-
31. Data: 2011-02-25 14:28:27
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 25 Feb 2011 04:45:46 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za Czarek Daniluk
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> >> A co z kosztami serwisu?
>> >> Citroen raczej nie słynie z taniego serwisu i części.
>>
>> > Słynie. No właśnie.
>> > Zawsze się zastanawiam w stosunku do czego ten Citroen jest taki drogi, co
>> > takiego jest dużo droższego niż w innych samochodach tej klasy.
>>
>> Np tylne zaciski hamulcow, jest blad konstrukcyjny i sie utleniaja.
>> Oryginal kosztuje cos kolo 500zl/szt a zamiennikow nie ma.
>
> Ile wytrzyma taki zacisk ? przecież to jest spora pyta aluminium, więc
> moim zdaniem z 10 lat powinna wytrzymać, chociaż przy naszych
> porządnie solonych drogach różnie może być :)
> Lauber kosztuje detal w IC 435zł, i pewnie na zamówienie ;) czyli
> warsztat za jakieś 350, albo i mniej go kupi.
> Regenerowana obudowa zacisku 382 za sztukę detal.
Zaciski czasami nie wytrzymuja jednej wymiany klockow, trzeba o nie dbac i
okresowo przekladac je stronami. Byc moze cena 500zl byla juz razem z
klockami. W kazdym razie w moim przypadku wymiana 4 tarcz, 4 klockow i 2
zaciskow byla dosc bolesna finansowo.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
32. Data: 2011-02-25 14:29:35
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 25 Feb 2011 14:00:41 +0100) ktos podajacy sie za Cavallino
wyklawiaturowal co nastepuje:
>>Ile wytrzyma taki zacisk ?
>
> A jakie to ma znaczenie?
> Miało być porównanie: tanio/drogo.
> No więc mamy tak:
>
> Citroen C5: 350-500 zł
>
> oraz z allegro:
>
> Audi: od 100 zł
> Passat: od 219 zł
> Alfa 166: od 99 zł
> BMW: od 135 zł
>
> Faktycznie, od 350 niedrogo jak jasna cholera.
Byc moze kwestia tych zaciskow niest wyjatkowa. Po prostu pamietam, ze sie
mocno zdziwilem, bo wyszlo prawie tak drogo jak w motocyklu :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
33. Data: 2011-02-25 14:31:59
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
news:
>> Miało być porównanie: tanio/drogo.
>> No więc mamy tak:
>>
>> Citroen C5: 350-500 zł
>>
>> oraz z allegro:
>>
>> Audi: od 100 zł
>> Passat: od 219 zł
>> Alfa 166: od 99 zł
>> BMW: od 135 zł
>>
>> Faktycznie, od 350 niedrogo jak jasna cholera.
>
> Byc moze kwestia tych zaciskow niest wyjatkowa.
Jasne, zawsze wszystko jest wyjątkowe we francuzach, najczęściej to co się
szybko sypie. ;-)
-
34. Data: 2011-02-25 14:41:55
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Kamil <k...@s...com>
On 25/02/2011 13:28, Piotr Klimek wrote:
> Dnia (Fri, 25 Feb 2011 04:45:46 -0800 (PST)) ktos podajacy sie za Czarek Daniluk
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>>>> A co z kosztami serwisu?
>>>>> Citroen raczej nie słynie z taniego serwisu i części.
>>>
>>>> Słynie. No właśnie.
>>>> Zawsze się zastanawiam w stosunku do czego ten Citroen jest taki drogi, co
>>>> takiego jest dużo droższego niż w innych samochodach tej klasy.
>>>
>>> Np tylne zaciski hamulcow, jest blad konstrukcyjny i sie utleniaja.
>>> Oryginal kosztuje cos kolo 500zl/szt a zamiennikow nie ma.
>>
>> Ile wytrzyma taki zacisk ? przecież to jest spora pyta aluminium, więc
>> moim zdaniem z 10 lat powinna wytrzymać, chociaż przy naszych
>> porządnie solonych drogach różnie może być :)
>> Lauber kosztuje detal w IC 435zł, i pewnie na zamówienie ;) czyli
>> warsztat za jakieś 350, albo i mniej go kupi.
>> Regenerowana obudowa zacisku 382 za sztukę detal.
