  • 51. Data: 2010-03-09 17:46:52
    Temat: Re: ubezpieczenie OC - dlaczego nas okradaja?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 09.03.2010 kamil <k...@s...com> napisał/a:
    > Statystyki w krajach stosujacych system grup ubezpieczeniowych opartych na
    > mocy/popularnosci wsrod zlodziei itd mowia cos zgola innego. Citroen Saxo
    > 1.6VTS popularny wsrod nazelowanych mlodziencow z miesiecznym prawem jazdy
    > czesciej wpada na cos od octavii diesel w rekach matki dwojki dzieci.
    >
    > Zgadnij, ktory system jest sprawiedliwszy i ktory ogranicza ilosc osobnikow
    > bez doswiadczenia i wyobrazni w zdezelowanych BMW z duzym silnikiem?

    Oczywiście ten, który penalizuje osobników bez doświadczenia i wyobraźni,
    niezależnie od tego, czym jeżdżą. Posiadany samochód nie mówi o niczym.
    Idiota robi wypadki niezależnie od tego, czym jeździ. Nawet najsłabszym i
    najbardziej 'tatusiowatym' samochodem da się jechać niebezpiecznie.
    --
    Samotnik

  • 52. Data: 2010-03-09 17:47:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Znasz kraj, gdzie ubezpiecza sie kierowcow?

    Wielka Brytania?
    --
    Samotnik

  • 53. Data: 2010-03-09 17:48:04
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> wrote in message
    .

> [...]
    > Idiota robi wypadki niezależnie od tego, czym jeździ. Nawet najsłabszym i
    > najbardziej 'tatusiowatym' samochodem da się jechać niebezpiecznie.

    Oczywiscie, ze swiadczy. Mowimy caly czas o statystykach, a statystycznie
    wieksza jest szansa na spotkanie idioty w ospojlerowanym pierdzidle z
    wielkim wydechem, niz rodzinnym kombi.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 54. Data: 2010-03-09 17:49:57
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    .

    > Wielka Brytania?

    Czytaj wyzej.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 55. Data: 2010-03-09 17:55:16
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "kamil" <k...@s...com> wrote in message

    > Ubezpiecza sie samochod z przypisanymi konkretnymi kierowcami. Sam
    > kierowca nie moze sobie wsiasc do dowolnego nieubezpieczonego samochodu i
    > jechac. Polisy AC czesto pozwalaja prowadzic inne samochody, masz wtedy OC
    > ale pod warunkiem, ze samochod jest ubezpieczony razem z jego
    > wlascicielem.

    Gwoli wyjasnienia:

    Samochody sa przypisane do jednej z 20 grup ubezpieczeniowych. Grupa bierze
    sie z mocy, popularnosci u roznej masci scigantow spod swiatel, chodliwosci
    u zlodziei itd. W 1 beda miejskie toczydelka 1.0, w 20 bedzie STI i
    Corvette.

    Ubezpiecza sie konkretny samochod, tylko jeden na polise. Masz dwa auta -
    kupujesz dwie polisy. Podajesz osoby, ktore beda samochod prowadzic. Wiek,
    okres posiadania PJ, ilosc wykroczen w ciagu ostatnich 5 lat, ewentualne
    znizki (w latach). Na tej podstawie wylicza sie skladke. Masz 18-letniego
    syna, ktory dopiero zdal PJ - skladka rosnie. Masz dwojke dzieci i autem
    jezdzi tez zona do pracy - skladka maleje.

