  • 1. Data: 2011-02-15 20:26:29
    Temat: stacjonarka do pracy
    Od: Robert <R...@n...chce.spamu.pl>

    Użytkuję płytę Gigabyte GA-MA78GM-S2H z 8GB DDR2 i procesorem Athlon X2
    3800+ TDP 35W (2x2GHz). Wystarcza do swobodnej pracy z dwiema-trzema
    maszynami wirtualnymi, które służą do testowania różnych konfiguracji. W
    niedalekiej przyszłości liczba tych wirtualek wzrośnie do 4-5 i będzie
    już raczej kulawo. Stad pytanie: w którą stronę kierować się przy
    wymianie/upgrade sprzętu? Nie będzie gier, grafika zintegrowana
    spokojnie wystarcza, ważne aby uciągnęło te maszyny wirtualne. Wydajność
    w rozumieniu produkcyjnym nie jest istotna ale chciałbym komfortowo na
    tych maszynach pracować (tj. nie czekać 5 sekund na reakcję na
    kliknięcie myszy). Plusem będzie niski pobór mocy (teraz mam 48-50W idle
    i 80W full load). Wstępnie myślałem o procesorach AMD Athlon II serii e
    (415e, 610e itp.) ale może Intel oferuje odpowiednio wydajne i
    energooszczędne rozwiązania? Doradźcie proszę jakieś scenariusze
    upgrade'u lub wymiany platformy na nowszą zarówno dla AMD i Intel.

    Robert

  • 2. Data: 2011-02-15 21:30:22
    Temat: Re: stacjonarka do pracy
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 15 Feb 2011 21:26:29 +0100, Robert napisał(a):

> [...]
    > niedalekiej przyszłości liczba tych wirtualek wzrośnie do 4-5 i będzie
    > już raczej kulawo. Stad pytanie: w którą stronę kierować się przy

    IMVHO - wrzucić podobnie taktowanego czterordzeniowca do obecnej płyty
    głównej. Skoro dwa rdzenie Ci starczały na 2-3 maszyn wirtualnych, to
    czterordzeniowiec z 4-5 sobie powinien poradzić.

    Gorzej będzie z ilością dostępnej pamięci IMVHO, choć płyta pozwoli obsadzić
    do 16 GB (według
    http://www.gigabyte.pl/products/mb/specs/ga-ma78gm-s
    2h_10.html).

> [...]
    > energooszczędne rozwiązania? Doradźcie proszę jakieś scenariusze
    > upgrade'u lub wymiany platformy na nowszą zarówno dla AMD i Intel.

    Przy czterordzeniowcu obsadzanym na tej płycie plus ewentualnej wymianie
    modułów pamięci na 4*4GB, pobór mocy na pewno Ci podskoczy.

    [ Got it all wrong, holy man. I absolutely believe in God... ]
    [ And I absolutely hate the fucker. (Richard B. Riddick, "Pitch Black") ]

  • 3. Data: 2011-02-15 21:55:53
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Przy czterordzeniowcu obsadzanym na tej płycie plus ewentualnej wymianie
    > modułów pamięci na 4*4GB, pobór mocy na pewno Ci podskoczy.

    Zależy jake wymagania mają systemy wirtualne - mam 8GB RAM na Q6600 i nie
    mam problemów w obsłudze np. XP (1GB), w2k (500MB) w Virtual Server, Ubuntu
    64 (1GB) i Ubuntu 32 (1GB) w VMware oraz 1GB RAMDysk na TEMP/TMP i cache
    przeglądarek. Zero swapa.
    Niestety pobierana moc istotnie różna czyli minimum 140W (w tym 3*HDD,
    2*DVB i ATI 2400)

    --
    marfi

  • 4. Data: 2011-02-22 20:04:42
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 15.02.2011 21:26, Robert pisze:
> [...]
    będzie już raczej kulawo. Stad pytanie: w którą stronę kierować się przy
    wymianie/upgrade sprzętu? Nie będzie gier,

    A z jakiego powodu nie będzie wystarczał ten komputer? Zazwy-
    czaj maszyny wirtualne nie wymagają dużo mocy obliczeniowej,
    a jedynie RAMu. Może wystarczy rozszerzyć pamięć?

    U mnie Phenom II x3 z 8 GiB RAMu spokojnie radzi sobie z
    trzema jednocześnie uruchomionymi maszynami wirtualnymi
    i ma jeszcze *dużą* rezerwę.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./