  • 1. Data: 2009-12-21 09:50:43
    Temat: tv 32 cale z obsluga DLNA
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Witam.

    najchetniej kupilbym plazme, ale 32 cale to moge sobie pomarzyc.
    Pytanie mam nastepujace zatem - jakie 32 calowe LCD z obsluga DLNA?
    Dodatkowo, zeby mozna bylo dolozyc modul WiFi do obslugi tegoz.
    Cena jak najnizsza, ale nie badziew jakis.
    Co polecicie? Czegos uzywacie?

  • 2. Data: 2009-12-21 10:04:00
    Temat: Re: tv 32 cale z obsluga DLNA
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Kell a pisze:
> [...]
    > Dodatkowo, zeby mozna bylo dolozyc modul WiFi do obslugi tegoz.
    > Cena jak najnizsza, ale nie badziew jakis.

    z tego co wiem, dobrze radzą sobie z tym samsungi, osobiście
    nie mam, ale czytam i chwalą sobie.
    nie wiem tylko czy 32 cale, ale pewnie też

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Fedora 11, Gnome, Compiz-Fusion

  • 3. Data: 2009-12-21 12:04:13
    Od: Kell a <k...@n...com>

    pawell32 <p...@n...pl> napisał(a):

    >z tego co wiem, dobrze radzą sobie z tym samsungi, osobiście
    >nie mam, ale czytam i chwalą sobie.
    >nie wiem tylko czy 32 cale, ale pewnie też

    Takoz i ja slyszalem o Samsungach, chociaz zawsze bylem
    zwolennikiem plazm Panasonika, a LCD wybieralbym pomiedzy Sharpem i Sony.
    Ale Samsung robi niezle monitory komputerowe, wiec pewnie przeklada
    sie to tez na tv....
    Osobna kwestia to DLNA. Niby standard standardem, ale z kompatybilnoscia urzadzen
    roznie bywa
    (lub celowo producent blokuje dostep do urzadzen innych marek)

    Pytanie tylko na jakie konkretnie model(e) wrocic uwage?
    Wstepnie wyselekcjonowalem model Samsung LE32B651.
    Czy ktos moze go uzywa i moglby sie dorzucic z opinia?

  • 4. Data: 2009-12-21 12:59:01
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Kell a pisze:

> [...]
    > Wstepnie wyselekcjonowalem model Samsung LE32B651.
    > Czy ktos moze go uzywa i moglby sie dorzucic z opinia?

    jeżeli o mnie chodzi to zdecydowanie jak lcd to sony, sharp, plazma -
    panasonic. samsung - nazwa mi nie pasuje ;-)
    jak chodzi o sony to z dlna pokręcili, bo niby działa, ale nie ze
    wszystkim. odpalając program na kompie działa, ale np z dysków
    sieciowych nie.
    ja tez miałem taki dylemat, bo mój tv nie ma jeszcze takich aplikacji,
    ale nie przejmuje się tym, bo stwierdziłem, że lepiej kupić
    mały komputerek (była niedawno dyskusja o nich) i z niego
    odtwarzać, tam pewnie szybciej działa i większe perspektywy
    na poprawę softu.

  • 5. Data: 2009-12-21 13:50:35
    Od: Kell a <k...@n...com>

    pawell32 <p...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    >mały komputerek (była niedawno dyskusja o nich) i z niego
    >odtwarzać, tam pewnie szybciej działa i większe perspektywy

    Ja ten TV chce powiesic w sypialni, wiec ma byc maksymalnie prosto,
    bez potrzeby donoszenia dodatkowego sprzetu albo dociagania dodatkowych kabli.
    To nie salon :-)

  • 6. Data: 2009-12-21 13:53:44
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Kell a pisze:
> [...]
    > Wstepnie wyselekcjonowalem model Samsung LE32B651.
    > Czy ktos moze go uzywa i moglby sie dorzucic z opinia?

    jeszcze jedno, samsunga podłączonego nie widziałem do sieci,
    ale za to philipsa i za szybko to nie działało.

  • 7. Data: 2009-12-21 13:56:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    Kell a pisze:

    > Ja ten TV chce powiesic w sypialni, wiec ma byc maksymalnie prosto,
    > bez potrzeby donoszenia dodatkowego sprzetu albo dociagania dodatkowych kabli.
    > To nie salon :-)

    najlepiej jakby w sklepie można było sprawdzić.
    może akurat.

  • 8. Data: 2009-12-21 18:54:28
    Od: Kell a <k...@n...com>

    pawell32 <p...@n...pl> napisał(a):

    >jeszcze jedno, samsunga podłączonego nie widziałem do sieci,
    >ale za to philipsa i za szybko to nie działało.

    Gdzies czytalem, ze DTLA przez WiFi szarpie materialem HD, ale
    zwykle xvidy leca bez bolu. Pytanie (jesli to prawda)
    czy to wina slabego procesora w TV czy ograniczenia samego protokolu.

    Poki co ten model, ktory podalem, zbiera niezle recenzje, wiec zaczyna mi sie
    podobac jako zwykly TV. Jescze tylko znalezc kogos, kto uzywal DLNA
    (juz nawet niekoniecznie w tym modelu)..

  • 9. Data: 2009-12-22 12:39:16
    Od: Piotr Rodzyński <p...@g...com>

    On 21 Gru, 10:50, Kell a <k...@n...com> wrote:
> [...]
    > Dodatkowo, zeby mozna bylo dolozyc modul WiFi do obslugi tegoz.
    > Cena jak najnizsza, ale nie badziew jakis.

    Witam, piszę z kawiarenki i nie będę mógł szybko odpowiedzieć na
    ewentualne dalsze pytania więc się rozpiszę trochę, mam nadzieję że na
    temat, chociaż uprzedzam że bardzo "technicznie".
    Będzie to o sprzęcie (dlna) który mam i jestem z niego zadowolony.
    Wstępnie odrzuciłem Samsunga UE32B700 LED, ponieważ ma on dość kiepski
    dźwięk (jest płaski i głośniczki ma kiepskie, dodatkowo nie znalazłem
    jego certyfikatu DLNA).

    1. Na stronie DLNA są certyfikaty w których przeczytasz jaki TV jakie
    funkcje DLNA wspiera. Dla mnie najlepszy okazał się Sony Bravia
    KDL-32W5500 za~2550zł (wyższe modele 57xxx różnią się stylistyką,
    pilotem, i być może sposobem przedstawiania się po DLNA więc ja
    polecam ten co wymieniłem, bo jest powszechnie sprawdzony przez
    użytkowników dlna :)
    http://www.dlna.org/products/
    Tzn. chodzi o takie detale jak możliwość przewijania z podglądem i
    wogóle przewijania (bo zdaje się Philips tego nie ma po dlna) itp. Ten
    Sony nie ma jedynie Wifi. Musiałbyś maskować kabel.
    Dygresja: przewijanie z podglądem obciąża CPU ponieważ Sony wszystko
    musi mieć podane "przekodowane" do któregoś mpeg. Dobre jest to że
    rozdzielczość ten Sony akceptuje każdą włącznie z HD.

    Dodatkowo miej świadomość że przesyłanie materiału HD, zwłaszcza full
    hd przez Wifi jest problematyczne (chociaż ponoć nie niemożliwe).
    Nawet po Ethernecie trzeba ograniczyć trochę transfer (Mb/s) na
    serwerze DLNA (ja dałem ~30Mb/s, ale można jeszcze trochę więcej
    podciągnąć - po Ethernecie). Wifi+Dlna+FullHD=konieczność ograniczenia
    transferu i jakości (bo jakość też wpływa na transfer) i program
    serwera DLNA musi jeszcze mieć możliwość wprowadzenia takich
    ograniczeń (PS3MS ma). Z kolei narzucanie tych ograniczeń na serwerze
    powoduje dodatkowy narzut obciążenia CPU.