    Dlatego za subaru place 800f rocznie, zamiast 200 za jakas Micre. Bo tak -
    wieksza szansa ze w subaru zetne drzewo przy zakrecie, niz w 60-konnej
    micrze toczac sie w korkach do pracy. System w zasadzie idealny, uwzglednia
    wszystko co ma wplyw na potencjalne zagrozenie na drodze. Dlatego smarkacze
    jezdza w ospojlerowanych corsach, bo samochod za 8000 i ubezpieczenie za
    1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za 8000 raczej nie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 56. Data: 2010-03-09 18:02:44
    Od: "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    > "Lewis" <lewisa@[tnij]poczta.onet.pl> wrote in message
    > A to zle zrozumialem, myslalem ze od dwoch tygodni czekasz co sie stanie.
    > Na pocieszenie, pewnie statystycznie masz teraz kilka lat spokoju.

    Z wypłatą to poczekam ze 2 lata, rusek się zapiera że to nie jego wina...
    A jak wycenią to pewnie tak że nie będe wiedzial czy śmiać się czy płakać.

    Lewis
    Hornet PC 41 na sprzedaż
    Audi A6 C4, 2,8 V6 ACK 142kW [`]
    dB Race: 145,5 dB ;)

  • 57. Data: 2010-03-09 18:11:56
    Od: "kamil" <k...@s...com>

> [...]
    > ubezpieczenie za 1000 ojciec im kupi. Samochodu za 100 i ubezpieczenia za

    Przykladowe wyliczenia dla zainteresowanych tematem, porownanie w tej samej
    firmie ubezp. dla zmyslonych kierowcow:

    Ubezpiczenie OC i od kradziezy. BMW 323i z 1999 roku z dodanym spoilerem i
    zmienionym wydechem (modyfikacje tez podnosza skladke), deklarowana wartosc
    ?3000, do 16.000km rocznie.

    Kierowcy:

    19-letni student, prawo jazdy niecaly rok - ?5.949 rocznie
    30-letni nauczyciel, prawo jazdy 10 lat - ?1.246 rocznie

    ten sam 30-letni nauczyciel z 5 latami znizek - ?661 rocznie.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 58. Data: 2010-03-09 18:15:13
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > Oczywiscie, ze swiadczy. Mowimy caly czas o statystykach, a statystycznie
    > wieksza jest szansa na spotkanie idioty w ospojlerowanym pierdzidle z
    > wielkim wydechem, niz rodzinnym kombi.

    Ale uzasadnij to jakoś. Bo ja widzę idiotów którzy mają różne samochody.
    Kupują co popadnie, co jest akurat najtańsze. Skąd wiesz, że w Renault
    Espace nie siedzi idiota, który się przesiadł z dresiarskiego pierdzidła
    tylko dlatego, że urodziły mu się bliźniaki?

    Połączenie między posiadanym samochodem a stylem jazdy jest mocno
    teoretyczne. Nie ma co zatem skupiać się na szukaniu na siłę 'złych
    samochodów'. Jedyny sensowny sposób to szukanie złych kierowców. A to da
    się określić. Profil plus szkodowość. Jeśli gówniarz i ma historię
    szkodowości, to cena zaporowa. To i tak nie leczy z rejestrowania
    samochodów na rodziców, wujków itd.
    --
    Samotnik

  • 59. Data: 2010-03-09 18:17:14
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    .

> [...]
    > Espace nie siedzi idiota, który się przesiadł z dresiarskiego pierdzidła
    > tylko dlatego, że urodziły mu się bliźniaki?

    Uzasadnienie jest proste. Przecietny nabywca Renault espace robi to, zeby
    dzieci wygodnie do szkoly odwozic. Przecietny nabywca pelnoletniej calibcy z
    pierdzacym wydechem robi to, zeby palic gume pod remiza i po dwoch piwach
    odwozic kolezanki do domu imponujac im swoim cudem techniki.

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 60. Data: 2010-03-09 18:47:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "kamil" <k...@s...com> napisal w wiadomosci

    > I jak to rozwiazesz? Placisz 300zl i mozesz toczyc sie rodzinnym vanem
    > 1.6tdi albo wsiasc do EVO?

    a dlaczego nie?

    takich samych szkod mozesz narobic jadac maluchm jak 6 litrowa corvetta