  • 11. Data: 2004-05-24 05:34:17
    Temat: Re: tpsa DSL 2Mbit ???????
    Od: Neas <n...@u...neas.ws>

    "Adam Paluch" <a...@b...net> pisze:

    >a teraz malo takich ? z "agregatami" 4xiDSL 1Mbps ? ;-)

    A cóż w tym dziwnego? :) Koszt czegoś takiego, to mniej więcej
    tyle co 1Mbit polpak. Takie rozwiązanie ma oczywiście kilka
    wad, ale ma też zalety - sumaryczny upload taki sam, download 4
    razy większy, mniejsza podatność na ddos (bo łącza są niezależne)
    i kilka innych.

  • 12. Data: 2004-05-24 08:24:32
    Temat: Re: tpsa DSL 1Mbit ???????
    Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>

    Julius C. <j...@w...pl> wrote:

    > Użytkownik "Jakub Żukowski" <j...@N...venomski.com> napisał w
    > wiadomości news:c8qsse$pm3$1@korweta.task.gda.pl...
    >>
    > Oczywiście, może niepotrzebnie skróciłem....
    > Chodziło mi o internetdsl. No i oczywiście o
    > cenę dumpingową w stosunku do polpaka.
    > Wykonałem pobieżne obliczenie:
    > - polpak 1M/32k cir
    > sumaryczna prędkość = up 1024 + down 1024 = 2048kb/s
    > cena = 2182,58 brutto/mc
    > cena 1kb/s = 1,06zł
    > - internetdsl 1M
    > sumaryczna prędkość = up 256 + down 1024 = 1280kb/s
> [...]

    Cała kalkulacja została oparta na błędnych założeniach. A może tak:

    - polpak 1M/32k cir
    prędkość up - 1024
    cena - 1789zł (2182,58zł brutto)
    cena 1kb/s = 1.75zł (2.13zł brutto)

    - polpak 2M/64k cir
    prędkość up - 2048
    cena - 2519 zł (3073,18zł brutto)
    cena 1kb/s = 1.23zł (1.50zł brutto)

    - internetdsl 1M
    prędkość up - 256
    cena = 449 zł (547,78zł brutto)
    cena 1kb/s = 1.75zł (2.14 zł brutto)

    > Czyli intrenetdsl jest 2,46 raza tańszy od polpaka.
    Hm.. :) Jassssne...

    Pozdrawiam,

    Krzysztof Oledzki

    --
    Krzysztof Olędzki
    e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl

  • 13. Data: 2004-05-24 11:39:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Mon, 24 May 2004 07:00:57 +0200, w <c8rvgq$61v$1@inews.gazeta.pl>, "Julius C."
    <j...@w...pl> napisał(-a):

    > Chodziło mi o internetdsl. No i oczywiście o
    > cenę dumpingową w stosunku do polpaka.

    Fajne określenie... to Dialog ma cenę dumpingową w stosunku do TPSA, bo 1mbps
    kosztuje 150zł?

  • 14. Data: 2004-05-24 18:36:02
    Od: "Julius C." <j...@w...pl>

    > Cała kalkulacja została oparta na błędnych założeniach. A może tak:

> [...]

    Tzn. co jest niejasne?
    Dla abonenta prywatnego liczy się download.
    Dlaczego liczysz jedynie upload?
    JC

  • 15. Data: 2004-05-24 20:14:36
    Od: "Marthy" <m...@w...pl>

    Julius C. <j...@w...pl> napisal(a):
    > Tzn. co jest niejasne?
    > Dla abonenta prywatnego liczy się download.

    Skąd wiesz co liczy się dla abonenta prywatnego?
    Wiesz, użytkownicy prywatni to nie tylko ci, którzy zapychają łącze
    ściąganymi filmami. Są też inni, którzy korzystają z sieci na wiele różnych
    sposobów. Wannabe-admin widzi tylko tych zapychaczy, prawdziwy admin
    umożliwia pełne wykorzystanie zalet Internetu. U mnie każdy ma swoje IP i
    może sobie wybrać strategię bezpieczeństwa - całkowicie za firewallem,
    przekierowanie wybranych portów lub całkowite puszczenie "na żywioł". Każdy
    może robić co chce, nie ma żadnych blokad p2p. I za to cenię mojego admina i
    całą sieć. Także za to, że dba o mój upload.

    --
    Marthy

    ::Wszystkie fajne dziewczyny zadają się z niewłaściwymi facetami::

  • 16. Data: 2004-05-25 04:41:42
    Od: "Julius C." <j...@w...pl>

    Użytkownik "Marthy" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd wiesz co liczy się dla abonenta prywatnego?

