  • 61. Data: 2010-03-28 17:40:51
    Temat: Re: test transmisji faksowej
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-28 19:35, Krzysztof Halasa wrote:

> [...]
    > wymaga niczego specjalnego (tylko "dodawanie" kilku strumieni).
    > Nagrywania dla sluzb, wymaga tylko sprzetu do nagrywania. Natomiast
    > stwierdzenie, ze to jest akurat faks, wymaga DSP, ktorego albo w ogole
    > nie ma, albo jest w ograniczonych ilosciach.
    >
    > Trzeba pamietac, ze faks moze byc wysylany w dowolnym momencie, takze
    > w ciagu rozmowy. To wymagaloby takiej liczby (wirtualnych) DSP, jak
    > liczba jednoczesnie prowadzonych rozmow.
    >
    > (Wirtualny DSP w sensie "proces dla jednego polaczenia", jeden procesor
    > DSP jest w stanie normalnie obrobic wiecej niz jedno polaczenie).

    Warto, by inicjatorzy tego rozwiązania jeszcze sobie uzmysłowili, ILE
    kosztować może takie rozwiązanie i ILE osób korzysta jeszcze z faksu
    (szczególnie w komórce :-)

  • 62. Data: 2010-03-28 18:58:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Mar 2010 19:40:51 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Warto, by inicjatorzy tego rozwiązania jeszcze sobie uzmysłowili, ILE
    >kosztować może takie rozwiązanie i ILE osób korzysta jeszcze z faksu
    >(szczególnie w komórce :-)

    Patrzac na zainteresowanie to chyba ktos jeszcze korzysta :-)

    Tylko raczej zapominacie ze jest wymyslone rozwiazanie ktore dobrze
    dziala, a teraz by trzeba napracowac sie tylko po to zeby zmniejszyc
    przychody - a kto za to zaplaci ? :-)

    J.

  • 63. Data: 2010-03-28 20:54:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    On 2010-03-28 20:58, J.F. wrote:

    > Patrzac na zainteresowanie to chyba ktos jeszcze korzysta :-)

    0,00001% ? Sto razy więcej?

    > Tylko raczej zapominacie ze jest wymyslone rozwiazanie ktore dobrze
    > dziala, a teraz by trzeba napracowac sie tylko po to zeby zmniejszyc
    > przychody - a kto za to zaplaci ? :-)

    Pisałem wcześniej, że w tej układance brakuje tylko jednego - numeru
    faksowego dla prepaida.
    Jeżeli rozwiązanie z bezwarunkowym przekierowaniem na pocztę działa dla
    faksu, to najprostszym rozwiązaniem dla potrzebującego jest kupienie
    dodatkowego startera i ustawienie przekierowania.
    A że nie za darmo? Numer faksowy też nie jest za darmo.

  • 64. Data: 2010-03-29 09:50:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 28 Mar 2010 22:54:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Pisałem wcześniej, że w tej układance brakuje tylko jednego - numeru
    >faksowego dla prepaida.

    Nadal nie oferuja ? Nieruchawi ci operatorzy .. ale co szkodzi abo
    kupic ?

    Ja pisalem czy nie ? Ten numer tez nie jest rozwiazaniem, chyba ze
    bedzie do niego skrzynka fax2email.

    >Jeżeli rozwiązanie z bezwarunkowym przekierowaniem na pocztę działa dla
    >faksu, to najprostszym rozwiązaniem dla potrzebującego jest kupienie
    >dodatkowego startera i ustawienie przekierowania.

    No i tak chyba trzeba to rozwiazac.

    J.

  • 65. Data: 2010-03-29 14:35:31
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Ale tak by to musialo dzialac.
    >
    > ktos dzwoni .. nie odbieramy, bo moze to tesciowa i odbiorca nie ma
    > ochoty, a moze dopiero szuka telefonu po kieszeniach, a nie bedziemy
    > trzymac dzwoniacego z komunikatem "prosze czekac bedzie rozmowa".
    >
    > Odbiera, mowi w sluchawke "slucham", a tu z przeciwka cos piszczy.
    > Trzeba podsluchiwac, i rozlaczyc klienta.

    OK, masz rację. Potraktowałem rozmowę paszczową/transfer faksu jak
    transfer pliku, który może mieć mime/type i rozszerzenie ale i tak można
    go jakoś zbuforować i "zajrzeć mu do środka" :-).

    Przemek

  • 66. Data: 2010-03-29 14:45:22
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Warto, by inicjatorzy tego rozwiązania jeszcze sobie uzmysłowili, ILE
    > kosztować może takie rozwiązanie i ILE osób korzysta jeszcze z faksu
    > (szczególnie w komórce :-)

    Jeśli mam się poczuwać do bycia jednym z inicjatorów, to nie wiem :-).
    Wiem natomiast, że przynajmniej Era (choć reszta W3 chyba nie jest
    gorsza, a Play takich staroci nie oferuje) postawiła zaporową cenę na
    dodatkowy numer faksowy - 12,20 PLN/mies. Już widzę tłumy chętnych na
    taką ofertę :-).

    Przemek

  • 67. Data: 2010-03-29 15:07:46
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:
    > On Sun, 28 Mar 2010 22:54:00 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >
    > Nadal nie oferuja ? Nieruchawi ci operatorzy .. ale co szkodzi abo
    > kupic ?

