  • 11. Data: 2013-07-17 22:57:11
    Temat: Re: super cichy silniczek
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ks6sor$sar$1@usenet.news.interia.pl...
    > Powitanko,

    > Calkiem powaznie o tym myslalem bedac pod wrazeniem plynnosci ruchu tak
    > sterowanego motorka. Pytanie tylko, czy robili to analogowo (w co watpie),
    > czy jednak D/A jakis to popedzal. Jesli D/A, to jednak chyba skoki beda
    > nawet przy 10 bitach(?). Na Automaticonie bylo za glosno, nie slyszalem
    > wiec za dobrze samego ustrojstwa.
    > Rozwazam tez umieszczenie magnesu trwalego na podstawie kamery i
    > sterowanie cewkami, tylko to juz samohamowne nie bedzie.

    Wszystko zależy czym i jak się takiego krokowca popędza.
    Mam na biurku robiony domowym sposobem wózek do slidecama
    i krokowiec w miarę cicho pracuje. Widziałem też tego typu rozwiązanie
    oparte na napędzie i układzie jezdnym wyjętym z biblioteki do backupu,
    "hałasowało" to jak drukarka atramentowa.

    Z drugiej strony, bawiłem się ostatnio ruskim sterownikiem
    http://www.simplebgc.com
    do gimbala robionego na trójfazowych silnikach bezszczotkowych i w
    ustawieniach
    są dwie opcje - albo słychać piszczenie silników i daje to bardzo dobrą
    stabilizację,
    albo silniki pracują bezszelestnie kosztem jakości
    stabilizacji tacki z aparatem. Pewnie wszystko zależy od częstotliwości
    z jaką uC popędza drivery. Zainteresuj się tym, może tu znajdziesz
    rozwiązanie.

    Pozdr. TC

  • 12. Data: 2013-07-18 00:50:52
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Wszystko zależy czym i jak się takiego krokowca popędza.
    > Mam na biurku robiony domowym sposobem wózek do slidecama
    > i krokowiec w miarę cicho pracuje.

    A mozesz pokazac fotki, jesli to nie tajemnica?
    Krokowiec jest na wozku, czy tasma zebata napedza wozek, a tasme
    krokowiec? Wlasnie m. in. taki slider chce zrobic (wozek napedzany
    bezposrednio silnikiem).
    Mam juz kran zrobiony, "Dorotke" tez zrobilem, ale to tylko mechanicznie
    napedzane. A reka sie tak plynnie nie da, jak silniczkiem.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2013-07-19 00:46:09
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

> [...]
    > Mam juz kran zrobiony, "Dorotke" tez zrobilem, ale to tylko mechanicznie
    > napedzane. A reka sie tak plynnie nie da, jak silniczkiem.

    Witaj,

    To jest typowe amatorskie diy, dla własnych potrzeb, nic profesjonalnego
    i bez zbędnej filozofii.
    Wózek na 4 kółkach poruszających się po szynach z rurek aluminiowych,
    napędza to z pokładu unipolarny krokowiec przez przekładnię pasową.
    Na pokładzie głowiczka kulowa pod aparat czy kamerę,
    więcej nie potrzebowałem.
    Robiłem testy z ręki przy filmowaniu i chodziło to w miarę płynnie,
    zależy jaki masz dystans do nakręcenia.
    ZTCW w profesjonalnych rozwiązaniach pod aparaty jest to jedna szyna
    alu specjalnie wyprofilowana i ślizga się po tym coś w rodzaju sanek.
    Gdzieś widziałem że można nawet kupić takiego gotowca
    (oczywiście tanie to nie jest), dorobić własny napęd i elektronikę.

    Pozdr. TC

  • 14. Data: 2013-07-19 03:28:37
    Od: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>

    Powitanko,

    > Wózek na 4 kółkach poruszających się po szynach z rurek aluminiowych,
    > napędza to z pokładu unipolarny krokowiec przez przekładnię pasową.

    Chyba tez tak zrobie. Tylko troche sie boje szarpania na krokach no i
    dzwieku. Moze mikrokroki i spore przelozenie zalatwia sprawe przeskokow
    do niezauwazalnego poziomu.
    Z najrozniejszych rozwiazan, ktorych setki przejrzalem na YT, czesto
    ludzie stosuja kolka od lyzworolek. Maja lozyska i sa ciche, ino jakos
    trzeba na nie naped przeniesc.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 15. Data: 2013-07-22 23:14:26
    Od: "Ciemny" <a...@w...lhs.pl-na.tej.stron.ie>

> [...]
    > Z najrozniejszych rozwiazan, ktorych setki przejrzalem na YT, czesto
    > ludzie stosuja kolka od lyzworolek. Maja lozyska i sa ciche, ino jakos

    http://dx.com/s/slider
    Z tym że z tego co widzę są to rozwiązania podpisane jako "floor/table"
    czyli tylko do takich powierzchni się to nadaje. Co to przeniesienia napędu
    zastosowałem taki patent, że zębatka do paska jest doklejona do jednego
    z kół (akurat ich powierzchnia na to pozwala). Nie wiem czy z kółkami
    od rolek to zda egzamin.

    Pozdr. TC