  • 61. Data: 2011-03-30 15:06:36
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ?
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 11:50, SW3 wrote:

    > W telewizorni??? W której? Dlaczego ja mam pecha i trafiam tylko na
    > programy, w których chwalą ile to unia "dała", jak się o wszystkich
    > troszczy itd.? Nawet TV Trwam jest raczej pro-unijna.

    Unia ma jedną, potężną zaletę. Można z polski łatwo wyjechać i nie
    musieć słuchać codziennie tego bełkotu obiecującego dobrobyt, jak za
    czasów propagandowych filmów o wzroście produkcji traktorów.

    > Jak się skończy to nie trzeba będzie zakazywać.

    Bo przecież większość populacji jest na tyle bystra, żeby się na
    przyszłość przygotować. Na przykład ci wszyscy emeryci, którzy całe
    życie złotówki nie odłożyli i mają teraz pretensje do świata o swój los.

    Kamil

  • 62. Data: 2011-03-30 15:07:58
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 13:43, Krzysiek Kielczewski wrote:

    > Aaa tam. Co najwyżej się dowiemy, że do części eksploatacyjnych należy
    > zaliczyć silnik i blachy albo warunkiem gwarancji będą co półroczne
    > serwisy w ASO za 10% wartości nowego pojazdu.

    O ile mnie pamięć nie myli, to właśnie UE wymusiła na producentach
    uznawanie przeglądów robionych poza ASO w okresie gwarancyjnym. Ale
    potupać nóżkami oczywiście możesz. ;)

    Kamil

  • 63. Data: 2011-03-30 15:18:06
    Od: WW <w...@v...pl>

    W dniu 2011-03-29 20:53, drummer pisze:
    > http://moto.onet.pl/1640777,1,ue-zakonczy-ere-spalin
    owych-aut,artykul.html?node=2

    Już "uregulowali" sprawę "nadmiaru cukrowni".
    Może niech lepiej się do motoryzacji nie biorą.

    Pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 64. Data: 2011-03-30 15:20:09
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 30/03/2011 14:18, WW wrote:
    owych-aut,artykul.html?node=2

    > Już "uregulowali" sprawę "nadmiaru cukrowni".
    > Może niech lepiej się do motoryzacji nie biorą.

    I co ciekawe, cukier tylko w Polsce zdrożał. Zamiast obwiniać unię o
    wszystko, rusz mózgownicą i pomyśl, kto cię w dupsko rucha na własnym
    podwórku i mówi, że to sąsiedzi.

    Kamil

  • 65. Data: 2011-03-30 16:44:02
    Temat: Re: uda sie czy nie uda ? beda w unii cuda ? [OT] dłuższe
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-30 08:23, GUB pisze:

    > Użytkownik "megrims"
    > <m...@i...pl> napisał w
    > wiadomości

    > Gówno prawda, jak starzec nie ma dzieci, które
    > na niego robią to zdycha na ulicy jak pies
    > potrącony przez samochód (żeby było PMSowo).
    >
    > J.

    Po co w ogóle piszesz skoro nie potrafisz
    zrozumieć kilku zdań? Żeby się ośmieszyć?

    --
    JK

  • 66. Data: 2011-03-30 16:51:36
    Od: PaPi <...@...3>

    > A tak na poważnie - wodór to najczęściej występujący pierwiastek na
    > świecie, więc pewnie metod pozyskiwania go w czystej postacji jest od
    > groma.

    Pewno tak. Np. wyprawa to formujacych sie ukladow sloneczecznych -
    jakies 1000 lat swietlnych w jedna strone. Bliziutko.

    > Ale to domysły, nie jest ani producentem wodoru, ani chemikiem.

