  • 71. Data: 2010-04-08 00:06:36
    Temat: Re: system 7 na laptopie
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Mich@l <k...@t...cy> wrote:

    > No ale wiesz jak to jest - naczyta się jeden z drugim bajek jak to odchudzony
    > ikspek startuje w 2 sekundy i zajefajnie śmiga na 64 mega ramu no i
    > nieszczęście gotowe...

    Ależ jest to osiągalne. Aczkolwiek najwyraźniej nie należy dystrybuować tych
    informacji bo potem lamery próbują i piszą bzdury. :-)

    No nie byłbym w zgodzie z własnym sumieniem jakbym nie napisał, że faktycznie w
    2003 roku zrobiłem sobie coś w rodzaju instalki okrojonej (zainstalowałem i
    wywaliłem ręcznie co się da) prosto dla mojego laptopa - wtedy miałem IBM
    ThinkPad 600 coś z 64MB RAM i 1,5GB dyskiem bida/student. I to działało, shell
    okrojony do minimum, jako główny interfejs użytkownika - Far Manager - dawało
    się na tym sprzęcie oglądać filmy, przeglądać Internet, słuchać muzyki itd. :-)

    Potem zainstalowałem Linuksa... no i wcześniej też zdarzało mi się
    zaprogramować Atari i Amstrada, odpalić kilka command.com w powłoce Windows 3.x
    (tylko po to aby uzyskać wielowątkowość i jako takie zarządzanie pamięcią) więc
    nie byłem jakimś neofitą odnośnie tego XP chociaż za oldskulowca się nadal nie
    uważam.

    Tak czy inaczej - gówno chłopu nie zegarek.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 72. Data: 2010-04-08 00:09:16
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote:

    > Tego notebooka to nie dotyczy, ale są kontrolery przy których tak się nie da,
    > np. slipstream (programem nlite) niektórych sterowników FastTrak Promise do
    > XP zawiedzie, i windows nadal będzie się pluł o dyskietkę i twierdził że nie
    > może dostać się do dysku z którego jakimś cudem wystartował... To wina XP nie
    > sterowników. Akurat instalator XP to kupa g.

    Nie rozumiem. Tzn. w przypadku tych kontrolerów to dajmy na to zainstalujesz
    Windows na dysku i potem podłączysz kontroler jak !główny storage i podasz
    sterownik to zadziała? Czy może w ogóle to jest sprzęt dla którego nie ma
    sterownika dla Windows (tak, taki też się zdarza)?

    Instalator 2003/XP/2000/NT najlepszy nie był nigdy ale do tego co miał robić z
    reguły (co potwierdza ilość instalacji Windows na świecie) jako tako dawał
    sobie radę.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 73. Data: 2010-04-08 09:09:52
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 8 Apr 2010 02:00:05 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > To Windows 95 miało jakieś sensowne CLI? Serio. Akurat CLI w Windows to mega
    > obsysa.

    Ale było tradycyjne, więc lepsze :) Ja nie o jakości przecież piszę, tylko
    o przyzwyczajeniach.

    > Ta CLI Windows - chyba, że się Pythona zainstaluje...

    Nie da rady, bo to niezgodne z tradycją ;)

    "Krocz naprzód, mężny światłości synu
    A te sedesy w kolorze jaśminu
    Skąpanego w bladej poświacie miesiąca
    Znajdziesz tam, kędy wiedzie strzała gorejąca!"

  • 74. Data: 2010-04-08 15:31:10
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    wiadomości
    > Piję do tej części posta, gdzie napisałeś, że nie tylko ty masz takie
    > zdanie (że nowe jest be a stare to dopiero super, co z kontekstu twoich
    > wypowiedzi raczej jasno wynika).

    No widzisz, i tu mamy problem, bo ja nigdzie nie napisałem, ze Win7 jest be.
    Napisałem wyraźnie, że mnie wkurza, że w nowych produktach rezygnują ze
    starych, świetnych, wygodnych i IMHO bardzo dobrych rozwiązań, i że własnie
    z tego powodu będę się bronił jak najdłużej przed nimi. Potem tłumaczylem
    czemu te stare rozwiązania uważam za dobre.

    > To żeby nie było niejasności i wypierania się.

    Dokładnie.
    Przem

  • 75. Data: 2010-04-08 22:41:14
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Thu, 8 Apr 2010 17:31:10 +0200, Przemek napisał(a):

    > Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...usunto.pl> napisał w
    > wiadomości
    >

    > No widzisz, i tu mamy problem, bo ja nigdzie nie napisałem, ze Win7 jest be.

