  • 41. Data: 2010-04-30 12:05:59
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Widzę, że się nie rozumiemy. To napiszę inaczej.

    Tak, nie rozumiemy się. W technicznych sprawach wymagana jest jakaś
    ścisłość.
    W humanistycznych czasami też.
    Czy Bolesław Prus napisał "Zemstę"?

    > Czy odpowiedź;
    >
    > "A. pierwsza żarówka pobiera większy prąd"

    A jakie jest pytanie? i jeżeli to test, to jakiś dziwny - jedna odpowiedź.

    --
    Desoft

  • 42. Data: 2010-04-30 12:29:28
    Temat: Re: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Fri, 30 Apr 2010 10:29:13 +0200, "Desoft" <N...@i...pl> wrote:

    >*Pozostawiono* co oznacza że ona tam stała, więc musiała być włączona.

    Układ izolowany to taki, który nie wymienia energii, materii, pędu ani
    niczego innego z zewnętrzem. I tak możemy do radosnej śmierci :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 43. Data: 2010-04-30 12:40:40
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Fishman" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >Erm... czy wy naprawdę nie widzicie, że ta pierwsza odpowiedź to jest
    >zwyczajna zmyłka i specjalnie została tak sformułowana?

    Gdyby inna była prawidłowa, to zmyłka by się udała
    Ale "prąd o mocy" jest tu prawidłową odpowiedzią :-(

  • 44. Data: 2010-04-30 12:43:41
    Od: zenek <z...@o...pl>

    m pisze:

    > Użytkownik "Fishman" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Gdyby inna była prawidłowa, to zmyłka by się udała
    > Ale "prąd o mocy" jest tu prawidłową odpowiedzią :-(

    Pewnie Kaziu Marcinkiewicz wybitny specjalista maczal w tym tescie palce.

  • 45. Data: 2010-04-30 12:43:45
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Desoft" <N...@i...pl> napisał w wiadomości
    > *Pozostawiono* co oznacza że ona tam stała, więc musiała być włączona.
    > Nie napisano *wniesiono*. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))

    Wyjęto wtyczkę z gniazdka, otwarto drzwi i oziębiono otoczenie :-)

  • 46. Data: 2010-04-30 12:46:40
    Od: "m" <...@n...pq>

    > A jakie jest pytanie? i jeżeli to test, to jakiś dziwny - jedna odpowiedź.

    Czy wróbelek ma jedną nóżkę bardziej ?
    Czy biedronka zjadła mszycę i ją wysrała i dlatego spadła radioaktywność?

  • 47. Data: 2010-04-30 12:50:54
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:83u162FolnU1@mid.uni-berlin.de...
    > przygotowania, 2 błędy, uważam, że zdałem ;-). W odpowiedziach był jeszcze
    > przynajmniej jeden błąd, w odpowiedziach z biologii.

    Kiedyś był .... dwutlenek węgla CO2
    Teraz rośliny używają tlenku węgla i wodorotlenek wapnia go zabiera i fasola
    rośnie wolniej:-(

  • 48. Data: 2010-04-30 12:54:57
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "rrrrrrrrrrr" <...@...com> napisał w wiadomości
    > rzucam wam na pożarcie :))))
    > Można się wyżywać na układajacym pytanie.

    Te o elektronach walencyjnych w krzemie też było oczywistą oczywistością:-(

  • 49. Data: 2010-04-30 14:33:23
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > No tu już chyba wpadasz w jakąś paranoję.
    > Oczywiste jest, że lodówka z uwagi na sprawność mniejszą od 100%
    > spowoduje wzrost temp. pomieszczenia. Nie wiem dlaczego ktoś uznał twoją
    > odpowiedź za nieprawidłową. A może to tobie pamięć płata figle?

    No niestety, w szkołach uczy się fizyki idealnej... sprawność się
    pomija, opory powietrza się pomija itp. ... no i dlatego w tym pytaniu
    chodziło o to, że tyle samo ile lodówka z jednej strony schłodzi, tyle
    samo z drugiej zagrzeje, czyli temperatura się nie zmieni...
    Zwłaszcza termodynamika jest dosyć pomijana w szkolnictwie, przyznam, że
    do dziś jest moją słabą stroną... ale w szkole mówi się tylko o gazie
    doskonałym, o przemianach izobarycznych, termicznych itp.. Czyli prosta
    sprawa - gaz (freon) w lodówce schładza się o ileś tam stopni, z drugiej
    strony grzeje o ileś, agregat się nie grzeje itp... ma wyjść na zero ;)..
    Ale cóż, szkoła zawsze działała tak, że tego, kto był "wyższy" należało
    przyciąć do właściwego wymiaru... Pamiętam, jak u mnie w podstawówce
    była babka z fizyki, która nic nie umiała... w domu wszyscy się śmiali,
    że jak tak można robić zadania... ja zbierałem słabe oceny za "swoje
    metody"... i NIKT w szkole nie chciał gadać ze mną ani z rodzicami,
    mówili, że oni nie są od oceniania innych nauczycieli, że ona ma
    wykształcenie i się zna... Przykład jej zadania dam poniżej ;)... Dodam,
    że jestem ostatnim rocznikiem, który szedł standardowym systemem
    nauczania...

    > Z drugiej jednak strony spróbuj ułożyć to pytanie w taki sposób aby
    > prawidłowa była tylko jedna odpowiedź. Ciekawe czy dasz radę?

    Dodać "Przyjmij sprawność równą 100%"...

    No a teraz ten przykład:
    Pociąg wyjeżdża z miasta A do miasta B i jedzie ze stałą prędkością
    60km/h.. W tym samym momencie z miasta B do miasta A jedzie drugi pociąg
    z prędkością 40km/h. Po jakim czasie pociągi spotkają się? Z miasta A do
    B jest 120km.
    Moje rozwiązanie to standardowe, równanie takie, że v1*t + v2 * t = s
    :)... Rozwiązanie nauczycielki:
    t1 = s / v1
    t2 = s / v2
    t = t2 - t1 :D:D:D...
    Szkoda, że nie zapytałem jej wtedy, co by było, gdyby pociągi jechały z
    tą samą prędkością ;)...

    Konop

  • 50. Data: 2010-04-30 14:36:33
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > A co jest nie tak z tymi odpowiedziami?
    > Pytam poważnie, bo mój związek z elektryką/elektroniką jest wyłącznie
    > hobbystyczny.
    > Moim zdaniem prawidłowa jest odpowiedź A (jeśli zamienimy "prąd o
    > większej mocy" na "większy prąd" albo "większą moc").

    To jest kwestia nazewnictwa... PRĄD nie ma mocy... ma natężenie... i
    tyle... Albo niech będzie "pobiera mniejszy prąd" "pobiera mniejszą moc"
    "zużywa mniejszą moc" "płynie prąd o mniejszym natężeniu" itp itd... tak
    to w sumie nie wiadomo, czy chodzi o natężenie czy moc...

    Konop