    Jako serwer DLNA do tego Sony - najlepszy jest *darmowy* PS3 Media
    Server (polecam poszukać najnowszej wersji beta):
    http://ps3mediaserver.org/forum/index.php
    http://ps3mediaserver.blogspot.com/
    (ten serwer jest na PCta. Zaprojektowany dla PS3 jako klienta. Mimo to
    działa z telewizorem Sony całkiem stabilnie)
    Bryka prawie wszystko (o tym dalej) ale wymaga odrobiny determinacji
    przy konfigurowaniu. Na tym forum jest też wątek dla Sony Bravia
    (niestety na dzisiaj ma ponad 30 stron lektury - ja sobie darowałem).
    Pierwsze co trzeba zrobić to wyłączyć funkcję:
    - "Przełącz na tsMuxer gdy wideo jest kompatybilne z PS3..."
    i jeszcze np. dla odtwarzania flac z przewijaniem ustawić format
    transkodowania na mp3 - (bo taki akceptuje ten Sony):
    TranscodeExtensions=flac,fla
    forcetranscode = flac,fla (może jeszcze ogg dopisać itd.)
    TranscodeAudio=MP3
    (dla video jest MPEGAC3 :)

    W instalce jest plik konfiguracyjny specjalnie dla Sony Bravia. Warto
    dać tego TV na osobnej karcie 100Mb i ustanowić udostępnianie serwera
    DLNA tylko na tej karcie.

    Natomiast funkcjonalność tego tandemu zwala z nóg. Od Avi do HD720p
    wystarczy solidny Core2Duo (transkoduje w locie i jakość na TV jest
    super - na ogół wyraźnie lepszą niż osiągana na mniejszych monitorach
    komputerowych). Do Full HD przypuszczam że solidniejsze Core2Quad by
    stykało. Tzn na Core 2 Duo (przy full hd) trzeba zrobić na chwilę
    pauzę przy początku odtwarzania aby bufor transkodera się trochę
    zapełnił (widać to graficznie w tym programie PS3MS). (alternatywnie
    można ustawić mniejszą jakość na serwerze)
    HD 720p śmiga w ogóle bezproblemowo przy ustawieniu porządnej jakości
    transkodowania i lekkim ograniczeniu transferu sieciowego na Core2Duo
    E8400 (jak pisałem wyżej - ja dałem 30Mb/s do wszystkiego).

    W tym tandemie działa praktycznie *każdy* format wideo z dysku i duża
    część fajnych nagrań wideo z Internetu (niestety Youtube kuleje - wina
    PS3 Media Server). Ściągnięte filmiki z YouTube brykają też ładnie
    włącznie z HD 720p.

    Wszystko wygodnie obsługuje się z pilota Bravii i można na bieżąco
    ustawiać na TV parametry obrazu, sprawdzić aktualną rozdzielczość
    materiału, dostroić dźwięk, przewijać itp. (przewijanie to zwykle
    pokaz slajdów ale działa z kilkoma prędkościami :). Jakość obrazu z
    DLNA i TV Sony super, zwłaszcza DLNA+włączony w samym telewizorze
    Motion Flow 100Hz - aviki nabierają nowej jakości. Co ciekawe efekt
    Motion Flow 100Hz na normalnej telewizji analogowej i DVB-t nie jest
    tak "piorunujący" jak po DLNA.