    Jeśli ma być głównie do faksu, to trochę drogo.

    > Ja pisalem czy nie ? Ten numer tez nie jest rozwiazaniem, chyba ze
    > bedzie do niego skrzynka fax2email.

    No i to jest trochę dziwne. Skoro usługi fax2email się jeszcze jakoś
    sprzedają, to IMHO komórkowi powinni coś takiego sprzedawać (albo w
    wersji z multipocztą jak rozważana tu era poczta komfort). Byłaby to
    usługa niszowa, ale komórkowi mają jedną przewagę - własne powiadomienia
    SMS/MMS.

    > No i tak chyba trzeba to rozwiazac.

    Jasne, że tak. Pozostaje pytanie o koszty. Jak już pisałem, jeżeli
    starter byłby wykorzystywany wyłącznie do odbioru faksów, to poczta
    komfort zżerałaby 2 PLN/mies. Biorąc pod uwagę koszt utrzymania TT przy
    życiu 50 PLN/3 mies, to zrobiłaby się z tego skarbonka. Szybkie
    googlanie pokazało, że fax2email można mieć za 5 PLN/mies a w dodatku ma
    on nr stacjonarny. Jeżeli powiadomienie SMS o nowym mailu skonwertowanym
    z faksa zawiera nr nadawcy, datę i co tam trzeba wątkotwórcy, to będzie
    to IMHO lepsze rozwiązanie.

    Przemek

  • 68. Data: 2010-03-29 15:48:01
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 29 Mar 2010 17:07:46 +0200, Przemysław Kowalik wrote:
    >Jeśli ma być głównie do faksu, to trochę drogo.

    Abonamenty potrafia byc dosc malutkie, zalezy co kto naprawde
    potrzebuje.

> [...]
    >wersji z multipocztą jak rozważana tu era poczta komfort). Byłaby to
    >usługa niszowa, ale komórkowi mają jedną przewagę - własne powiadomienia

    Widac po prostu za duzo roboty, a potencjalnie za malo chetnych.

> [...]
    >komfort zżerałaby 2 PLN/mies. Biorąc pod uwagę koszt utrzymania TT przy
    >życiu 50 PLN/3 mies, to zrobiłaby się z tego skarbonka.

    Sa prepaidy ktore do odbioru mozna rzadziej zasilac, albo srodki
    przelewac, byc moze to jest rozwiazanie.

    >googlanie pokazało, że fax2email można mieć za 5 PLN/mies a w dodatku ma
    >on nr stacjonarny.

    No i to by bylo na tyle w dyskusji :-)

    >Jeżeli powiadomienie SMS o nowym mailu skonwertowanym
    >z faksa zawiera nr nadawcy, datę i co tam trzeba wątkotwórcy,

    o ile w ogole maja powiadomienie SMS :-)

    J.

  • 69. Data: 2010-03-29 21:45:07
    Od: "pawbrok" <MójLogin@ęę.pł>

    Użytkownik "Przemysław Kowalik" <p...@A...pl> napisał w
    wiadomości news:hoqfo5$oa$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Jeżeli powiadomienie SMS o nowym mailu skonwertowanym z faksa zawiera nr
    > nadawcy, datę i co tam trzeba wątkotwórcy, to będzie to IMHO lepsze

    Dokładnie. Niektórzy operatorzy VoIP są nawet tańsi. Tartel - pierwszy numer
    głosowy lub faksowy 1,- zł na rok, drugi - 19,90 usługa fax2email i web2fax
    za darmo; niestety numery PSTN tylko w 13 strefach. Do tego Poczta Komfort z
    powwiadamianiem SMS za 2,- zł na mies- i całość dość ładnie śmiga - bez
    konieczności jakichkolwiek przekierowań telefonicznych.
    No zagalopowałem się: wysyłanie z formularza webowego nie należy do
    najprzyjemniejszych, ale za to nie potrzeba żadnego sprzętu, oprócz skanera.

    Próbowałem za to wysyłania przez numer VoIP nie powiązany z zadną usługą
    faksową z Microsoft Fax i:
    1. Faxmodem wbudowany w laptop + Bramka Fritz z obsługą T.38 - udało mi się
    2x wysłać
    2. Plugin T.38 do MS Fax - nie udało się
    W obu przypadkach operatorem był Newfon, a jak wiadomo, należy on do
    Dialogu.

    --
    pozdrawiam pawbrok

  • 70. Data: 2010-03-29 23:33:23
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik J.F. napisał:

    > Abonamenty potrafia byc dosc malutkie, zalezy co kto naprawde
    > potrzebuje.

    Ale sama dopłata do numeru faksowego jest w okolicach 10 netto/12.20
    brutto na miesiąc :-P.

    > Sa prepaidy ktore do odbioru mozna rzadziej zasilac, albo srodki
    > przelewac, byc moze to jest rozwiazanie.

    Tak - są, tylko czy inne prepaidy w ogóle łykają faksy na swoją pocztę,
    choćby w takim zakresie jak potrafi to poczta komfort w TT

    > o ile w ogole maja powiadomienie SMS :-)

    W3 ma takie e-maile, również w prepaidach.

    Przemek