>
> Zaciski czasami nie wytrzymuja jednej wymiany klockow, trzeba o nie dbac i
> okresowo przekladac je stronami. Byc moze cena 500zl byla juz razem z
> klockami. W kazdym razie w moim przypadku wymiana 4 tarcz, 4 klockow i 2
> zaciskow byla dosc bolesna finansowo.
Z czego masz te zaciski, że rozpadają się przy wymianie klocków?
Rozmoczonego papieru i mąki?
--
Pozdrawiam
Kamil
-
35. Data: 2011-02-25 14:45:04
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Czarek Daniluk <c...@c...com>
On 25 Lut, 14:00, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> U ytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisa w wiadomo
cinews:d14be7e0-f340-494a-a9ca-23b32de6c4ca@d23g2000
prj.googlegroups.com...
> On 25 Lut, 10:36, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
>
> > Dnia (Thu, 24 Feb 2011 20:47:25 +0100) ktos podajacy sie za Adam Krawczyk
> > wyklawiaturowal co nastepuje:
>
> > >> A co z kosztami serwisu?
> > >> Citroen raczej nie s ynie z taniego serwisu i cz ci.
>
> > > S ynie. No w a nie.
> > > Zawsze si zastanawiam w stosunku do czego ten Citroen jest taki drogi,
> > > co
> > > takiego jest du o dro szego ni w innych samochodach tej klasy.
>
> > Np tylne zaciski hamulcow, jest blad konstrukcyjny i sie utleniaja.
> > Oryginal kosztuje cos kolo 500zl/szt a zamiennikow nie ma.
> >Ile wytrzyma taki zacisk ?
>
> A jakie to ma znaczenie?
> Mia o by por wnanie: tanio/drogo.
> No wi c mamy tak:
>
> Citroen C5: 350-500 z
>
> oraz z allegro:
>
> Audi: od 100 z
> Passat: od 219 z
> Alfa 166: od 99 z
> BMW: od 135 z
>
> Faktycznie, od 350 niedrogo jak jasna cholera.
Porównanie :
Audi A6 2004 2,0 benzyna - zacisk tył Lauber - 330zł
Passat 2004 2,0 benzyna - ten sam co powyżej 330zł
Alfa 166 2,0 Twin Spark do 2005 roku - Lauber 388zł
BMW 520 E39 do 2005 roku - Lauber 440zł
Citroen C5 2004 rok 2,0 16V - Lauber 435zł
Jak widać jest to różnica tylko około 100zł na zacisku hamulcowym
NOWYM !! pomiędzu VW/Audi, a C5.
Nie jest to część którą kupuje się co 10.000 czy 15.000 km co wymianę
oleju, więc nie przesadzajmy, nie wymienia się tego też raz na rok ;P
Jeśli ktoś robi jakieś porównania, niech do jasnej ciasnej wejdzie na
www.intercars.com.pl i porównuje ceny nowych części a nie jakieś
badziewne używki z Allegro, gdzie w wielu przypadkach graty kosztują
dużo drożej niż w sklepie !
Pozdrawiam !
-
36. Data: 2011-02-25 14:52:46
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 25 Feb 2011 13:41:55 +0000) ktos podajacy sie za Kamil
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Zaciski czasami nie wytrzymuja jednej wymiany klockow, trzeba o nie dbac i
>> okresowo przekladac je stronami. Byc moze cena 500zl byla juz razem z
>> klockami. W kazdym razie w moim przypadku wymiana 4 tarcz, 4 klockow i 2
>> zaciskow byla dosc bolesna finansowo.
>
> Z czego masz te zaciski, że rozpadają się przy wymianie klocków?
> Rozmoczonego papieru i mąki?
Z alumuinium, ktore sie utlenia. Wada konstrukcyjna w C5.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
37. Data: 2011-02-25 14:54:00
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisał w wiadomości
news:d97ddac8-49ea-4781-b291-8678a806a4ae@q14g2000vb
f.googlegroups.com...
On 25 Lut, 14:00, "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:
> U ytkownik "Czarek Daniluk" <c...@c...com> napisa w wiadomo
> cinews:d14be7e0-f340-494a-a9ca-23b32de6c4ca@d23g2000
prj.googlegroups.com...
> On 25 Lut, 10:36, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
>
> > Dnia (Thu, 24 Feb 2011 20:47:25 +0100) ktos podajacy sie za Adam
> > Krawczyk
> > wyklawiaturowal co nastepuje:
>
> > >> A co z kosztami serwisu?
> > >> Citroen raczej nie s ynie z taniego serwisu i cz ci.
>
> > > S ynie. No w a nie.
> > > Zawsze si zastanawiam w stosunku do czego ten Citroen jest taki drogi,
> > > co
> > > takiego jest du o dro szego ni w innych samochodach tej klasy.
>
> > Np tylne zaciski hamulcow, jest blad konstrukcyjny i sie utleniaja.
> > Oryginal kosztuje cos kolo 500zl/szt a zamiennikow nie ma.
> >Ile wytrzyma taki zacisk ?
>
> A jakie to ma znaczenie?
> Mia o by por wnanie: tanio/drogo.
> No wi c mamy tak:
>
> Citroen C5: 350-500 z
>
> oraz z allegro:
>
> Audi: od 100 z
> Passat: od 219 z
> Alfa 166: od 99 z
> BMW: od 135 z
>
> Faktycznie, od 350 niedrogo jak jasna cholera.
>Porównanie :
>Audi A6 2004 2,0 benzyna - zacisk tył Lauber - 330zł
>Passat 2004 2,0 benzyna - ten sam co powyżej 330zł
>Alfa 166 2,0 Twin Spark do 2005 roku - Lauber 388zł
>BMW 520 E39 do 2005 roku - Lauber 440zł
>Citroen C5 2004 rok 2,0 16V - Lauber 435zł
>Jak widać jest to różnica tylko około 100zł na zacisku hamulcowym
>NOWYM !! pomiędzu VW/Audi, a C5.
Wszystkie z powyższych były nowe, a nie używane, więc nie ściemniaj.
A to, że do jakiejś marki brak jest TAŃSZYCH zamienników, zdecydowanie NIE
ŚWIADCZY na jej korzyść.
-
38. Data: 2011-02-25 14:54:34
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 25 Feb 2011 14:31:59 +0100) ktos podajacy sie za Cavallino
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Byc moze kwestia tych zaciskow niest wyjatkowa.
>
> Jasne, zawsze wszystko jest wyjątkowe we francuzach, najczęściej to co się
> szybko sypie. ;-)
Moze i tak, za to mozliwosc regulowania przeswitu guzikiem w kabinie sto
razy dziennie bez koniecznosci pisania stu postow na grupe jakos mi to
rekompensuje :)
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
-
39. Data: 2011-02-25 14:54:49
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości
news:slrn.pl.imfd6r.94i.usenet@piko.homelinux.net...
> Dnia (Fri, 25 Feb 2011 13:41:55 +0000) ktos podajacy sie za Kamil
> wyklawiaturowal co nastepuje:
>
>>> Zaciski czasami nie wytrzymuja jednej wymiany klockow, trzeba o nie dbac
>>> i
>>> okresowo przekladac je stronami. Byc moze cena 500zl byla juz razem z
>>> klockami. W kazdym razie w moim przypadku wymiana 4 tarcz, 4 klockow i 2
>>> zaciskow byla dosc bolesna finansowo.
>>
>> Z czego masz te zaciski, że rozpadają się przy wymianie klocków?
>> Rozmoczonego papieru i mąki?
>
> Z alumuinium, ktore sie utlenia. Wada konstrukcyjna w C5.
Oczywiście nie poprawiona przez wiele lat?
Czyli widzę, że nie tylko Renault tnie w kulki (cewki).
-
40. Data: 2011-02-25 14:55:40
Temat: Re: ulubiony temat - co kupić?
Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>
Dnia (Fri, 25 Feb 2011 14:54:49 +0100) ktos podajacy sie za Cavallino
wyklawiaturowal co nastepuje:
>> Z alumuinium, ktore sie utlenia. Wada konstrukcyjna w C5.
>
> Oczywiście nie poprawiona przez wiele lat?
> Czyli widzę, że nie tylko Renault tnie w kulki (cewki).
Moze w MKIII poprawili w MKI i MKII sa takie same niestety.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02