  • 1. Data: 2009-09-01 15:12:26
    Temat: telewizja cyfrowa - co ma piernik do wiatraka?
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Witam,
    na stronie

    http://www.polskacyfrowa.org/index.php?id=2

    http://www.uke.gov.pl/uke/index.jsp?news_cat_id=19&n
    ews_id=3640&layout=3&page=text&place=Lead01

    pisza, ze po rozpoczeciu transmisji CDMA na 450MHz odbior tv za pomoca
    anten siatkowych i wzmacniaczy szerokopasmowych jest nie mozliwy lub
    znacznie utrudniony ...

    ale jakim sposobem, co ma 450 do np. 690MHz?

    pozdrawiam,
    R.M.

  • 2. Data: 2009-09-01 15:35:31
    Temat: Re: telewizja cyfrowa - co ma piernik do wiatraka?
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "R.M." <f...@g...com> wrote in message
> [...]
    > znacznie utrudniony ...
    >
    > ale jakim sposobem, co ma 450 do np. 690MHz?

    bo wzmacniacz w takiej antenie nie jest odporny na silne sygnaly - nawet na
    innej czestotliwosci. Brak tam jakichkolwiek filtrow. Nadajniki na CDMA 450
    maja pewnie kilkadziesiat watów co przy modulacji impulsowej daje spore
    efekty w takich wzmacniaczach.

    c.

  • 3. Data: 2009-09-01 16:33:49
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Cezar wrote:
> [...]
    > CDMA 450 maja pewnie kilkadziesiat watów co przy modulacji impulsowej
    > daje spore efekty w takich wzmacniaczach.

    ok, dziekuje, zatem jakich wzmacniaczy uzywac bezposrednio przy antenie?
    (mam dosc dlugi przewod, wiec konieczny wzmacniacz)

  • 4. Data: 2009-09-01 16:56:48
    Od: "R.M." <f...@g...com>

    Cezar wrote:
> [...]
    > CDMA 450 maja pewnie kilkadziesiat watów co przy modulacji impulsowej
    > daje spore efekty w takich wzmacniaczach.

    a mozna wiedziec, jakie wzmacniacze montowane sa w tunerach DVB-T?
    uwazasz ze

    http://www.dipol.com.pl/wzmacniacz_antenowy_dopuszko
    wy_lna-101_15db_ekranowany_B4007.htm

    taki bedzi wprowadzal zaklocenia? a ten w tunerze nie, bo czym sie rozni
    w konstrukcji?

  • 5. Data: 2009-09-02 06:22:57
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    Generalnie nie ma wzmacniaczy w boxach.
    Wynika to z tego, ze poprawne dzialanie tunera zawiera sie w szerokim
    zakresie sily sygnalu (od ok 40dBuV do 70dBuV).
    Oczywiscie nie mowie o jakosci, z tym bywe roznie.
    Wzne jest by C/N byl ok.

  • 6. Data: 2009-09-02 12:09:19
    Od: "Jan Kowalski" <c...@W...gazeta.pl>

    R.M. <f...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > znacznie utrudniony ...
    >
    > ale jakim sposobem, co ma 450 do np. 690MHz?

    To co piszą w obu artykułach to skrajny bełkot i dotyczy to w szczególności
    tego co pisze "polskacyfrowa".
    -DVB-T można bez problemu odbierać za pomocą anten siatkowych. Jeśli aktualnie
    działa na nich telewizja analogowa nie ma żadnego powodu by nie działała cyfrówka.
    -modulacja uzywana przez CDMA i DVB-T jest ideologicznie podobna, ale
    realizacyjnie kompletnie inna - nie ma możliwosci wzajemnego odbioru danych
    -CDMA nadaje w widmie rozproszonym na dodatek bardzo wąskim. Nie ma mowy o
    żadnych impulsach - widmo sygnalu jesr równomierne, sygnal jest nadawany caly
    czas.
    -to co piszą to dmuchanie na zimne a nie realne zagrozenie
    -niewyobrażalna jest sytuacja w której jedna technologia przyniosłaby
    drastyczne zakłócenie innej.