  • 31. Data: 2010-04-29 22:24:13
    Temat: Re: test gimnazjalny 2010
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

    > Zadanie 21. (0-1)
    > Na żarówkach do latarek znajdują się informacje o warunkach ich pracy.
    >
    > pierwsza żarówka druga żarówka
    > 2,4 V 0,75 A 2,4 V 0,5 A
    >

    > Jeżeli w tym samym czasie każda z żarówek pracuje w warunkach
    > zgodnych
    > z umieszczoną na niej informacją, to
    >
    > A. pierwsza żarówka pobiera prąd o większej mocy.
    > B. do pierwszej żarówki przyłożone jest mniejsze napięcie.
    > C. przez drugą żarówkę płynie prąd o większym natężeniu.
    > D. opór pierwszej żarówki jest większy niż drugiej.
    >

    > Można się wyżywać na układajacym pytanie.
    tzn.?? nie dano wielu właściwych odpowiedzi więc oczywistość jest
    oczywista :)

    JanuszR

  • 32. Data: 2010-04-30 06:05:52
    Od: gary <g...@w...com>

    Pytania uzupełniające

    czy lodówka jest włączona do prądu ?
    jak jest ustawiony termostat ?
    jaka jest temperatura początkowa lodówki a jaka powietrza w pomieszczeniu ?

  • 33. Data: 2010-04-30 06:31:56
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    A'propos testów gimnazjalnych ...

    Mój syn na koniec drugiej klasy podstawówki ćwiczył - w sensie zona go
    zmuszała do rozwiązywania testów dla klasy II. Rozwiązał pierwszy test,
    drugi,.... piąty i nagle stanął. Że jest leń, żona bez dyskusji kazała mu
    rozwiązać ostatni test bo jak nie to szlaban na komputer. Syn ukradkiem
    zadzwonił do mnie bo nie wiedział jak zrobić jedno zadanie. Ja nie bardzo go
    rozumiałem i też trochę olałem temat. Jak wróciłem do domu okazało się, że
    skubaniec rozwiązał tylko 75% testu dla klasy drugiej ale GIMANZJUM ;-)
    Stanął na analizie jakiegoś wiersza bo resztę GOOGLE pomogły.

    PC

  • 34. Data: 2010-04-30 08:26:44
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > czy lodówka jest włączona do prądu ?

    To może mieć wpływ na wynik.

    > jak jest ustawiony termostat ?

    To już nie. Żarówka też grzeje.

    > jaka jest temperatura początkowa lodówki a jaka powietrza w pomieszczeniu
    > ?

    Czasu nie podano, więc do ustabilizowania się temperatur.

    Ci którzy to umieją, robią to. Ci którzy nie umieją, uczą tego. Stare, ale
    wciąż prawdziwe.

    --
    Desoft

  • 35. Data: 2010-04-30 08:29:13
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    *Pozostawiono* co oznacza że ona tam stała, więc musiała być włączona.
    Nie napisano *wniesiono*. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))

    --
    Desoft

  • 36. Data: 2010-04-30 08:33:56
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ja jednak chciałbym jakiegoś sensownego uzasadnienia. To które podałeś
    > jest na poziomie dywanu :-|

    Podałem: żadna.
    Prąd nie ma mocy, odpowiedź A jest idiotyczna.
    Jeżeli uważasz, że w teście możesz zmieniać odpowiedzi, to podstaw pod A co
    uważasz i zaznacz jako dobra. Aaaaaaaaaa i sam sobie wystaw ocenę :-)))

    --
    Desoft

  • 37. Data: 2010-04-30 09:19:49
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    AW wrote:

> [...]

    W izolowanym pomieszczeniu pozostawiono podłączoną do sieci lodówkę z
    termostatem
    ustawionym na 8 stopni Celsjusza oraz otwartymi drzwiami.

    pzdr, j.r.

  • 38. Data: 2010-04-30 09:37:28
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    "Mocy przybywaj".

  • 39. Data: 2010-04-30 11:24:03
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-30 10:33, Desoft pisze:

    > Podałem: żadna.
    > Prąd nie ma mocy, odpowiedź A jest idiotyczna.

    Widzę, że się nie rozumiemy. To napiszę inaczej.

    Czy odpowiedź;

    "A. pierwsza żarówka pobiera większy prąd"

    jest OK?

    AW

  • 40. Data: 2010-04-30 12:04:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    AW wrote:
    > Czy odpowiedź;
    > "A. pierwsza żarówka pobiera większy prąd"
    > jest OK?

    "Przez pierwsza żarówkę przepływa większy prąd" :) Inaczej można by
    dyskutować o naruszeniu I prawa Kirchhoffa :)