    Cały czas rozmawiamy o GUI (a raczej, ponieważ wspomniałem również o CLI, o
    UI)a nie o kernelu czy ogólnie o wnętrznościach. Pisząc o tradycji i
    trzymaniu się do upadłego tego co było również pisałem właśnie o tym.

  • 76. Data: 2010-04-08 22:57:39
    Od: Goomich <k...@i...eu>

    You have one message from: "Przemek" <r...@o...pl>

    > Bo mnie szlag trafia jak widze te rozmazane literki,

    Czas ustawić natywną rozdzielczość?

    > chromolone
    > strzałki zamiast normalnej, kopiowalnej ścieżki w pasku adresu,

    Przecież te strzałki, to jeden z lepszych bajerów. dwoma kliknięciami
    można przejść do dowolnego katalou w drzewie. A żeby przerobić je
    kopiowalny adres wystarczy kliknąć za nimi.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    k...@i...eu UIN: 6750153

  • 77. Data: 2010-04-09 15:07:40
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

> [...]
    > CLI, o UI)a nie o kernelu czy ogólnie o wnętrznościach. Pisząc o
    > tradycji i trzymaniu się do upadłego tego co było również pisałem

    Powiedziałeś, że skoro nie mam ochoty na nauczenie się nowego, niech będzie
    UI, to jestem z epoki kamienia łupanego, a do tego mogę sobie używać starych
    wersji, bo nikt mi tego nie zabrania.
    Do tego sprpwadza się ta dyskusja.
    No więc Ci jeszcze raz odpowiadam:
    1. nie widze potzreby zmuszania mnie do nauki owego czegoś tylko dlatego, ze
    ktos wymyslił coś bardziej przebajerowanego, tym bardziej, ze do tej pory i
    tego oczekuje nadal, szanowane były gusty dotychczasowych użytkowników;
    2. dokładnie w tym wątku opisałem słabości tego UI, więc powtarzał się nie
    będę;
    .3 mylisz się pisząc, że nikt mi nie zabrania, otóż zabrania wycofując się
    ze wsparcia dotychczasowego produktu.
    Przem

  • 78. Data: 2010-04-09 15:09:59
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Goomich" <k...@i...eu> napisał w
    wiadomości
    > Czas ustawić natywną rozdzielczość?

    Błagam... Ja wiem, ze czasem moge pisać językiem zrozumiałym dla wszystkich
    (czytaj: nie używać technicznego slangu) ale nie rób ze mnie idioty, ok?

    > Przecież te strzałki, to jeden z lepszych bajerów. dwoma kliknięciami
    > można przejść do dowolnego katalou w drzewie. A żeby przerobić je
    > kopiowalny adres wystarczy kliknąć za nimi.

    Wszelkie świszczące bajery, kręćki, sręćki doprowadzaja mnie do szału, a już
    brak widoku CP w postaci details to sabotaż :/
    Przem

  • 79. Data: 2010-04-09 15:53:21
    Od: "Przemek" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Goomich" <k...@i...eu> napisał w
    wiadomości
    > Czas ustawić natywną rozdzielczość?

    BTW czy to:
    http://www.przemek.acx.pl/letters.bmp
    (820k, BMP, żeby nie było, że jpg kompresuje)
    jest wg Ciebie kwestia natywnej rozdzielczości?
    Przem

  • 80. Data: 2010-04-09 17:07:08
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 17:07:40 +0200, Przemek napisał(a):

> [...]
    > tego oczekuje nadal, szanowane były gusty dotychczasowych użytkowników;

    No więc po raz kolejny ci piszę, że jak nie masz chęci używać GUI W7 to nie
    używaj. Vista albo XP nie będą zmuszać cię do zmiany przyzwyczajeń.

    > 2. dokładnie w tym wątku opisałem słabości tego UI, więc powtarzał się nie
    > będę;

    A ja nie traktuję tego jako słabość. ICMPTZ?

    > .3 mylisz się pisząc, że nikt mi nie zabrania, otóż zabrania wycofując się
    > ze wsparcia dotychczasowego produktu.

    Że co proszę? Czego ci nie wspierają? Wróć do Visty (to prawie to samo co
    W7, a będzie twój ukochany styl Windows Classic), albo do XP. Wszystkie te
    systemy są wciąż wspierane, więc nie pitol. Masz wybór.