    From: Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: super cichy silniczek
    Date: Wed, 17 Jul 2013 00:14:00 +0200

    Powitanko,

    Oj teskno mi za BOMISami. Kupilem tam wieki temu super cichy silnik od
    magnetofonu. Jakiego? Nie mam pojecia, ale z pewnoscia nic wyszukanego.
    Polskiej produkcji, 12v. Wszystkie wspolczesne wyja straszliwie, tamten
    byl bezszelestny. Jedynie te od wentylatorow do kompa bywaja ciche, ale
    ich moce sa za male.
    Czy ktos zna bardzo cichy silniczek szczotkowy (w bezszczotkowym za duzo
    kombinowania ze sterowaniem) na jakies niskie napiecia, gdzies pomiedzy
    3 a 12v, moc rzedu 0,5-1W wystarczy.
    Juz wyjasniam do czego: sterowanie polozenia kamery (lekka do 0,5kg) w 2
    osiach i naped wozka z ta kamera. Gdyby dzwiek pisany byl osobno, albo
    przez zewnetrzny mikrofon, to nie byloby problemu, ale niestety bedzie
    szedl bezposrednio na mikrofony kamery.
    Moze widzial ktos napedy do zoomu?, jakos to ciche robia...

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa