  • 1. Data: 2009-11-27 18:12:19
    Temat: uklad pietrowy silnika spalinowego
    Od: Michał V-R <m...@o...pl>

    Szukam schematu takiego silnika - silnika pietrowego, dziala na jednym
    wale korbowym, nie mam pojecia jak to dziala i chcialbym sie zapoznac,
    moze ktos wie i mi wyjasni. Zaintereswalo mnie to, bo zobaczylem wsk z
    takim silnikiem:
    http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article
    ?AID=/20081010/MAGAZYN/76295463
    Michał V-R
    gg 9409047

    -------------------------------------
    żyje się raz, potem się tylko straszy
    -------------------------------------

  • 2. Data: 2009-11-27 22:27:10
    Temat: Re: uklad pietrowy silnika spalinowego
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał V-R" <m...@o...pl> napisał w wiadomości:

    > Szukam schematu takiego silnika

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f26241b11f16e5c
    .html

    Tylko zdjecia i prawde powiedziawszy na razie tez nie wiem jak to dziala.
    Widzialem podobne silniki (gdzie w jednym cylindrze pracowaly dwa tloki) ale
    tam byly dwa waly korbowe.

    --
    Pozdr. magnes
    nt650v fjs600 troche puzzli i 4 kola w dieslu

  • 3. Data: 2009-11-27 22:34:41
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "magnes" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości:

    > prawde powiedziawszy na razie tez nie wiem jak to dziala.

    http://forum.oldtimery.com/viewtopic.php?f=11&t=237
    "Silnik to standartowa 175/wiatr/ z domontowanym (do góry nogami) 2
    cylindrem z góry, górny cylinder jest zaślepiony od góry. tłoki w cylindrach
    poruszają się w jednej osi, są zwrócone ku sobie denkami i połączone ze sobą
    na stałe przyspawaną(do denek) rurką która przechodzi przez wspólną
    głowicę(a właściwie 2 głowice w 1). Gdy w jednym cylindrze następuje
    sprężanie w 2 następuje rozprężanie i tak na przemian."

  • 4. Data: 2009-11-28 20:05:02
    Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>

    magnes pisze:
> [...]
    > głowicę(a właściwie 2 głowice w 1). Gdy w jednym cylindrze następuje
    > sprężanie w 2 następuje rozprężanie i tak na przemian."
    Coś tak kombinowałem,ale bez odwracania cylindra,ale nie mogłem sobie
    wyobrazić połączenia tłoków.

    --
    Tomek
    BMW R1100S