  • 11. Data: 2016-10-19 14:32:52
    Temat: Re: trymerek z cienkimi nóżkami
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-18 o 15:46, Mariusz pisze:
    > Najlepszy będzie młotek elektroniczny z regulowaną siłą uderzenia ...

    Test na krzaki :-)

    Robert

  • 12. Data: 2016-10-19 15:01:32
    Temat: Re: trymerek z cienkimi nó?kami
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2016-10-18 o 15:57, Włodzimierz Wojtiuk pisze:

    > No "pacz Pan!"
    > myślałem że nieskonfigurowane OE wymarło,
    >
    > a jednak nie.
    Ale Twój czytnik wyświetla krzaki, które tu widać w cytacie? Czy
    pojawiają się dopiero po opublikowaniu?
    Ja w Mariusza wiadomości nie widzę krzaków, a czytniki chyba mamy (ja i
    Ty) takie same?
    No i teraz dla testów wysłałem wiadomość w której cytuje Mariusza. I nie
    ma krzaków.
    Mam inteligentniejszy czytnik od twojego? :-)

    Robert

  • 13. Data: 2016-10-19 15:21:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski napisał:

> [...]
    > No i teraz dla testów wysłałem wiadomość w której cytuje
    > Mariusza. I nie ma krzaków.
    > Mam inteligentniejszy czytnik od twojego? :-)

    Może nie inteligentniejszy, a bardziej domyślny. Ten nieskonfigurowany
    OE wysyła wiadomośc zakodowaną w iso-8859-2, ale nic o tym nie mówi
    w nagłówkach, więc czytnik musi się domyślać, co autorch chciał napisać.

    Są przynajmniej trzy możliwości tego domyślania:

    1. Czytnik po staropolsku domyśla się, że to US-ASCII, więc wszystko
    co ma "1" w najstarszym bicie jest śmieciem vel krzakiem, może też
    tam wyświetlić znaki zapytania, kwadraciki, spacje, czy co tam chce.

    2. Czytnik proceduje zgodnie z nowym RFC, które mówi, że jeśli nie ma
    deklaracji, to może tam być US-ASCII *albo* UTF-8. Wtedy też będą krzaki.

    3. Czytnik ma własny "fallback charset", którego używa, gdy nie ma
    deklaracji. To może być iso-8859-2. Mój też tak ma.

    --
    Jarek