  • 41. Data: 2014-07-24 00:11:04
    Temat: Re: tester do instalacji elektrycznych - gdzie kupic?
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Bambaryla wrote:
    > "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message

    > Tak z ciekawosci... czy producenci tych bezpiecznikow publikuja
    > gdzies ich charakterystyki pasmowe...?

    tak - w swoich katalogach

    jeffrey

  • 42. Data: 2014-07-24 00:13:02
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    badworm wrote:

    > Nic. Bezpieczniki są lepsze od wyłączników nadmiarowoprądowych ale
    > bardziej upierdliwe w użytkowaniu, istnieje ryzyko drutowania i
    > tego,
    > że użyszkodnik nie mający większej wiedzy o prądzie wsadzi palec do
    > oprawki.

    w sumie jeśli szkiełko jest całe to i palec ciężko wsadzić, a jak jest
    wstawka dolna to chyba tylko w 25A da rade mały palec wcisnąć

    jeffrey

  • 43. Data: 2014-07-24 02:04:13
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> wrote in message

    > tak - w swoich katalogach

    i powoluja sie na jakas norme...?

    ps: nigdy nie widzialem charakterystyki automatycznego bezpiecznika
    wkretkowego moze jakis link?

  • 44. Data: 2014-07-24 02:21:58
    Od: "Bambaryla" <b...@o...gof>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
> [...]
    > podstawa w kazdej lazience i wrzucenie suszarki od razu ja wywali. Skoro
    > oni uzyli róznicowki jako opcja, oznacza to ze nie jest to u nich
    > standard....albo tv klamie.
    >

    > Róznicowki to ogólnie ciekawy temat - czy czlowiek zdazy poczuc porazenie
    > zanim ona wylaczy czy jest szybsza od "poczucia" porazenia - ktos testowal
    > moze na sobie? :)
    > Kiedys grzebalem pod napieciem w otwartym gniazdku i uslyszalem w pewnym
    > momencie, ze zadzialala ale do konca nie jestem pewien - czy wylaczenie
    > spowodowalem przez dotkniecie fazy czy przypadek...

    'Roznicowka' - to ochrona 'uzupelniajaca' przed porazeniem, przy 'dotyku
    bezposrednim'.
    Trzeci rodzaj ochrony, po ochronie 'podstawowe' i 'uzupelniajacej'.

    Niemcy, po przylaczeniu NRD wprowadzili przejsciowo, do czasu przebudowy
    istniejacych instalacji i wyposazeniu ich w przewod PE, przepisy pozwalajace
    zastosowac wkladane do gniazdka wtyczkowego urzadzenie emulujace dzialanie
    roznicowki. Problem polegal na tym, ze nie bylo w tych gniazdach przewodu PE
    i roznicowka nie powinna sie tam wogole znalezc, gdyz jedynym obwodem
    doziemnym mial by byc czlowiek.

    Roznicowka jest dosc kaprysna i zawodna...i dlatego jest tylko ochrona
    'uzupelniajaca'..

  • 45. Data: 2014-07-24 08:24:48
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-23 17:38, A.L. pisze:

    > Ja mam stary dom wybudowany w latach 20, a instalacja elekrtyczna
    > ("nowa") pamieta Hitlera. Wiec mnie nie interesuja detale, tylko czy
    > gniazko dziala i jak jest z grubsza podlaczone
    >
    > A.L.

    W tej sytuacji nie jest Ci potrzebny tester, ale wiedza, a instalację
    można sprawdzić byle jakim przyrządem uniwersalnym lub neonówką +
    żarówka z oprawką i podłączonymi do tej oprawki przewodami.

  • 46. Data: 2014-07-24 10:38:52
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Bambaryla wrote:
    > "Jeffrey" <s...@w...onet.pl> wrote in message

    > i powoluja sie na jakas norme...?
    >
    > ps: nigdy nie widzialem charakterystyki automatycznego bezpiecznika
    > wkretkowego moze jakis link?

    to jest klasyczna charakterystyka B, nie chce mi się szukać, ale
    najszybciej znajdziesz w katalogach legranda (fael) lub eatona
    (moeller) ale nie wiem czy oni produkują te automaty wkręcane

    jeffrey

  • 47. Data: 2014-07-24 13:44:40
    Od: Luke <l...@l...net>

    Dnia 2014-07-23 10:26, Użytkownik Marek napisał:

    > rozdzielczej. U nas nie spotkałem takich przejściówek.

    Kiedyś były rcd w takiej formie w Lidlu, z dwoma przyciskami - reset i
    test. Sądząc po rysunku na opakowaniu, przeznaczone to było do kosiarek.
    Ale działa oczywiście uniwersalnie.

    L.

  • 48. Data: 2014-07-24 15:00:30
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 24 Jul 2014 08:24:48 +0200, uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:

    >W tej sytuacji nie jest Ci potrzebny tester, ale wiedza, a instalację
    >można sprawdzić byle jakim przyrządem uniwersalnym lub neonówką +
    >żarówka z oprawką i podłączonymi do tej oprawki przewodami.

    Ja wiem czym mozna sprawdzic. Tylko ja nie mam czasu na pieprzenie sie
    z neonowkami i zarowkami z oprawkami. Poza tym, odzwyczailem sie

    A.l.

  • 49. Data: 2014-07-24 15:05:22
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Wed, 23 Jul 2014 20:12:50 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >[...]
    >
    >No to już tylko pozostało nam sprawdzić, jakiego fizia mają w 43 stanach.
    >Chyba że p.Marek od razu powie w jakim stanie oglądał te przejściówki
    >(nie, nie chodzi mi o to, że np. w stanie wskazującym).

    Jedyne przejsciowki jakie widzialem to wtyczki suszarek do wlosow.

    Sadze ze nikt w Ameryce nie bedzie spzredawal zadnych przejsciowek ze
    wzgledu na odpowiedzialnos prawna. Jak cos sie komus stanie i tam
    bedzie pzrejsciowka, to spokojnie rzecz moze isc o 6 cyfrowe
    odszkodowania. Nie na darmo na opakowaniach widelcow napisane jest
    "nie wkladac do oka"

    A.L.

  • 50. Data: 2014-07-24 15:10:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 24 Jul 2014 08:05:22 -0500, A.L. napisał(a):
> [...]
    > bedzie pzrejsciowka, to spokojnie rzecz moze isc o 6 cyfrowe
    > odszkodowania. Nie na darmo na opakowaniach widelcow napisane jest

    No ale w suszarkach sa, a przeciez wystarczyloby napisac "nie uzywac w
    wannie"

    J.