  • 1. Data: 2015-12-20 14:37:51
    Temat: tv z UHD - właściwie po co?
    Od: Marek <f...@f...com>

    Jak jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? Skąd brać kontent?
    Jakieś stacje nadają choć reklamy w 4k?
    Domyślam się, że na razie przydają.się tylko do oglądania zdjęć
    zrobionych w tych rozdzielczościach?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2015-12-20 16:25:46
    Temat: Re: tv z UHD - właściwie po co?
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 14:37, Marek pisze:
    > Jak jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k?

    Żaden, ewentualnie przyszłościowy, że jak dostaniesz film w UHD, to tv
    będzie go w stanie odtworzyć.
    Niby jeszcze automatyczny upscaling lepiej odtwarza nawet materiał HD,
    ale to już można zobaczyć tylko na konturach obrazów, linie są bardziej
    proste.
    Ale trzeba mocno chcieć zobaczyć różnice, z kilku metrów to już jeden pies.

  • 3. Data: 2015-12-20 16:26:41
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-20 o 14:37, Marek pisze:
    > Jak jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? Skąd brać kontent? Jakieś
    > stacje nadają choć reklamy w 4k?
    > Domyślam się, że na razie przydają.się tylko do oglądania zdjęć
    > zrobionych w tych rozdzielczościach?

    Kolega też grafik ;-) kupił na zapas i jest zachwycony obrazem z
    obecnych źródeł. Magia :-)

    Pięć lat temu temu też kupiłem FHD chociaż nie miałem sygnału.
    Zrobiłbym historyczny błąd pakując się w HD Redy :-)

  • 4. Data: 2015-12-20 16:38:58
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20.12.2015 o 16:26, z pisze:

    > Kolega też grafik ;-) kupił na zapas i jest zachwycony obrazem z
    > obecnych źródeł. Magia :-)
    >
    > Pięć lat temu temu też kupiłem FHD chociaż nie miałem sygnału.
    > Zrobiłbym historyczny błąd pakując się w HD Redy :-)

    Ale pięć lat temu sygnał HD już był dość powszechny w naszym kraju.
    UHD obecnie nawet nie jest w planach.
    Więc IMO wszystko zależy jaka dopłata do matrycy UHD, 10 czy 20% to
    jeszcze jest sens rozważyć, powyżej to bezsens.
    Ale osobiście wolałbym lepszy tv z matrycą HD, niż jakiś badziew UHD.

  • 5. Data: 2015-12-20 17:43:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 20 Dec 2015 16:26:41 +0100, z <...@...pl> wrote:
    > Kolega też grafik ;-) kupił na zapas i jest zachwycony obrazem z
    > obecnych źródeł. Magia :-)

    Na czym polega ta magia? Jeśli źródło jest low res to cudów się z tym
    nie zrobi, znikąd brakujące szczegóły się nie wezmą.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2015-12-20 20:31:28
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Ale osobiście wolałbym lepszy tv z matrycą HD, niż jakiś badziew UHD.
    tak samo lepiej kupić dobry aparat fotograficzny, niż taki który ma
    więcej punktów na matrycy. Ale ludzie jak barany gnają za punkcikami. Co
    z tego że obraz hd, full hd czy 7 milionów pikseli nie różni się niczym,
    na tv 42 cale z 3.5 merta?
    ToMasz

  • 7. Data: 2015-12-22 21:09:37
    Od: Oje Ejo <o...@y...ru>

    On 12/20/15 14:37, Marek wrote:
    > Jak jest sens aktualnie kupować tv z uhd/4k? Skąd brać kontent?

    Ha! Jeszcze malo ktora stacja (polska chyba zadna!) nadaje ZWYKLE HD,
    znaczy 1080p 50fps
    a co dopiero UHD!!!

    Przeciez to SCIENCE FICTION ludzie wierzcie merketingowcom :P

  • 8. Data: 2015-12-22 21:11:43
    Od: Oje Ejo <o...@y...ru>

    On 12/20/15 17:43, Marek wrote:

    > Na czym polega ta magia? Jeśli źródło jest low res to cudów się z tym
    > nie zrobi, znikąd brakujące szczegóły się nie wezmą.

    "linie bardziej proste" ;)

  • 9. Data: 2015-12-23 07:48:22
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-12-22 o 21:09, Oje Ejo pisze:

    > Przeciez to SCIENCE FICTION ludzie wierzcie merketingowcom :P

    No to garść marketingu:

    http://www.dobreprogramy.pl/Telewizory-bez-marketing
    u.-Co-warte-sa-4K-oraz-zakrzywione-ekrany,News,69018
    .html

    Mówimy o dużych ekranach tak powyżej 40" oczywiście.
    Mniejszych to już się nie kupuje.

    Może ktoś rzuci jaka jest obecnie dopłata do 4K? 500 zł?

    A zakup jest na przynajmniej 5 lat.

  • 10. Data: 2015-12-23 20:30:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 23.12.2015 o 07:48, z pisze:

> [...]
    >

    > Mówimy o dużych ekranach tak powyżej 40" oczywiście.
    > Mniejszych to już się nie kupuje.
    >
    > Może ktoś rzuci jaka jest obecnie dopłata do 4K? 500 zł?

    Nawet mniej, za tą samą cenę (2800 za 48 czy 49 cali) mogłem kupić
    telewizor z UHD, ale bez ambilight, oraz HD z ambilight.