  • 11. Data: 2021-06-28 08:41:21
    Temat: Re: szkoda nowego. czy zna ktoś reguły ubezpieczalni?
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-06-25 o 19:30, ii pisze:

    > Napisałeś "dałem tego tysiaka w ratach". "Tego" to nie zawsze znaczy to
    > samo. Jakbyś napisał "tamtego" to bym może zajarzył, że chodzi o tego a
    > nie tamtego a właściwie tamtego a nie tego :-)

    Tego i tego:
    https://www.youtube.com/watch?v=97KIKEgIz6k
    ;)

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2021-06-28 10:25:29
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2021-06-25 o 19:15, J.F pisze:

    > Kontynuacja, czy zmiana samochodow ?

    obydwa

    > Jakos tak, ale mam wrazenie, ze w przypadku kontynuacji to
    > ubezpieczyciel nie sprawdza w UFG twoich innych szkod.

    Nie mam pojęcia na jakiej podstawie wyznaczają kwotę, może szukają łosi,
    co jak przyjdzie blankiet, to zapłacą, nie będą szukać alternatywy.
    Powiedzmy że kontynuacja nie była "korzystna cenowo".

    > Gorzej, jak chcesz zmienic ubezpieczyciela, bo za drogi, czy masz nowy
    > pojazd do ubezpieczenia - to zaczynaja od sprawdzenia i wychodzi, ze
    > kierowca szkodowy :-)

    Co roku szukam ofert korzystniejszych, bo w OC to jest od paru lat
    cenowy rollercoaster.

    > No i jeszcze niuans "mlodego kierowcy" - jak dopiero budujesz znizke i
    > zamiast 10% mniej bedzie 10% wiecej, to razem juz 20%, i to przez pare
    > lat - to nawet na jednym pojezdzie sie troche usklada.

    I się "uskładało", szczególnie, że byłem współwłaścicielem dostawczaka,
    a tam na dzień dobry nie było podwyższenia do 120% ze względu na młodego
    kierowcę. Ale to było daawno temu.

    > A jak naprawde mlody, to potrafia mu solidna zwyzke przywalic ... a
    > uciec nie bardzo jest jak, bo szkoda wisi :-)

    Koleżanka zrobiła prawo jazdy parę lat temu, kupiła seicento za 1700,
    ubezpieczenie tyle samo, bo młody kierowca, bo żadnej historii
    bezszkodowej, a to chyba gorsze od kolizji w poprzednim roku. Zapłaciła
    frycowe, bo nie miała innego wyjścia. Nigdy nie była współwłaścicielem

    --
    viktorius

  • 13. Data: 2021-06-28 11:18:53
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2021-06-16 o 12:42, Janusz pisze:
    > Ten ślad się będzie ciągnął co najmniej 5 lat, wiem bo sam mam taką
    > 'ryskę' zrobioną
    > parę lat temu i cały czas mam większe ubezpieczenie.

    Ja po stłuczce miałem zwyżkę 1 rok na 100 zł.
    T.

  • 14. Data: 2021-06-28 11:25:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 10:25:29 +0200, viktorius wrote:

    > Nie mam pojęcia na jakiej podstawie wyznaczają kwotę, może szukają łosi,
    > co jak przyjdzie blankiet, to zapłacą, nie będą szukać alternatywy.
    > Powiedzmy że kontynuacja nie była "korzystna cenowo".

    No bo panie "ceny rosna" :-)
    Nie miales gdzies tami napisane "uwzgledniono XX% znizki"?
    Wzrosla, spadla?

    Ale moze bardziej bezczelni sa - sprawdzili, ze masz inne szkody,
    to cena bazowa Ci wzrosla. I tak nie uciekniesz :-)

    > Co roku szukam ofert korzystniejszych, bo w OC to jest od paru lat
    > cenowy rollercoaster.

    Dla mnie to jakos sie uspokoilo.

> [...]
    > bezszkodowej, a to chyba gorsze od kolizji w poprzednim roku. Zapłaciła
    > frycowe, bo nie miała innego wyjścia. Nigdy nie była współwłaścicielem

    No ale widzisz - poki nie jezdzila, to mogla byc wspolwlascicielem.
    Ale jak juz jezdzi, to szybko wypisac :-)

    Tylko ... jak sie PJ robi mlodo, w wieku 18 lat, to nie bardzo jest
    jak tym wspolwlascicielem zostac.

    J.

  • 15. Data: 2021-06-28 12:14:36
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > Ale jak juz jezdzi, to szybko wypisac :-)
    >
    > Tylko ... jak sie PJ robi mlodo, w wieku 18 lat, to nie bardzo jest

    W wieku 16 lat kupuje się skuter, nawet gdyby miał stać nie jeżdżony :-)
    I oczywiście opłaca OC.
    T.

  • 16. Data: 2021-06-28 12:22:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 11:18:53 +0200, T. wrote:

    > Ja po stłuczce miałem zwyżkę 1 rok na 100 zł.

    Jak kontynuujesz i miales maksymana znizke, to jakos tak.

    A jakbys zmienil samochod, ubezpieczyciela, czy kupil nowy samochod -
    to zaraz popatrza w komputer ... uuu, pan mial szkode ... i cholera
    wie, jak to w calosci ocenia - ze szkoda jedna w 7 lat, a samochody
    cztery, czy ze szkoda jest szkoda, czy ze po tej jednej szkodzie
    minely juz 3 lata ... a moze nawet, ze 3 lata razy 4 samochody ...

    A jak miales znizki mniejsze ... mogloby byc co roku 100 zl mniej,
    a tak bedzie 100 zl wiecej, po dwoch latach mogloby byc 200zl mniej, a
    bedzie tyle samo, itd - i sie pare tych 200zl uzbiera.

    Inna sprawa, ze tera byle malowanie to juz raczej ponad 2 tysiace.

    J.

  • 17. Data: 2021-06-28 12:49:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 12:14:36 +0200, T. wrote:

    > W wieku 16 lat kupuje się skuter, nawet gdyby miał stać nie jeżdżony :-)
    > I oczywiście opłaca OC.

    Jest to moze i fajny pomysl ... tylko czy moze 16-latek kupic skuter?

    J.

  • 18. Data: 2021-06-28 23:14:54
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-28 o 11:18, T. pisze:

    > Ja po stłuczce miałem zwyżkę 1 rok na 100 zł.
    > T.
    Szczęściarz :)

    --
    Janusz

  • 19. Data: 2021-06-28 23:16:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-06-28 o 12:22, J.F pisze:

    > Jak kontynuujesz i miales maksymana znizke, to jakos tak.
    No nie, bez znaczenia czy kontynuacja czy zmiana, OC wyższe :(

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2021-06-29 10:18:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 28 Jun 2021 23:16:06 +0200, Janusz wrote:

    > No nie, bez znaczenia czy kontynuacja czy zmiana, OC wyższe :(

    Wyzsze, ale przez rok. Raptem 100zl.

    A w innych ukladach moze sie uzbierac i 1000 zl.

    J.