    Plusy:
    +- z HDD zdecydowana większość formatów śmiga. Trzeba mieć jednak
    silny procesor. Do transkodowania ("w locie") najlepiej pozostawić
    domyślny MEncoder czy jakoś tak - on jest *bardzo* szybki i jakość
    jest dobra++ /jest kilka poziomów jakości jakby CPU był za słaby/.
    + mkv ok
    + działa jakaś jedna czy dwie demonstracyjne TV z Internetu na żywo -
    ale małej wartości.
    + są na forum plany bliskiego wprowadzenia katalogu telewizji online
    do programu serwera
    +- działają fajne filmy "online" z Internetu np. o przyrodzie, ale
    widać że transfer z Internetu jest za wolny - trzeba pauzować aby
    bufor się zapełnił
    + działają dobrze radia internetowe, dla których uda się podejrzeć
    adres strumienia w postaci http://a.b.c.d:e
    + gwarancja Sony 5 lat przy zakupie w tym roku
    + serwer PS3 Media Server i jego "temp folder" można w całości
    umieścić na dowolnej partycji tzn. np. na zaszyfrowanej.
    Transkodowanie odbywa się wewnętrznie przez tzw. "pipe".
    + bravia zapamiętuje osobne ustawienia obrazu dla każdem źródła dlna/
    hdmi/tv analogowa/dvb-t

    Minusy:
    1. Bravia z USB odtwarza mniej formatów niż nawet Philips (ale taki
    np. Philips 32PFL9604 też odtwarza b.kiepsko z USB tzn. robi pokaz
    slajdów przy większym bitrate jakby miał USB w wersji 1. Oglądałem z
    pendrive w MM. Nawet przy średnim bitrate odtwarzanie Sony Bravii *po
    DLNA* jest nieporównanie lepsze niż Philipsa z USB a nawet trochę
    lepsze od Samsunga z USB)
    2. Przy podłączeniu Bravii na dedykowanej karcie sieciowej sytuacja
    jest taka że trzeba najpierw włączyć Bravię a potem PS3 Media Server
    aby się zaczęły widzieć - inaczej nawet mi się nie podnosi interfejs
    sieciowy na kompie (może powinienem kupić switcha lub huba zamiast
    skrosowanej skrętki?). Potem można bravię wyłączać, włączać,
    przełączać na telewizję itp. i wrócić w dowolnej chwili do DLNA bez
    restartowania serwera.
    3. Niektóre radia Internetowe nie działają ale to kwestia użycia
    niewłaściwych transkoderów w tym sofcie (ffmpeg zamiast vlc). Nowa
    wersja beta tego serwera DLNA pojawia się dość często.
    4. Youtube chyba kiedyś działało bo są pozycje w menu serwera, ale nie
    działające
    5. rmvb w zasadzie nie używam, ale zrobiłem jeden test z jakimś który
    miał nietypowy fps (nie 25) i widać było charakterystyczne szarpnięcia
    co jedną sekundę
    +-przeglądanie zdjęć po dlna: wolno się ładują zdjęcia (jest możliwość
    przyśpieszenia w TV ale wtedy gorsza jakość), toporna funkcja
    powiększania na Sony. Tylko jpg.
    Ale jednak można przejrzeć swoje albumy rodzinne czy co kto tam
    kompletuje.
    - rozpoczęcie transmisji dlna konkretnego video trwa kilka sekund (w
    czasie których Sony wyświetla jakąś animację).

    Nie będę się dalej rozpisywał ale polecam, fajna zabawa i w ogóle w
    tym kontekście uważam że powinna być szersza możliwość zakupu muzyki i
    filmów w postaci "download", tudzież zrobienia legalnie kopii
    zakupionego legalnie DVD na HDD . Oraz sklepy powinny być zobligowane
    to przechowywania informacji jakie materiały dana osoba kupiła - ważne
    w kontekście "legalności" posiadanych materiałów. Tymczasem
    podejrzewam że potentaci rozwijają jakieś "drmy"...
    Ja np. mam całkiem sporą kolekcję legalnych filmów na DVD ale wolałbym
    mieć je wszystkie dostępne z pilota tv pod DLNA bez konieczności
    żąglowania płytkami.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-12-24 09:02:06
    Od: Kell a <k...@n...com>

    Piotr Rodzyński <p...@g...com> napisał(a):

    [ciach...]

    Dzieki bardzo za cenne informacje.
    Popraw mnie jesli sie myle - jesli telewizor z DLNA
    nie potrafi zdekodowac obrazu i go wyswietlic, to moze
    to zrobic za niego server DLNA?