-
41. Data: 2010-04-30 12:05:59
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "Desoft" <N...@i...pl>
>> Podałem: żadna.
>> Prąd nie ma mocy, odpowiedź A jest idiotyczna.
>
> Widzę, że się nie rozumiemy. To napiszę inaczej.
Tak, nie rozumiemy się. W technicznych sprawach wymagana jest jakaś
ścisłość.
W humanistycznych czasami też.
Czy Bolesław Prus napisał "Zemstę"?
>
> Czy odpowiedź;
>
> "A. pierwsza żarówka pobiera większy prąd"
A jakie jest pytanie? i jeżeli to test, to jakiś dziwny - jedna odpowiedź.
--
Desoft
-
42. Data: 2010-04-30 12:29:28
Temat: Re: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
On Fri, 30 Apr 2010 10:29:13 +0200, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:
>>>>> W izolowanym pomieszczeniu pozostawiono lodówkę z otwartymi drzwiami.
>*Pozostawiono* co oznacza że ona tam stała, więc musiała być włączona.
Układ izolowany to taki, który nie wymienia energii, materii, pędu ani
niczego innego z zewnętrzem. I tak możemy do radosnej śmierci :-)
Pozdrawiam,
Paweł
-
43. Data: 2010-04-30 12:40:40
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "m" <...@n...pq>
Użytkownik "Fishman" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
news:hrcob8$2mg$1@news.onet.pl...
>Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
>zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
Gdyby inna była prawidłowa, to zmyłka by się udała
Ale "prąd o mocy" jest tu prawidłową odpowiedzią :-(
-
44. Data: 2010-04-30 12:43:41
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: zenek <z...@o...pl>
m pisze:
>
> Użytkownik "Fishman" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> news:hrcob8$2mg$1@news.onet.pl...
>> Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
>> zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?
>
> Gdyby inna była prawidłowa, to zmyłka by się udała
> Ale "prąd o mocy" jest tu prawidłową odpowiedzią :-(
Pewnie Kaziu Marcinkiewicz wybitny specjalista maczal w tym tescie palce.
-
45. Data: 2010-04-30 12:43:45
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "m" <...@n...pq>
Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hre4d1$tv5$1@news.onet.pl...
> *Pozostawiono* co oznacza że ona tam stała, więc musiała być włączona.
> Nie napisano *wniesiono*. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))
Wyjęto wtyczkę z gniazdka, otwarto drzwi i oziębiono otoczenie :-)
-
46. Data: 2010-04-30 12:46:40
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "m" <...@n...pq>
Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
news:hreh3f$dd0$1@news.onet.pl...
>> "A. pierwsza żarówka pobiera większy prąd"
>
> A jakie jest pytanie? i jeżeli to test, to jakiś dziwny - jedna odpowiedź.
Czy wróbelek ma jedną nóżkę bardziej ?
Czy biedronka zjadła mszycę i ją wysrała i dlatego spadła radioaktywność?
-
47. Data: 2010-04-30 12:50:54
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "m" <...@n...pq>
Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:83u162FolnU1@mid.uni-berlin.de...
> przygotowania, 2 błędy, uważam, że zdałem ;-). W odpowiedziach był jeszcze
> przynajmniej jeden błąd, w odpowiedziach z biologii.
Kiedyś był .... dwutlenek węgla CO2
Teraz rośliny używają tlenku węgla i wodorotlenek wapnia go zabiera i fasola
rośnie wolniej:-(
-
48. Data: 2010-04-30 12:54:57
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: "m" <...@n...pq>
Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
news:4bd9ca74$0$19179$65785112@news.neostrada.pl...
> rzucam wam na pożarcie :))))
> Można się wyżywać na układajacym pytanie.
Te o elektronach walencyjnych w krzemie też było oczywistą oczywistością:-(
-
49. Data: 2010-04-30 14:33:23
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Konop <k...@g...pl>
> No tu już chyba wpadasz w jakąś paranoję.
> Oczywiste jest, że lodówka z uwagi na sprawność mniejszą od 100%
> spowoduje wzrost temp. pomieszczenia. Nie wiem dlaczego ktoś uznał twoją
> odpowiedź za nieprawidłową. A może to tobie pamięć płata figle?
No niestety, w szkołach uczy się fizyki idealnej... sprawność się
pomija, opory powietrza się pomija itp. ... no i dlatego w tym pytaniu
chodziło o to, że tyle samo ile lodówka z jednej strony schłodzi, tyle
samo z drugiej zagrzeje, czyli temperatura się nie zmieni...
Zwłaszcza termodynamika jest dosyć pomijana w szkolnictwie, przyznam, że
do dziś jest moją słabą stroną... ale w szkole mówi się tylko o gazie
doskonałym, o przemianach izobarycznych, termicznych itp.. Czyli prosta
sprawa - gaz (freon) w lodówce schładza się o ileś tam stopni, z drugiej
strony grzeje o ileś, agregat się nie grzeje itp... ma wyjść na zero ;)..
Ale cóż, szkoła zawsze działała tak, że tego, kto był "wyższy" należało
przyciąć do właściwego wymiaru... Pamiętam, jak u mnie w podstawówce
była babka z fizyki, która nic nie umiała... w domu wszyscy się śmiali,
że jak tak można robić zadania... ja zbierałem słabe oceny za "swoje
metody"... i NIKT w szkole nie chciał gadać ze mną ani z rodzicami,
mówili, że oni nie są od oceniania innych nauczycieli, że ona ma
wykształcenie i się zna... Przykład jej zadania dam poniżej ;)... Dodam,
że jestem ostatnim rocznikiem, który szedł standardowym systemem
nauczania...
> Z drugiej jednak strony spróbuj ułożyć to pytanie w taki sposób aby
> prawidłowa była tylko jedna odpowiedź. Ciekawe czy dasz radę?
Dodać "Przyjmij sprawność równą 100%"...
No a teraz ten przykład:
Pociąg wyjeżdża z miasta A do miasta B i jedzie ze stałą prędkością
60km/h.. W tym samym momencie z miasta B do miasta A jedzie drugi pociąg
z prędkością 40km/h. Po jakim czasie pociągi spotkają się? Z miasta A do
B jest 120km.
Moje rozwiązanie to standardowe, równanie takie, że v1*t + v2 * t = s
:)... Rozwiązanie nauczycielki:
t1 = s / v1
t2 = s / v2
t = t2 - t1 :D:D:D...
Szkoda, że nie zapytałem jej wtedy, co by było, gdyby pociągi jechały z
tą samą prędkością ;)...
--
Pozdrawiam
Konop
-
50. Data: 2010-04-30 14:36:33
Temat: Re: test gimnazjalny 2010
Od: Konop <k...@g...pl>
> A co jest nie tak z tymi odpowiedziami?
> Pytam poważnie, bo mój związek z elektryką/elektroniką jest wyłącznie
> hobbystyczny.
> Moim zdaniem prawidłowa jest odpowiedź A (jeśli zamienimy "prąd o
> większej mocy" na "większy prąd" albo "większą moc").
To jest kwestia nazewnictwa... PRĄD nie ma mocy... ma natężenie... i
tyle... Albo niech będzie "pobiera mniejszy prąd" "pobiera mniejszą moc"
"zużywa mniejszą moc" "płynie prąd o mniejszym natężeniu" itp itd... tak
to w sumie nie wiadomo, czy chodzi o natężenie czy moc...
--
Pozdrawiam
Konop