    Na podstawie codziennej rzeczywistości.

    > Wiesz, użytkownicy prywatni to nie tylko ci, którzy zapychają łącze
    > ściąganymi filmami. Są też inni, którzy korzystają z sieci na wiele różnych
    > sposobów.

    Czy znalazłeś w moim poście tezę, że tak nie jest?

    [dywagacje]

    > Marthy

    Generalnie chodziło mi o to, że polpak jest za drogi
    w stosunku do innych usług tpsa, np. internetdsl czy neostrada.
    Bo głupotą jest konkurowanie z własnymi odbiorcami
    "hurtowymi". Ale przykładów na głupotę i arogancję tpsa
    znadziesz na tej grupie dużo.
    Jeżeli to nie przekonuje to powiem, że polpak jest ok 20%
    droższy od równoważnych usług innych operatorów,
    a te chore ceny za wymianę BGP, za LB....
    A tak w ogóle to EOT.
    JC

  • 17. Data: 2004-05-25 05:57:16
    Od: " Mill" <m...@g...pl>

    .."nie ma żadnych blokad p2p."...
    rozumiem,że rozróżniasz tutaj blokowanie i ograniczanie p2p?

  • 18. Data: 2004-05-25 07:45:23
    Od: Marcin Król <h...@...dont.accept.spam.pac.pl>

    >Na podstawie codziennej rzeczywisto?ci.

    Co nie oznacza, ze masz racje. Gdybym ja ocenial na przykladzie
    wlasnej codziennej rzeczywistosci, musialbym stwierdzic, ze dla
    wiekszosci ludzi liczy sie upload. Skad wiesz, ze twoja "codzienna
    rzeczywistosc" jest identyczna z "codzienna rzeczywistoscia" innych
    ludzi?

    M.

  • 19. Data: 2004-05-25 08:56:09
    Od: "Piotr Kondeusz" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Król" <h...@...dont.accept.spam.pac.pl> napisał w
    wiadomości news:78u5b0ttg9s7gi12upiukfbivktodhc42i@4ax.com...

> [...]
    > wiekszosci ludzi liczy sie upload. Skad wiesz, ze twoja "codzienna
    > rzeczywistosc" jest identyczna z "codzienna rzeczywistoscia" innych

    Wiesz.. Ja rozumiem jego flustracje. Jesli najtanszy internetdsl kosztuje
    okolo 250 zl a neostrada okolo 100 zl to wtedy siec jaka on zarzadza traci
    sens. Klient bedzie sie zastanawial czy placic 45 zl miesiecznie za
    watpliwej jakosci uslugi czy nie kupic sobie neostrady czy dsl-a dla siebie
    i ewentualnie sasiada.
    Neostrada to niezla oferta TPSA dla tych ludzi co sa w jakis miejskich
    sieciach podpietych do przykladowo tak jak u niego 2 Mbit Polpaka z niskim
    cirem czy jeszcze tam jakiegos Kolpaka gdy do tego podpietych jest kilkuset
    uzytkownikow prywatnych i kilka naprawde duzych firm. Chodzi to naprawde
    zalosnie.. Ekstra wczesnym rankiem :)

    Kiedys juz pisalem o tym na grupie
    http://groups.google.pl/groups?q=nsnet+group:pl.*&hl
    =pl&lr=&ie=UTF-8&group=p
    l.*&selm=aumjgn%247lk%241%40news.tpi.pl&rnum=1

    W zasadzie zmienilo sie do od tej pory to, ze dzis od rana nie moge sie
    zalogowacz jego sieci na zadnego internetdsla ktorym cos tam adminuje.
    A tak przy okazji pinguje ktos kto ma internetdsl albo neostrade adres
    www.nsn.pl ? Bo nie wiem czy wycial tylko mnie czy wszystkich jak leci ?

    Piotr Kondeusz [ Pit ]
    email: p...@s...com

  • 20. Data: 2004-05-25 10:39:06
    Od: "Marthy" <m...@w...pl>

    Mill <m...@g...pl> napisal(a):
    > .."nie ma żadnych blokad p2p."...
    > rozumiem,że rozróżniasz tutaj blokowanie i ograniczanie p2p?

    Chodziło mi o sytuację w której adminowi wydaje się że uniemożliwił
    użytkownikom korzystanie z programów typu Direct Connect. A taką sytuację
    miałem przez 3 lata mieszkając gdzie indziej. Co innego, gdyby dawali
    możliwość pościągania sobie czegoś w nocy, ale nie, to chyba było za trudne
    dla admina.