  • 1. Data: 2010-11-19 19:31:06
    Temat: szukam gotowca
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    szukam takiego gotowca (albo urządzenie albo choć schemat) spełniającego :
    jedyna funkcjonalność to czujnik odległości (nie ma znaczenia jaki)
    pracujący w zakresie do około 5 metrów (ale i 3 i 10 też może być),
    zasilanie z baterii i drganie w zależności od odległości (może zmieniać
    się albo siła drgań albo częstotliwość - to drugie pewnie łatwiejsze).

    niby tylko tyle ale nie mogę znaleźć niczego gotowego.

    pozdr
    Qbab

  • 2. Data: 2010-11-20 01:53:36
    Temat: Re: szukam gotowca
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 19 Lis, 20:31, Qbab <b...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > się albo siła drgań albo częstotliwość - to drugie pewnie łatwiejsze).
    >
    > niby tylko tyle ale nie mogę znaleźć niczego gotowego.

    Czujnik cofania dla samochodu?
    Czulosc mozna by poprawic lekko a zamiast drgan bylby sygnal
    dzwiekowy.
    Koszt niewielki...

  • 3. Data: 2010-11-20 13:51:19
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Qbab wrote:

> [...]
    > się albo siła drgań albo częstotliwość - to drugie pewnie łatwiejsze).
    >
    > niby tylko tyle ale nie mogę znaleźć niczego gotowego.

    zobacz na www.sick.pl. Mają czujniki od mm do kilometra. Np taki DT50 działa
    do 20m, przy dobrym odbiciu, do 5m przy słabym.

    Waldek

  • 4. Data: 2010-11-23 12:23:25
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl>

    W dniu 10-11-20 02:53, ptoki pisze:

    > Czujnik cofania dla samochodu?
    > Czulosc mozna by poprawic lekko a zamiast drgan bylby sygnal
    > dzwiekowy.
    > Koszt niewielki..

    pomysł super tylko jak przerobić dźwięk na drgania (ma posłużyć do
    eksperymentu gdzie ludzie odcięci są od innych bodźców niż dotyk i mają
    orientować się w przestrzeni).
    Czyli po odcięciu buzzera co wpiąć ? może wystarczy taki silniczek jak w
    tel komórkowych?

    pozdr
    Qbab