaja".
J.