    Dlatego wiesz, ze najlepsze bedzie auto napedzane wodorem :-) Ehhh
    Cavallino.
    Nie trzeba byc chemikiem zeby wiedziec ze wodor mozna pozyskac "na
    czysto" w wyniku elektrolizy wody - do czego trzeba duzo wiecej energii
    niz uzyskasz z wodoru - albo na brudno poprzez rafinacje wegla, rowniez
    wymagajaca wlozenia duzo wiecej energii niz w tym wodorze bedziesz mial.
    Dodatkowo magazynowanie wodoru jest niezwykle kosztowne. 1g wodoru przy
    normalnym cisnieniu atmosferycznym zajmuje objetosc 6 litrow. Tak wiec w
    przecietnym baku (50l) zgromadzisz nie wiecej jak 9 gramow wodoru...
    Zeby miec zapas 2kg wodoru w 50 litrach musialby sprezyc go do 300
    atmosfer - to 300 razy wiecej niz cisnienie "za oknem". 50 litrow
    benzyny da jakies 5-6 x wiecej energii niz w 2 kilogramach wodoru...
    Do tego benzyby w zaden sposob nie trzeba sprezac do tak kosmicznych
    cisnien.

  • 67. Data: 2011-03-30 18:57:08
    Od: krzysiek <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid>

    On Wed, 30 Mar 2011 14:36:30 +0200, Jakub Witkowski wrote:

    > Skoro tania ropa się kończy, to przestawienie na inne modele transportu
    > zrobi się poniekąd "samo" - cena wymusi. Mówienie "jakie będą koszty
    > transportu w przyszłości, jeśli ceny pójdą w górę a my nic nie zmienimy"
    > tak jak w tej propagandówce, to zakładanie że ludzie nie potrafią
    > samodzielnie liczyć i dostosowywać

    Alez oczywiście, że zrobi się poniekąd samo. Mimo wszystko wolałbym
    jednak, zebysię to odbyło w kontrolowany i zaplanowany sposób a nie
    według scenariusza rodem z Mad Maxa po tym, gdy się co niektórzy obudza z
    ręką w nocniku.

    --
    krzysiek

  • 68. Data: 2011-03-30 19:10:10
    Od: krzysiek <x...@c...barg.cy_ROT13_invalid>

    On Wed, 30 Mar 2011 12:16:23 +0200, PaPi wrote:

    > Bzdura. Wciaz znajdowane sa nowe zloza ropy/gazu ziemnego.

    A zadałes sobie trud policzenia, na ile one wystarczą przy obecnym
    zapotrzebowaniu? I jaki jest koszt ich wydobycia? to może być bardzo
    pouczające doświadczenie myślowe.

    nowo odkrywane na świecie złoża przesuwają nieuniknione wyczerpanie się
    surowców nie o miesiące czy lata, ale o dni.

    możesz to sobie łatwo sam policzyć na podstawie danych z roczników
    statystycznych.

    Jsli znasz anielski to polecam obejrzec bardzo ciekawy wykład prof.
    Alberta Barletta: "Arithmetic, Populatation and Energy" w którym porusza
    kwestie dostepności zasobów, wzrostu gospodarczego, funkcji wykładniczej,
    paliw kopalnych, produkcji biopaliw i planowania.
    Całość trwa godzinę, ale naprwdę otwiera oczy na wiele oczywistych
    wydawało by się spraw. Nie bez powodu jest zatytułowany na youtube "the
    most important video you'll ever see"

    http://www.youtube.com/watch?v=F-QA2rkpBSY

    --
    krzysiek

  • 69. Data: 2011-03-30 19:12:39
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:imv8lj$ppi$1@news2.ipartners.pl...

    > Wodoru :)

    No tak, ale to nie jest problem kierowcy, więc jakby nie do końca mnie on
    obchodzi.

  • 70. Data: 2011-03-30 19:14:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "PaPi" <...@...3> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > uzyskasz z wodoru - albo na brudno poprzez rafinacje wegla, rowniez
    > wymagajaca wlozenia duzo wiecej energii niz w tym wodorze bedziesz mial.

    Wytworzenie prądu nie wymaga ani dostarczania energii, ani kombinacji z
    węglem?

    A ile razy więcej niż lpg w butli?